Färgkodade kalendrar via Exchange?

Diskussion i 'Allmänt' startad av stga77, 15 feb 2016.

  1. stga77

    stga77 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Google Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Hej!
    Snälla hjälp en iPhone-användare som precis skaffat en Nexus. Jag har ett Exchange-konto som jag synkar med mobilen.
    Det funkar jättebra att lägga till kontot både via Gmail-appen och/eller via Nine Exchange.
    Nu till mitt problem:
    På detta Exchange-konto har jag flera kalendrar (bland annat en delad "familjekalender"). Jag får in alla dessa i Google Kalender-appen, men alla får samma färgkodning och denna går inte att ändra. Har man flera olika kalendrar så är det bra att ha olika färg på dem. Jag har inte heller möjlighet att fullt ut redigera dem. Finns det någon bättre kalenderlösning eller är jag hänvisad till t.ex Outlook-appen?
    Tack på förhand!
     
  2. Vicious

    Vicious Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Hej!

    Problemet verkar vara Exchange Active-Sync integrationen i Android. På alla mina enheter så synkas endast min personliga kalender via Androids inbyggda Active-Sync (Exchange) integration. Det verkar som att detta förändrats iom Android 5.0 och framåt (4.4 funkade separata kalendrar). Som du säkert märkt så är integrationen betydligt bättre med gmail där separata kalendrar går att synka och de får en egen färg.
    Outlook appen har tyvärr, vad jag vet, ingen integration mot Android som OS för att synkronisera annat än kontakter. Kalender funktionen är väl begränsad i den appen med då du måste växla mellan vilken kalender du vill titta på och inte kan få alla på samma bräde.

    Har tyvärr ingen lösning på ditt problem annat än att testa andra e-post appar för ditt exchange konto eller exportera dina delade kalendrar till t.ex. gmail.
     
  3. stga

    stga Infant Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    6 jan 2016
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5X
    Precis vad jag kommit fram till också tyvärr.
    Jag får fortsätta använda Outlook-appen tillsvidare istället. Tack för svaret!