Diskussion: Den stora tråden om Xiaomi Redmi Note 3

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av dalton, 4 dec 2015.

  1. sydeu

    sydeu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 578
    Mottagna gillanden:
    426
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Ser ju absolut ut som nån app eller något annat spårat ur lite :) Skärmen har ju varit på under hela tiden i princip :P

    Hmm bilderna är lite motsägelsefulla, den där med ser charging, screen och awake kan man ju se att den säger 10h+ skärmtid eftersom den va konstant på under åtminstone 4-6 timmar där på kvällen. Samtidigt säger den andra bilden 5h skärmtid, nåt är helt klart på tok.
     
  2. sydeu

    sydeu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 578
    Mottagna gillanden:
    426
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Väntar med spänning på att få höra hur du upplever batteritiden och prestandan :)
     
  3. Ajsh

    Ajsh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Nu har jag haft mobilen i 2 dagar. Jag är väldigt imponerad av byggkvalitén. Den är lite tjock, men jag tycker det är helt okej med tanke på den otroliga batteritiden. Jag har laddat den totalt en gång fram tills nu (kolla screen shots). Jag använder dock oftast mobilen till lätta arbetsuppgifter, så som reddit, fb messenger och surf (Google, wiki osv).

    När det gäller prestanda är jag mycket nöjd. Verkligen inget att klaga på, multitaskar utan problem. Surf går fort och appar startar snabbt.

    Det enda jag stört mig på är huvudkameran. Den tar bilder och tar dem snabbt. Men de blir relativt gryniga. Jag har upplevt att jag får bättre bilder med Camera Zoom FX, speciellt HDR, som faktist ser rätt bra ut men fortfarande inte optimalt i min åsikt. Frontalkameran är den bästa jag använt, så har inget negativt att säga där.

    Miui. Wow. Så fint skin på Android. Bara en sån detalj som att klockan i aktivitetsfältet göms när man vänder till en sida med klockwidget på. Men bytte faktist launcher till Nova då deras inte har en applåda och man inte kan gömma appar. Kör dock Miui ikoner .
    Notera en sak, de är väldigt fokuserade på säkerhet så om någon app inte fungerar korrekt kan den vara delvis blockad av operativsystemet. Man kan ändra detta i inställningarna så klart. För mig var messengers chat heads blockat (pop ups).
    Känner att jag just nu inte har ett behov av att roota heller då de flesta appar som kom med gick att ta bort och backgrundprocesser verkar hanteras bra (man kan tom ställa in individuella inställningar för varje app! Så ingen Greenify behövs. Kanske...)

    Avslutnigvis, ett stort plus för fingeravtrycksläsaren som fungerar galant, men ett litet minus för att de inte har implementerat double tap to wake (än?).
     

    Bifogade filer:

    sydeu, remixx och antonholmstedt gillar detta.
  4. sydeu

    sydeu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 578
    Mottagna gillanden:
    426
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Låter riktigt trevligt! :) Vad hände under den långa period då telefonen va aktiv men skärmen inte va på? Ser ut att va lite för länge för att bara va lite musik eller så? fast jag kanske har fel :)
     
  5. Ajsh

    Ajsh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Haha tänkte kommentera det. Jag hade Sleepbot på. En app som registrerar mina rörelser under natten
     
    sydeu gillar detta.
  6. Bambi83

    Bambi83 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2016
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    10
    finns en stabil cm till redmi note 3 ännu?
     
  7. sydeu

    sydeu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 578
    Mottagna gillanden:
    426
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    CM 12.1 finns stabilt, enda som inte funkar är fingerprint. Till pro finns inget än.
     
  8. Simba83

    Simba83 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2011
    Inlägg:
    365
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Någon som testat den här och vet om den fungerar som den ska?
     
  9. tugge

    tugge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Sony Xperia 5 II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia 5 II
    Ett litet tips till er som flashar med SP Flash Tool och det går åt helvete, följ den här guiden:
    http://en.miui.com/forum.php?mod=viewthread&tid=221115

    Efter en misslyckad flash var min RN3 totalt stendöd, hände ingenting när man tryckte på power-knappen..
    Den här guiden var min räddning!
     
    antonholmstedt gillar detta.
  10. sydeu

    sydeu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 578
    Mottagna gillanden:
    426
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Har tyvärr ingen redmi note 3 än men av det jag läst så fungerar det alldeles utmärkt som sagt. Det lättast är ju förstås att bara flasha o testa :)
     
  11. mrkawa

    mrkawa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1
    Beställde min RN 3, den 2/2, betalt och klart. Fortfarande unshipped. Harchattat med kundservice som menar att jag ska ha tålamod.
     
  12. nils_p

    nils_p Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Någon med RN 3 som har problem med att ni tappar mobilnätet, dvs att ni får "No service" och man inte kan ringa eller surfa? Jag har fått det två-tre gånger den senaste vecka. Omstart funkar, men det är ju störigt!
     
  13. tugge

    tugge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Sony Xperia 5 II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia 5 II
    Vad kör du för rom?
    Kunde uppleva samma sak när jag körde SphinX V2b, men med Loxars 7.1.8.0 fungerar det fint..
    Det var främst när det växlade från wifi, till 3g och vid dålig täckning som det krånglade för mig..

    Och kör du dual sim? Vilken slot använder du till vad?
     
  14. nils_p

    nils_p Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag har original-ROM. Kör 3 som operatör och har därför inte alltid 4g-täckning, kan va därför kanske?

    Jag använder bara ett SIM och det sitter nog längst in, på platsen det stod SIM på.

    Väntar på en bra custom ROM till pro-versionen för jag är inte helt nöjd med originalet.

    Har även strul med att läsa upp boot loadern, får ingen kod från Mi och jag fattar inte deras meddelanden som kommer på kinesiska.
     
  15. Dj Mastergrind

    Dj Mastergrind Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2013
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    104
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Min fastnade också i tullen. Jag hade visserligen mitt företagsnamn på paketet men det kanske fastnar även om man bara har sitt personnamn. För mig spelar det mindre roll då jag tar kostnaden på företag men det är bra att veta om man beställer som privatperson. I övrigt inget att klaga på, paketet var i Sverige på 6 dagar, sen tog tullen tid på sig.

    Säljaren var väldigt snabb på att svara på frågor och känns schysst. Hade valt en LeTV först men ändrade mig och fick då Xiaomin till samma pris. Sen skickar de med skärmskydd samt skal som en bonus. Har inte hunnit göra så mycket med luren då det är min extralur men som jag förstått det ligger Xiaomis egen rom på (kunde bara välja mellan engelska och kinesiska vid uppstarten). Så jag är nöjd med Mobilehike.
     
    Ajsh och sydeu gillar detta.
  16. Danne_B

    Danne_B Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Xiaomi mi 9T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi mi 9T
    Telefon 2:
    Samsung galaxy s10
    Beställde en note 3 pro från mobilehike. När jag beställde stod det in stock, men så fick jag ett mail där det står att jag fått en återbetalning för att den inte längre finns i lager och de hör av sig när den kommer in. Surt att inte få den, men väldigt bra policy att göra en full återbetalning så att de inte bara väntar istället. Så + till mobilehike där.
     
    chraist gillar detta.
  17. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Bra det, skriv gärna en mening i denna tråden med; https://swedroid.se/forum/index.php?threads/123981/
    [Nätbutiker] Vilka kan jag lita på vid import? + Övriga frågor och svar
     
    Danne_B gillar detta.
  18. tugge

    tugge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Sony Xperia 5 II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia 5 II
    Ah, missade att du hade en Pro..
    När jag testade AOSP-romen som finns till Non-pro versionen skiftade jag sim-kort eftersom den romen klarar bara av 4g på Sim-slot 1.
    Kanske har med saken att göra att det fungerar bra efter det..
    Gå in under sim-inställningarna och kolla vilken slot du använder.. Slå även på Data-roaming om du har det avaktiverat..
     
  19. Simba83

    Simba83 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2011
    Inlägg:
    365
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Sim 1 sitter längst ut på vanliga varianten
     
  20. strandkanten

    strandkanten Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    330
    Mottagna gillanden:
    173
    Telefon:
    Poco F2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Poco F2
    Nu har jag beställt Pro varianten 2gb/16gb med dhl express från Aliexpress. Valde sealed Box så att jag får original Rom. Återkommer huruvida allt gick fint, tull osv