Ny utveckling av ett Android-spel

Diskussion i 'Jobb och tjänster' startad av ellis, 29 aug 2009.

  1. ellis

    ellis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tja alla,

    Jag har under en tid (låt oss säga runt 1+ år) gått å sugit på en spel idé, som jag vill genomföra.

    Nu när jag har lekt med min Magic ett tag så känner jag mig ännu mer sugen på att implementera spelet.

    Min vision om spelet är att det ska vara ultraportabelt, alltså en version för Window, Linux, Mac, Android, iPhone, osv.
    Jag har även idéer på att implementera en minimalistisk version i Flash =P.

    Nu till spelet i sig;
    Ett Zelda3-ish/Zelda3-inspirerad MMO (alá graalonline för 6-7år sen).
    Minimalistiskt med betoning på ett community.
    100% opensource. Både klient och server.
    Och så klar ultraportabiliteten jag nämnde.

    Mer än så vet kan jag inte riktigt säga. (dålig på beskrivningar =P)


    Vad jag försöker komma till är, om det finns människor här som är initereserad i att medvärka i ett projekt som detta ?
    Kommer starta ett Google Code eller SF-projekt de kommande dagarna.


    Jag är själv programmerare sen några år tillbaka. Pluggat spelprogrammering i 2år och jobbar som webprogrammerare.


    Så vad sägs ?
     
  2. heinrisch

    heinrisch Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    346
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Låter intressant, kan tänka mig medverka på något hörn. Dock att göra ett spel för alla platformar är ett jävla jobb. Får väll börja med en plattform.

    Men är intresserad iaf!
     
  3. Fredro

    Fredro Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2009
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    kan ställa upp som testare
     
  4. ellis

    ellis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    cross-platform grejen är jag mycket medveten om, dock kan man se till att inte göra det svårare för sig själv än vad det behöver.

    Till desktop-os:en så handlar det om att hitta en gemensam nämnare. Altså i stort sätt libsdl. Sedan så är det bara att se till att skriva portabel kod, ingen eller liten platforms-specifik kod.

    För Android och iPhone, så blir det lite svårare. För där så har vi ju Android Java, och iPhone Obj-C.

    Man får dela upp allt i separata projekt.

    Till en början vill jag ge mig på en android version först.