Problem: Dog av lågt batteri, ALL data försvunnen!

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Beee, 17 feb 2016.

  1. Beee

    Beee Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Ja då har dagen jag befarade inträffat...min gamla klenod och pärla som funkat i ur och skur har på något sätt havererat totalt.
    Batteriet dog och ja tänkte: big deal får väll ladda den när hemma? Men icket, när jag kommer hem och pluggar in laddaren ser jag saker på displayen som indikerar på att telefonen på något sätt råformaterat sig själv/ställt om sig till factory settings. Den vill veta allting ifrån början helt enkelt. Mitt google acc, wifi inställningar ja hela faderullan.

    Alla bilder, kontakter, data verkar vara försvunna...
    Det jag nu eg. undrar är finns det något sätt att recovra bilerna på, det var flera hundra st. jag inte haft tiden eller minnet till att backup'a på burken! Har testat med något newbie program heter Jihosoft-AndroidRecovery men det kan ej hitta ett skit i segmenten det scannat igenom! Tips och hjälp är jag oerhört tacksam för! Bilderna är ovärderliga :/

    ps. Har aldrig haft Root påslaget eller sådär .ds

    Tack på förhand /Bee
     
  2. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Upplevde samma sak med min Z2 i somras. Den stängde av sig en dag och när jag hade laddat den var allt borta, inte en aning vad som hände.

    Jag hittade mina gamla bilder på photos.google.com dit de hade säkerhetskopierats utan att jag visste om det, visserligen i lägre uppläsning än jag hade i telefonen men bilderna fanns iaf, så kika där om du hittar något.
     
  3. Beee

    Beee Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Satan! Tack för tipset men det finns bara en endaste bild @ photos.google.com och det är min google-profilbild haha! Tackar ödmjukast för svar igen.
     
  4. Spineshank

    Spineshank Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    269
    Mottagna gillanden:
    51
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro
    Du hade inte minneskort i den? Så bilderna sparats på det..? DCIM brukar mappen heta om du tar upp den i utforskaren.
    Ifall bilderna var sparade i mobilens internminne så avråder jag dig från att lägga in recoveryprogram i form av apk. Om man skriver över ytan där en bild varit sparad så blir den svårare att återskapa.

    Edit: många verkar rekommendera "Dr Fone". Huruvida det är riktiga rekommendationer eller tillverkarens stab som skriver dom vet jag inte.
    Det finns en trial. Här en enkel how to
    http://www.imoresoft.com/android-data-recovery.html
     
    Last edited: 18 feb 2016
    Xkoiul gillar detta.
  5. Beee

    Beee Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Det går inte att recovra datan, jag har felsökt detta i timmar nu. Så har wipeat skiten och flashat in Android Revolution HD istället. Kommer använda den så länge det går. Men bilderna blir alltid backup på from now on :). Tack för svaret men denna tråden kan stängas, det gick inte att återställa. Hade inget externt minneskort. Hade jag haft det så hade problemet varit löst garanterat!

    Tack för svaren /Bee
     
  6. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Om du nu hade befarat detta länge, varför inte tagit en backup på alla dina bilder etc? Låt detta bli en läxa inför framtiden! ;)
     
  7. Xkoiul

    Xkoiul Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    användbar information
    http://www.mobikin.com/doctor-for-android/
     
    Last edited: 21 jun 2016
  8. Wanaskcser

    Wanaskcser Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    [QUOTE = "Spineshank, post: 1838221, member 1257"] You had no memory of it? So the images saved on it ..? DCIM folder Usually threatening if you take it in Windows Explorer.
    If the images were saved in the phone's internal storage so I advise you from Adding the recovery program in the form of APK. If you write over the surface where the image has been saved, it Becomes harder to recover.
    Edit: many seem recommend "Dr. Fone". Whether it's real or Recommendations manufacturer teams who write them do not know.There is a trial. Here is a simple how to [/ quote]







    Excuse me. These for people who without backup, how can we recover lost data on a smartphone, this method is a translation Useful? from here: How to retrieve lost Android data
     
    Last edited: 7 jun 2017
  9. Oacecrty

    Oacecrty Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    I'am just about your loss, did you have save the data on SD card or other memory?
    Perhaps, you can scan your phone, sometimes, the deleted data can not be found with the naked eye if they are still on phone,
    http://www.mobiledic.com/android-data-rescuer.html
     
    Last edited: 4 dec 2017