Ljudet när man lyssnar på musik?

Diskussion i 'V10 - Allmänt' startad av Dominik+++, 3 feb 2016.

  1. Dominik+++

    Dominik+++ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    Hur tycker ni ljudet är i hörlurar och högtalarna när man lyssnar på musik. Tänkte via spotify men även deras egna spelare, det ska ju vara hi-dac 32 bits ljud i mobilen.
    Är det likvärdigt med iphone?
     
  2. breaking_paul

    breaking_paul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2014
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Well,
    Jag kör med bluetooth headset (Sony Ericsson MW-600) och tycker ljudet är lika bra som jag hade med min LGg3, dvs helt godkänt :)
    Ska pröva med hörlurarna man fick till imorgon för dom borde ju ha mer kräm :)
    Plus, dom verkar vara riktigt bra byggda/hög kvalité. Blev förvånad faktiskt när jag öppnade lådan.
     
  3. Dominik+++

    Dominik+++ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    breaking_paul gillar detta.
  4. cotecine

    cotecine Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2
    Ljudet är helt suveränt i denna mobil!! Högtalaren duger, men i ett par bra lurar är ljudet helt outstanding!
    Har själv ett par Sony XBA-H3 ett av skälen till att jag köpte denna mobil var för dac;n.
     
    breaking_paul gillar detta.
  5. Dominik+++

    Dominik+++ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    Låter Nice. .är det bättre eller likvärdigt med iphone? Jag tycker iphone har det bästa ljudet med hörlurar. .Blev besviken på Z2 och andra android mobiler..men grymt nyfiken på V10 s ljud.
     
  6. cotecine

    cotecine Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2
    Bättre ljud får du inte med en annan mobil. Fullt övertygad om det.
     
    breaking_paul gillar detta.
  7. Shooto Great

    Shooto Great Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    LG V10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG V10
    Telefon 2:
    One plus One
    Tycker inte ljudet är märkvärdigt på något sätt.Kommer från OnepluseOne och tycker inte att ljudet i LG V10 är bättre.Har dock bara testa med medföljande lurar.
     
  8. jullan

    jullan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 11 lite 5g ne

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 11 lite 5g ne
    Har fått nåt med lurkontakten i mobilen, om jag har vänster lur i så är det typ glappt, som om man höjer och sänker ljudet hela tiden. Har jag höger i så är det som det ska. Har jag båda i öronen så blir det som när vänster är i. Har testat flera olika lurar och problemet finns kvar. Märkte detta efter uppdateringen av mobilen men kan den verkligen göra så att det blir ett sånt här problem?:(
     
  9. cotecine

    cotecine Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2016
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag har likande problem med min. Min säger att hörlurar är urkopplade titt som tätt. Trodde att det var glapp i kontakten men det är det inte! Jätte skumt, fick detta problem efter uppdateringen. Var nära att skicka in telefonen på service när felet helt plötsligt försvann. Sen har det kommit och gått. Måste vara något med uppdateringen.
     
  10. jullan

    jullan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 11 lite 5g ne

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi 11 lite 5g ne
    Hoppas de fixar till det, är irriterande när jag annars är så himla nöjd med mobilen. Man kanske ska kontakta LG och påtala problemet?:neutral:
     
  11. Sbaw

    Sbaw Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Det handlar om att lura telefonen att kicka igång dess extra förstärkare (som i normala fall går igång på 4/5 dels fart när du kopplar in en extern högtalare och på helfart om du stoppar i lurar med högre impedans än 50 ohm)

    Lättast och tillräckligt är att först koppla i en förlängningssladd och därefter hörlurarna. Då tror telefonen att det är en aux enhet inkopplad och du får fantastiskt ljud och livsfarlig volym (med medföljande riktigt bra in ear lurar kan jag lyssna på max 25 av 75 innan det blir för starkt. Ett bra exempel på sladd är denna https://www.amazon.co.uk/dp/B01552UGSS/?tag=swedroid-21
    För att tvinga upp telefonen i hög impedans-läge kan man använda en förlängningskabel med analog volymkontroll. Sätter man den på nästan lägst volym tror telefonen att man använder trögdrivna lurar. Sen stoppar man sina lurar och skruvar upp det analoga reglaget till max å sen är det bara att lyssna och njuta!

    Jag använder en kombination där jag kopplar ihop volymsladden med den högkvalitativa förlängningssladden jag länkade till. Det sätter telefonen i hög impedans-läge. Sen tar jag loss volymsladden men låter den andra sitta kvar och kopplar lurarna till den. Detta dels för att volymsladden från Kjell å Company är rejält plastig och obehaglig samt att jag inte behöver ändra motståndet i den sladden för varje lyssning då det kan vara lite pilligt att få rätt.

    Summerat är ljudet med den extra förstärkaren igång hästlängder bättre i allt än från min väldigt välljudande oneplus one. Det är liksom en helt annan grej som inte kan jämföras.
     
    Herrputte gillar detta.
  12. Sbaw

    Sbaw Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Vilket för övrigt är en väldig konkurrensfördel mot mina tidigare telefoner, 75 steg i volymkontrollen. Dock bara mjukvarumässigt via slider, volymknapparna höjer och sänker med 5 i taget. Dock inte krångligt att finjustera och i detta fall nödvändigt då 5 steg med de flesta lurar betyder en väldig skillnad i volym.
     
  13. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Lite sen till diskussionen men ja denna telefon utklassar alla andra telefoner jag har använt när det gäller ljud ut i hörlurar. Ljud definieras och separeras som aldrig förr på en telefon och musikupplevelsen blev annorlunda trots att jag lyssnar mest på Spotify och sånt man har lyssnat mycket på förut. Men det blev verkligen en annan bredare och tydligare ljudbild med denna telefon. Den har lätt bättre ljud än min iPhone.
     
    breaking_paul gillar detta.