Problem: Spricka i glaset på baksidan Xperia Z3?

Diskussion i 'Xperia Z3 - Allmänt' startad av purity, 12 okt 2014.

  1. danneee

    danneee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2014
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Har ett glasskydd bakpå min z3 vilket jag kan rekommendera varmt. Köpt på ebay vill jag minnas.
     
  2. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    min sprack i fickan :) nice va. skitkvalite egentligen.. för en sån dyr lur.
     
  3. BOP

    BOP Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2011
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Med lite sunt förnuft spräcker man inte glaset. Jag är inne på min tredje Xperiatelefon har haft en Pro, Z1 och nu Z3. Inga problem alls.
    Jag har dessutom i min ägo två surfplattor en Tablet Z och en Z4 tablet.
    Det enda som strulat är laddningskontakten i Tablet Z, men det löser jag genom laddningsdocka.
     
  4. x10_minipro

    x10_minipro Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Nej, det verkar ju stämma alldeles utmärkt att det inte är sunt förnuft som spräcker glaset. Däremot så verkar glaset kunna självspricka, för att inte tala om alla som har oturen att spräcka glaset i samband med att man tappar telefonen.

    För att inte gå allt för ot:
    Jag själv har inte ägt och kommer inte att äga en Z3 men jag har ägt en Xperia Z i ungefär två år. På baksidan sitter en kolfiberfilm och jag har använt ett tpuskal till och från under denna tid. Efter dessa två år så har jag inte fått någon spricka eller liknande så visst är det möjligt att klara sig om man är försiktig.
     
    Last edited: 10 feb 2016
    Westholma4t gillar detta.
  5. BOP

    BOP Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2011
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Självklart finns det säkert några exempel på att glaset självspruckit. Att det kan spricka om man tappar telefonen tror jag också.
    Men risken ökar markant om man stoppar telefonen i bakficka och sätter sig, för att nämna ett exempel ur diskussionen ovan.
    Just sådana saker är direkt oaktsamhet och inget Sony ska lastas för.
    Vill man sitta på sin telefon lär det finnas bättre lurar som ofta lanseras som just extra tåliga.
     
    Last edited: 10 feb 2016
  6. Westholma4t

    Westholma4t Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    1 378
    Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
    min sprack under mitt tempererade skydd i bilhållaren när jag navigerade. fick glatt pröjsa ...medans vissa får på garanti.. surt
     
  7. Waxad

    Waxad Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Mitt glas har spruckit och blivit utbytt (hos Repairstore). Tyvärr sitter inte baksidan fast riktigt nu efter ett par månader. Hade massa strul vid reparationen så förtroendet för dem är förbrukat.
    Så till frågan: vilket lim ska man köra för att få fast baksidan? Superlim är ju enkelt och bra men man lär aldrig kunna byta baksidan igenom det behövs. Något slags silikonlim är kanske vettigare men var hittar man det?