Min skärm ;_; vad gör jag nu?

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av mangeh, 15 jun 2010.

  1. nikjensie

    nikjensie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2009
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

  2. mangeh

    mangeh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Låter lovande. Fem veckor med min gamla piss LG då :( men det får det vara värt.

    Ett sånt silikonskal ska inskaffas också.
     
  3. tomle

    tomle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    394
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Jag köpte ett från samma säljare som nikjensie (dock med två skärmskydd också). Tog ungefär en vecka för mig också, fick hämta ut fodralet på ICA då den skickas med registrerad post.
     
  4. pacman

    pacman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    870
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Nu gav skärmen på frugans Liquid upp...

    ...men de var verkligen bra att ha att göra med på Expansys även nu, precis som när jag köpte den till henne.

    Åsa hette hon som förklarade att det tar 24-48 timmar innan jag får ett mail med returuppgifterna och att det (om man har otur) kan ta upp till 3v efter att de fått in telefonen innan den kommer tillbaka, eftersom de måste sedan själva skicka in den till Acer så det blir många mellanled med fördröjningar.

    Skärmen kommer att bytas ut.

    Fiskade sedan efter lite mer information och tydligen så finns felet på Liquids som är tillverkade så sent som i April och inte bara i vita telefoner som har antytts i vissa trådar både här och på andra ställen på nätet. Telefonen var dessutom den överlägset mest returnerade telefonen Expansys haft någonsin, så de trodde att detta skulle bli riktigt ordentligt dyrt för Acer...
     
  5. mangeh

    mangeh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Väldigt intressant. Fick du någon uppfattning om problemet kvarstår efter skärmbytet? Eller kommer den nya skärmen inte läcka på det här sättet?

    Till mig sa hon också 24-48 timmar, men istället tog det en timme, betydligt mycket bättre :)
     
  6. mangeh

    mangeh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ville bara bumpa tråden och säga att jag fick tillbaka telefonen igår, eller om det är samma telefon har jag faktiskt ingen aning om. Mycket möjligt att det inte är det, finns det något sätt att kolla? Den hade nämligen ett hack i kanten förut som är borta nu.

    Hur som så satte jag på mitt silikonskal och ett skärmskydd och tänkte ladda upp ett par bilder för er som är intresserade av hur det ser ut. Tycker själv det är väldigt diskret och snyggt, men kommer nog behöva tvättas rätt ofta.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. Flexxy

    Flexxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Snyggt... Antar att du valde ett transparent skydd? Hur väl tight sitter det runt telefonen?
     
  8. mangeh

    mangeh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jo jag ville ju just inte att det skulle synas.
    Det sitter inte supertight, nej, men tillräckligt för att det aldrig ska trilla av av sig självt, passformen är väldigt bra.
     
    Last edited: 10 jul 2010
  9. roxer2b

    roxer2b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tappar min liquid hela jäkla tiden. I asfalt, stengolv och nerför trappor. Den lever fortfarande, även om plasten ser lite illa medfaren ut. Och jag har fått en repa på skärmen. :'(

    Så liquid har *hemskt* ojämn kvalité.
     
  10. Parsifal

    Parsifal Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min historia:
    Hade samma "blödningar" som många andra i övre högra hörnet och sedan efter hela högra sidan. Det började i våras och sedan har det långsamt blivit värre. Jag brydde mig inte om att skicka in den eftersom jag inte tyckte jag kunde vara utan den under sommaren. Men till slut la hela skärmen av och det blev vertikala ränder över hela hela skärmen så pass illa att man inte kunde urskilja varken ikoner eller text.
    Detta utan att tappa den! Jag upptäckte det när jag skulle ta telefonen en morgon och den inte var påslagen. Trodde att batteriet dragit ur och prövade att starta. Då var den paj...
    -Pratade med Madeleine på Expansys som visste vad det gällde :)
    -Skickade in i mitten på Juni.
    -Idag ringer jag Expansys(Madelaine igen) för att kolla status. (Jag har haft tålamod då det är sommar.)
    -Då får jag reda på att det är ett reparationsärende!! De vill ha ca2500 för att laga den! Grrr... Madelaine lovar att kolla med reparationsavd. igen och återkomma under em. Har svårt att tänka mig att de ändrar sig men man får hoppas! Kanske visar Expansys musklerna och står på kundens sida....

    Har någon annan fått de vertikala ränderna???

    Peace
    P
     
    Last edited: 27 jul 2010
  11. Flexxy

    Flexxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER


    2500:- för att laga den? Den kostade ju mindre att köpa på Expansys när jag köpte min... Hoppas de skärper sig och fixar felet. Du är ju inte direkt den första som råkat ut för en blödande skärm med mera...
     
  12. Parsifal

    Parsifal Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack Flexxy, men de är galna! Jag fick nu svaret att skärmen var trasig innifrån vilket skulle göra att det inte var ett garantiärende. Jag fick en offert på Franska som någon kanske kan tolka åt mig även om jag förstår summan på slutet...

    En ny komplett skärm kostar på ebay $79.88. De har alltså mage att dessutom försöka tjäna en hacka på mig! Jag skulle gissa att Acer betalar $20-30 för skärmen och resten är arbete, frakt och en stor portion profit.

    Parsifal
     

    Bifogade filer:

  13. Flexxy

    Flexxy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER


    Jupp komplett blåsning.
    120euro tar de för skärmen. de andra beloppen är för servicen. Sen så tillkommer 19% skatt.

    Har du någon hemförsäkring? Kör på det isåfall, verkligen inte värt att lägga ut såna belopp fastän jag älskar min liquid så skulle jag aldrig betala lika mycket för reparationer som mobilen kostade.
    Sjukt löjligt av dem dock att ta ut sådana kostnader..