Galaxy S7 64GB eller 32GB?

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av mrdance, 22 feb 2016.

  1. mrdance

    mrdance Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej,

    jag ser nu att det verkar endast finnas 32GB att beställa. Nu när S7 har plats för minneskort finns det någon större anledning att vänta och köpa 64 GB istället? Vad tycker ni?
     
  2. qudos

    qudos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    176

    MINA ENHETER

    Hej!

    Nej, egentligen inte, det beror väl lite på hur man tänkt använda den. "Nackdelen" med minneskort är ju att man får 2st "lagringsareor", där den interna är den som alla appar nyttjar (oftast). Frågan är om tex kameran kan styras om till extreminnet, då slipper iaf alla bilder ta upp plats.

    /Qudos
     
  3. qudos

    qudos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    176

    MINA ENHETER

    Från Swedroids hands-on: " I Android 6.0/Marshmallow är det dessutom möjligt att slå ihop minneskortpartitionen med telefonpartitionen för att underlätta ytterligare." mycket trevligt :)
    Gäller dock att inte rycka ut minneskortet.

    Mvh Tobias
     
  4. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    ja men ett varningens finger här nu .. det är INTE så det fungerar... minnes slås inte ihop och blir ett minne du kan anv'ända hur som helst det låter bättre än vad det är. Dessutom har ajg på min telefon ett väldigt snabbt kort och ... well... det går inte i raketfart direkt apparna som startas från sdkortet är betydligt mer trögstartade så sdkort som internt minne skulle jag sky som pesten och köpa något med mer minne från början ist.
     
  5. MrJiM

    MrJiM Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 576
    Mottagna gillanden:
    794
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra
    Tror ni att man verkligen kommer behöva mer än 32 gb for OS och appar? Jag har inga spel på min mobil nu. Men jag har massor av appar. Har använt 16 gb totalt på min iPhone ( bilder, filmer och offline spotify inräknat ). Jag tror jag har mindre än 2 gb appar på min Oppo utöver CM13. Vad tror ni? Jag borde klara mig utan större problem på S7 32 gb?

    Ps: Antar bilder och filmer tar mer plats på S7 för den har högre upplösning på kameran?
     
  6. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    det är klart att du klarar dig med 32 gb. jag är mer sådär att jag vill inte klara mig jag vill ha marginal speciellt på något som är så överdrivet skitdyrt som en ny telefon så jag kommer köpa 64 gb eller 128 gb.. men jag satsar på en nexus då jag är trött på slöa tillverkare när det gäller uppdateringar ;)
     
  7. qudos

    qudos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    623
    Mottagna gillanden:
    176

    MINA ENHETER

    Hej!

    Ah ok, ja det är ju sant. Det bli ju en nackdel för de appar som lägger sig på SD-kortet. Då vill man nog hålla isär dom.

    Mvh
    Tobias
     
  8. Gambit

    Gambit Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Jag är ganska säker på att jag läste någonstans att samsung inte tillämpar funktionen med adoptable storage. Inte LG heller för den delen.
     
  9. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    som ovan säger, Samsung har gjort ett smart val och man kan inte använda microSD kortet som intern lagring, vilket är bra (blir en brutal flaskhals) utan bilder/video/musik osv kör man på minneskortet och appar på det interna, 32GB räcker långt... personligen använder mina appar bara 5GB av utrymmet på min S6 64GB, har ca 20GB ledigt (massa annat som tar en del utrymme som går att rensa men har inte orkat) för mig blir det S7 32GB + 128GB microSD.
     
  10. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    32GB räcker långt. Spara bilderna/filmerna på minneskort så är det inga probs alls. Jag stoppar in ett 64GB minneskort i S7:an.
     
  11. allanos

    allanos Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2016
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag har alltid samma problem med SD kort , sparar jag gamla bilderna på sd kortet så kan jag inte se dem i "galleriet" hur löser man detta?

    finns det något bra program som kan organisera allt i telefonen? med lagringen ....