Fråga: aviseringar om programoptimering m.m

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av ChrisO, 24 jan 2016.

  1. ChrisO

    ChrisO Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2016
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1
    Tjenare.

    jag och tjejen skaffade varsin s6 för knappt en månad sen bara. av nån anledning får man aviseringar om programuppdateringar, one note m.m. sjukt irriterande. nån som vet hur man får bort de? det är aktiverat och körs i bakgrunden men får det titt som tätt ändå? sen får jag även från one note om att spara mina dokument eller nått sånt tror jag de va?
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    När aviseringen kommer kan du långtrycka på den för att komma vidare till en meny där du kan stänga av aviseringar från appen.
     
  3. ChrisO

    ChrisO Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2016
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1
    har testat nu. det enda jag kan välja är när man långtrycker är: ange som prioritet och dölj innehåll på låsskärmen. sen hittade jag att man kunde stänga av aviseringar från alla program. men inte från själva programoptimeringen?
     
  4. tswfootball

    tswfootball Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2013
    Inlägg:
    1 047
    Mottagna gillanden:
    517
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Får du aviseringerar om uppdatering eller Optimering?
     
  5. ChrisO

    ChrisO Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2016
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1
    optimering. är riktig störande då det programmet eller vad man nu vill kalla de optimerar de automatiskt. men kommer ändå en massa aviseringar om de
     
  6. tswfootball

    tswfootball Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2013
    Inlägg:
    1 047
    Mottagna gillanden:
    517
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Det är en varning som berättar om att du kanske inte får notiser från vissa program om du låter "optimeringen" vara på. Den inaktiverar vissa program om du inte öppnat de på några dagar.

    Det är en funktion Samsung lagt på utöver hur android vanligtvis funkar. De vill nog att du ska vara säker på att du vet vad som gäller, så att du inte blir förvånad om du inte får notifications från vissa appar.

    Så om jag minns rätt, bör man få notisen efter att det gått X antal dagar(som man ställt in) och optimeringen körs igång.

    Du kan få bort meddelandet för alltid genom att stänga av optimeringsfunktionen helt. Det sparade inte nämnvärt mycket batteri för mig. Dessutom är det taskigt att missa vissa notiser bara för du inte öppnat vissa appar på några dagar.
     
  7. denisb

    denisb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Notiser från Ticktick försvinner för mig.