Bra alternativ till Play för att kontrollera och installera appar

Diskussion i 'Allmänt' startad av palmgreno, 10 feb 2016.

  1. palmgreno

    palmgreno Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2016
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Lite trött på Play för att man inte kan ta bort appar som man har testat en gång, då ligger dom kvar bland "Mina appar". Blir rätt mycket skräp med tiden. Undrar därför om det finns något bra alternativ där jag kan ha kontroll över mina appar, lägga till och ta bort, så att jag bara har med de appar som jag tycker är bra. Sen vill jag gärna kunna återinstallera apparna från detta gränssnitt, om jag köper en ny telefon eller nollställer min nuvarande. Tacksam för tips.
     
  2. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Jomen det kan du i play, alltså plocka bort det du avinstallerat. Gå till mina appar och svep i sidled så hamnar du i fliken "alla", de appar som där är markerade med ett kryss är de du avinstallerat och de kan du plocka bort från listan så slipper du dem sen.
     
  3. palmgreno

    palmgreno Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2016
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jo det är ju sant. Men min önskan vore att kunna styra det från en dator. Och i Plays webbgränssnitt kan man, så vitt jag förstår, inte ta bort gamla skräpappar, som man testat för tusen år sen. Väldigt konstigt att dom inte lagt in den funktionen. Att ändra det i telefonen påverkar ju knappast webbsidan, eftersom den kan gälla flera telefoner. Rätta mig gärna om jag har fel.
     
  4. DannyX

    DannyX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2012
    Inlägg:
    308
    Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 FE
    Telefon 2:
    Huawei Mate 10
    Telefon 3:
    Lenovo Vibe Z (K910)
    ROM:
    Rom 4.4.2 rootad
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Övrigt:
    Har en mediaspelare Cowon D2 med custom Linux-Rom (Rockbox).
    Men det kan man väl? Har själv testat och köpt massor med appar som jag inte vill veta av längre. Man klickar nånstans så kan de försvinna från alla appar listan.
     
  5. x10_minipro

    x10_minipro Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Play store > mina appar > svep från höger till vänster så att du kommer till fliken alla.
    Där hittar du appar och spel du installerat tidigare, oavsett enhet. Om du väljer att ta bort en app, genom att välja krysset uppe i högra hörnet, så kommer den tas bort ur listan från alla enheter och borde således inte heller visas på webben (notera att jag inte använder play store på webben så detta är vad jag tror.).
     
  6. palmgreno

    palmgreno Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2016
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Inte i ditt Play-konto på nätet, så vitt jag kan se. Om du har hittat en sån funktion - förklara gärna exakt hur. På mitt konto finns alla appar jag nånsin testat kvar.
     
  7. palmgreno

    palmgreno Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2016
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Nä jag har testat att ta bort i mobilens Play-app, men det händer inget på webbsidan. Tänkte jag kunde testa att ta bort mina gamla telefoner från sidan, men det gick inte heller. Dom har verkligen minimerat antalet funktioner på webbsidan..
     
  8. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Det dumma är att det har funnits en "ta bort"-funktion i webgränssnittet, men den har försvunnit.
    Jag provade att ta bort en del appar med hjälp av mobilen och de försvann även från webben när jag uppdaterade sidan. Men jag skulle verkligen vilja ha tillbaka "ta-bort-krysset" på webben!
     
  9. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Jag gjorde ett test nu och om jag tar bort en app från Play på mobilen så försvinner den från webbsidan: https://play.google.com/apps
    Tyvärr så går det inte att radera på webbsidan utan man måste gå via appen.
     
  10. palmgreno

    palmgreno Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2016
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Håller med. Tycker det saknas massor av självklara funktioner. Som att sortera apparna på olika sätt, efter datum bokstav osv. Kunna visa dom i lista respektive rutor osv. Och som sagt att kunna ta bort dom appar man inte är intresserad av.

    Problemet är väl att det är svårt att påverka ett så stort företag med några förbättringsidéer. man får väl antagligen bara acceptera läget. Det var därför som jag letade lite efter bättre alternativ.
     
    kincop gillar detta.