Köpråd Sony Xperia Z3c eller Z5c?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Thebasicone, 2 feb 2016.

  1. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Det skulle man kunna säga. Och tyvärr håller det som kallas för locked bootloader rooting på att dö ut för Sonys xperia modeller pga drm verify och SonyRIC. Det enda vägen att gå är unlocked bootloader just nu.
    Just av den anledningen skulle jag nog valt en Z3C eller förlora drm, vilket inte är viktit för mig. :)
     
  2. Thebasicone

    Thebasicone Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2015
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0
    Okej, dock förstår jag inte riktigt varför inte sony skulle kunna göra en "amd" och släppa det fritt! :)
    Om jag kan så tar jag nog en Z3c och köper en magnet laddare så jag slipper ladd luckan! :)
     
  3. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Det gör du rätt i! ;)

    Ladd luckan är lite jobbig att öppna och stänga hela tiden, och det kan sluta med att den blir lös och öppnar upp av sig själv.

    Längtar efter att få höra vad du tycker om Xperian när du väl köpt en hehe :)
     
  4. Thebasicone

    Thebasicone Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2015
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0
    Jo har en Samsung S5a som tillhör jobbet liggandes (avskyr den och får inte roota) den luckan är störig med..
    Jag hör av mig när jag köpt telefonen! ;) (självklart får fler komma med tips och tycka och tänka om vilken som är bäst, har inte köpt den än!) :)
     
  5. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Hehe alright ;)

    Är det z3c och z5c som intresserar dig mest eller har du även kollt på något annat? :)
     
  6. Thebasicone

    Thebasicone Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2015
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0
    Alla telefoner intresserar mig.. ;)
    Men just nu har jag faktiskt fastnat för C modellerna, min mobror hade en Z1C som jag lekte runt med för ca en månad sedan nu, den var rätt lagom i storleken, då jag tycker både LG G3 (5.5") och min Nexus 5 (4.9") är för stora för att använda med en hand, annars hade det nog blivit en N5X eftersom jag gillar pure android rätt mycket.
    Moto E (3e gen tror jag de är nu) tycker jag annars är en värdig motståndare men inte tillräckligt (det är ju ett annat segment med).

    Alla mini telefoner är rätt fina dock är Sony den ända (vad jag vet) som har ok ren android, t.ex bara det med att dubbel klicka för att öppna en notifikation finns inte på LGs telefoner.. :/

    Om du kommer på någon som kan vara en värdig motståndare skriv gärna det! ;)
     
  7. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Svårt faktiskt att komma på någon annan bra liten mobiltelefon. Jag har själv svårt för större mobiltelefoner. För mig är 4" perfekt, allting över det 4,1-4.7 är lite för stort för mina små händer haha :P
     
  8. Kanoder

    Kanoder Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    God kväll pågar. Jag går också i samma tankar, behöver vattentät mobil och klurar på både Z3 oZ5 men även Samsung S5. @Thebasicone@Thebasicone vad är det som är att du inte gillar S5 alls? UI:t?
     
  9. toffe2000

    toffe2000 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    [QUOTE="Jo det kan jag ju tänka mig!
    Har suttit och kollat runt det som jag tycker är lite konstigt är när folk filmar med z3/c så får dom ljud, men inte med z5/c utan ett brusande och klickande ljud. (detta är under vattnet då)[/QUOTE]

    Här är en film under vattnet i poolen och jag tror mest att de låter från bubblorna eller att jag rör telefonen under vattnet sen är de ju något lite skrap men inget som stör tycker jag iallafall
     
    Last edited: 3 feb 2016
  10. toffe2000

    toffe2000 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag hade en s5 innan min Sony z5c som jag har nu och tyckte även att den telefonen funkade kanon även i vatten, de man måste tänka på med den om man ska ha den i vatten är att kolla luckan till laddaren noga så att packningen är hel och ren, de som gjorde att jag bytte var prylidioten samt storleken och kameran
     
  11. Kanoder

    Kanoder Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag har en Z1 för tillfället och där får man ju också ha lite koll på luckorna. Körde du stockrom på din S5? En del menar på att den blir laggig efter ett tag.
     
  12. toffe2000

    toffe2000 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Japp jag körde stockrom, laggig vet jag inte om jag upplevde det men deras uppdateringar var kanske inte alltid dom bästa men den sista uppdateringen jag hade innan jag bytte funkade bra, men jag skulle ändå rekommendera Sony för jag trivs bättre med telefonen i det stora hela
     
  13. Thebasicone

    Thebasicone Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2015
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0
    Av någon anledning ligger mina svar i citatet så kolla igenom där!

    Så du får alltså hålla dig till iPhone 4/S?;)
    Nej men ärligt talat den telefonen jag har varit mest nöjd med är HTC HD2 fast med android, en uppgradering från raspberry piB p B prestanda till rasp2 prestanda och jag hade varit lycklig!
    Den var helt perfekt i form och storlek!
    HTCs mini modeller har ju tyvärr inte ordentlig prestanda annars hade jag varit inne på en av de med!
    Jag antar att du vill ha dom stora z telefonerna, S5an har för det första off screen buttons..
    UI:t var jag inte nöjd med faktiskt, det jag tyckte var konstigast var nog att den var så slö i jämförelse med min Nexus 5 skillanden är inte mycket i specs..
    Den var riktigt fylld med sk*t, SVoice osv, tyvärr!
    Jag gillar även "unibody design" alltså utan avtagbart batteri pga att baksidan KAN trilla av eller gå i sönder i fästen och liknande..
     
  14. toffe2000

    toffe2000 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det ligger en liten kort film filmat undervatten tidigare i tråden som jag la ut igår.

    Det som gör att jag trivs bättre är mycket storleken då jag ville ha en mindre telefon med bra prestanda, kameran och batteritiden☺
     
  15. Thebasicone

    Thebasicone Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2015
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0
    Oj, sorry missade att det var du som la ut den, hade problem med att spela upp från mobilen, ska testa igen fast från datorn nu! :)
     
  16. Kanoder

    Kanoder Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag slog till och inhandlade mig en Z3compact. Det är lite svårt att vänja sig till den lilla skärmen/tangentbordet vid textande men i övrigt är det ju himla smidigt format på den. Nu ska jag bara hitta nåt vettigt skal med lite "krockskydd" också, nån som har några tips kanske?
     
  17. sj6

    sj6 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Rätt! Jag har beställt en Z3c från hong kong, ny för 2200, hoppas bara jag slipper momsa ;)

    Iaf, på Ebay finns det möe skit att hitta vad gäller skydd, jag har beställt lite olika för att se vad som passa mig bäst Tar ju ett men om du påminner mig så kan jag lägga upp om något av det var bra.
     
  18. zyzz

    zyzz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2012
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fel