Installera CM6

Diskussion i 'Magic' startad av esrever, 14 jul 2010.

  1. esrever

    esrever Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Last edited: 14 jul 2010
  2. FlyBob

    FlyBob Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    1 374
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Jag hade massa problem där också! Se till att det är rätt gapps du installerar, den som är angiven i tråden, det var problem för mig.

    Wipe rubbet
    CM6
    gapps

    köra på!

    Däremot; tycker ni andra att det är lite väl segt? Tycker telefonen saggat ihop rejält efter CM6...
     
  3. ZiP

    ZiP Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  4. esrever

    esrever Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Råkade använda fel version av gapps först men testade sedan med bara CM6 eftersom jag först ej kom åt SD-kortet men det fungerade inte.

    Missade kernel port var antagligen det som var problemet, får se om jag installerar med tanke på det @FlyBob nämnde, tack!
     
  5. Baeckman

    Baeckman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag gjorde exakt samma fel själv på min Magic. Jag glömde kernelporten. Satt dessutom i bilen och gjorde allt. Men man hade ju en nandroid backup så det gick att återställa allt. Glöm aldrig det.... nandroid. :P

    När jag väl hade fått in CM6 så tyckte jag också det gick segt och blev lite besviken. Dvs tills jag gick in i inställningar under CyanogenMod settings. Det visade sig att under Performance settings så var inte JIT påslaget. Jag slog också av ditheringen och ändrade VM heap size till 32MB. Nu rullar det på betydligt bättre. Jag har också bytt ut home till Launcher Pro.

    Visst det finns helt klart en del brister att fixa men det fungerar absolut för dagligt bruk. Åtminstone för mig.
     
  6. Alerion

    Alerion Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab (1:a gen)
    ROM:
    Cyanogenmod
    Efter man har gjort en wipe och installerat CM6 kommer den att ladda ner och installera alla appar du hade automatiskt! Detta gör telefon otroligt seg minst i en halvtimme efter första boot - så låt den bara ligga och bli klar med det först.

    Efter det upplevde jag den som väldigt snabb även utan JIT påslaget.
     
  7. adde766

    adde766 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2009
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    rom manager funkar alldeles utmärkt.

    jag installerade rom manager . den hämtade alla filler den behövde själv vilket var riktigt skönt. Funkade klockrent.
     
  8. goahead1978

    goahead1978 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Länken till kernel-filen funkar inte längre. hittade denna manuellt på den länkade siten. funkar den också??
    http://briancrook.ca/android/cm-ports/bc-6.0.0-RC2-ebi1-signed.zip

    (Tack för tipsen)
     
  9. robboten

    robboten Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    411
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Ni som testat både 5 och 6. Tycker ni 6 är "redo" än eller ska man hellre köra 5 ett tag till?
     
  10. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Jag flashade 6.0RC3 nyss och den verkar helt klart stabilare än de andra 2 RC versionerna.
    De 3 största buggarna för mig är att den startar om igen och igen när man precis bootat upp, det verkar fixat nu.
    Sen kunde man inte ta foto från ett annat program, exv buzz.
    tredje och värsta är mest för oss med 32B-magic och det är att minnet tar "slut" fastän det inte tagit slut, vilket leder till att services dödas prematurt.