Diskussion: Vart Köper man Kina versionen med 4GB ram guld/mocha brown färg till bäst pris ?

Diskussion i 'Mate 8' startad av Oceanic, 24 feb 2016.

  1. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Tycker det var en vettig idé att dedikera en egen tråd till detta.
    Som ni vet så tycker Huawei vi är ett U land likt afrika eller så, så därför får vi bara 2 färger samt 3 GB versioner.

    Så denna tråden handlar om vart man köper 4GB versionen samt i färg guld och mocha brown.

    Ni kan även skriva om ni har haft en lyckad upplevelse med någon affär eller så ?

    Tråden handlar också om vart man köper den för billigast pris.
     
  2. tobbe4fun

    tobbe4fun Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
  3. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag är rädd att få import skatt därifrån.. men kina behöver jag inte vara orolig för det..
    tullen ser igenom fingrarna med paket från kina inte ett enda annat paket går igenom utan avgift enligt min erfarenhet..har beställt från japan..sydkorea osv..kina är det enda udantaget. tror dom har något speciellt avtal..
     
  4. tobbe4fun

    tobbe4fun Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2010
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Hade jag inte en aning om :P
     
  5. Teknohead

    Teknohead Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Huawei Mate 8 Mochagold 4gb/128gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Huawei Mate 8 Mochagold 4gb/128gb
    Jag beställde en 4/128gb i Mocha från Kina i fredags via Aliexpress:
    http://www.aliexpress.com/item/Orig...-950-Octa-Core-Android-6-0-6/32548733288.html
    Priset var $604 + ca $16 extra för DHL frakt.

    Jag valde DHL eftersom de var snabbast med frakten och just nu ligger paketet hos DHL Stockholm som just har "tullbehandlat" paketet. Jag antar att jag kommer åka på moms och tullavgifter..
    Det har ju iallafall gått snabbt med tanke på att paketet skickades från HongKong i måndags.

    Jag ringde DHL i måndags och de sa att de ALLTID tullar in paket som kommer från länder utanför EU, så ifall man vill undvika de kostnaderna, så ska man undvika DHL som leverantör i fortsättningen.

    I eftermiddag ska paketet vara framme sägs det, så då får jag se ifall jag fått rätt telefon i rätt skick osv. Dessutom lär jag märka hur svettigt det blev med tullavgifter etc.
     
  6. Axl183

    Axl183 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Berätta gärna hur det gick. Bra pris! Läste på sidan att de kommer ange priset till 20 USD på paketet (om man inte begär annat) om det stämmer slipper du moms och tull.
     
  7. BikeOwner

    BikeOwner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2016
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 7 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 7 plus
    Telefon 2:
    Huawei Mate 8
    Info:
    Nova
    Fick detta svar från huawei idag om man vill ha 64gb-versionen:

    Tjena!
    Vi valde att börja med standardversionen i Sverige.
    Ska man beställa en 64GB så rekommenderar vi att man gör det från annat EU-land för då gäller garantin även i Sverige.
    MVH
    Huawei
     
  8. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Med China post hade du sluppit tull och importskatt dom ser mellan fingrarna för. Tror dom har något speciellt avtal alternativt att det kommer för mkt paket från Kina för att kunna kolla alla paket
     
  9. Oneplus2

    Oneplus2 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2015
    Inlägg:
    1 262
    Mottagna gillanden:
    986
    Telefon:
    iPhone 8 plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    Finns flera säljare på aliexpress som skickar med dhl vi UK . då slipper du momsen och dom löser den i UK och skicakr vidare.

    Köpt flera dyrare produkter på detta sätt och tar bara 1 dag extra i frakt.
     
  10. 10cent

    10cent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    301
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Vilka andra EU länder säljer 64gb modellen?
     
  11. BikeOwner

    BikeOwner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2016
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 7 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 7 plus
    Telefon 2:
    Huawei Mate 8
    Info:
    Nova
    Vet ej, har inte fått svar av dom om det ännu..
     
  12. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    "börja med" ja näm några andra länder som har fått den versionen med 4Gb ram ? :)

    faktum är att du får den dyraste modellen för samma pris från kina mot om du beställer i sverige den med 3gb ram.. och JA ram gör stor skillnad.. i Antutu benchmark är skillnaden också stor..
     
  13. Teknohead

    Teknohead Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Huawei Mate 8 Mochagold 4gb/128gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Huawei Mate 8 Mochagold 4gb/128gb
    Igår kunde jag hämta ut skönheten i en DHL-postbox, utan att behöva betala någon tull eller moms. Däremot såg man på DHL-påsen att de öppnat den och därefter satt på en klisterlapp som säger "Er sändning är belagd med Tull och Moms För mer information besök www.dhl.se/tullinfo. På den adressen står det bara generell info som jag kunde se, även om jag inte läste jättenoga.

    Frågan är ju vad som händer nu, kommer det komma ett inbetalningskort från DHL?
    Följesedeln sa mycket riktigt att det är en mobiltelefon och värdet är $20 iallafall.

    Telefonen är iallafall precis det jag beställt och ganska bra förpackat, virat i några lager skumplast, men sen bara lagt i en DHL plastpåse. Jag hade väl hoppats på en riktig kartong. Jag har dock inte märkt några skador, så det verkar ju gått bra ändå.

    Jag fick med det lyxigare fodralet med svängdörr och ruta, istället för det där plastbakstycket som verkar följa med i Sverige.
    Tyvärr fick jag en amerikansk plug för laddaren. Å andra sidan glömde jag att säga till om en EU-plug, så jag får väl skylla mig själv, även om de påstår på Aliexpress att de ska skicka med relevant plug.

    Ett problem jag fick är att jag hade stora problem med att få igång synken för Google contacts, vilket slutade med att jag tankade ner en obskyr apk-fil som jag fick installera och som till slut fick igång den synken också. http://www.apkmirror.com/apk/google...6-0-2280749-android-6-0-android-apk-download/

    Det kostade totalt 5390kr enligt mitt Mastercard utdrag vilket jag ju får vara riktigt nöjd med. Jag rekommenderar därför den säljaren som jag länkade till ovan!
     
  14. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Bli inte förvånad om du får ett brev hem om ett halvår med en faktura där du har 3 dagar på dig att betala tullen...
    Blir så med dom stora tranposrt förtagen då dom betalar tullen åt dig i förskott.
     
  15. Axl183

    Axl183 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Beställt en hel del från utlandet, dock mest Nordamerika. Men jag gissar att förfarandet är det samma.

    Har aldrig betalt tull eller moms på en försändning där uppgivna värdet understiger 100 USD. Men det är klart, ditt paket var ju öppnat så de har nog listat ut att de är värt mer än 20 USD.

    Har heller aldrig varit med om att speditören har släppt ett paket innan tull och moms är betalda. Att DHL skulle ligga ute med dessa pengar låter mycket orimligt. Rimligtvis har ärendet gått till Tullen som listar ut vad det riktigt värdet på luren är och skickar dig en inbetalning på summan för tull samt moms.

    Hur som, ska bli intressant att höra hur det slutar. Lycka till!!
     
  16. Oneplus2

    Oneplus2 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2015
    Inlägg:
    1 262
    Mottagna gillanden:
    986
    Telefon:
    iPhone 8 plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    Som sagt flera gånger tidigare.

    Vill man ha telefonen snabbt är det UPS eller DHL som gäller. Vill man slippa tull och moms är UPS och DHL sämst att välja.

    Vill man vara 100% säker på att slippa moms och tull beställ av en säljare som fular sig med tullen i ett annat EU land.

    Tex på aliexpress finns det flera säljare som skickar alla mobiler via UK. Då är det en mottagare i UK som blir moms och tull skyldig. Sedan skickas den från UK till SE och är då fri från tull och moms.
     
  17. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    de gånger jag beställt med china post har det gått ganska snabbt runt 14 dagar.
    Jag tror det går mkt snabbare generellt om man väljer registreread post..tror ändå dom får någon sorts prioritet.. China post tror jag blivit bättre..
     
  18. Oneplus2

    Oneplus2 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2015
    Inlägg:
    1 262
    Mottagna gillanden:
    986
    Telefon:
    iPhone 8 plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    Ja så är det .

    Men sedan får man överväga vilken säkerhet man vill ha på sin mobil. Själv hade jag aldrig låtit klåparna på china eller honkong post få skicka min mobil. Jag har importerat varor från Kina i snart 5 år som företagare .

    Dhl och UPS har aldrig givit mig några problem . China post är inget annat än just problem. Sena leveranser problem med spårning mm. Jag hade inte vågat skicka något så dyrt som en telefon med dem. Inte för att jag är rädd att den skall försvinna utan enbart för att slippa bli sittandes och vänta upp till ibland 30dagar +. Skulle jag tvingas välja mellan China post och Honkong post väljer jag det sistnämnda 100 gånger av 100.

    Jag bor utanför GBG och från det att dhl hämtar paketet i Kina tar det 3 dagar tills jag har det hemma i hallen.

    Via UK tog det 1-2 dagar längre.
     
  19. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Just darför eBay är bra, du betalar med PayPal och är försäkrad via dem om paketet inte kommer fram eller annat strul.
     
  20. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Ja med china post kan du riskera att vänta i kanske 2 månader på paktet.. i värsta fall..
    Men det verkar gå fortfarad oftast.. men 25% är ju typ 1450 kr i import skatt så det blir ju en betydande skillnad i priset, då jag bara haft bra erfarenhet innan med china post så kör jag nog på det, jag har docl alltid betalat 1 dollar extra för registrerad post.

    Fördelen med Aliexpress är ju att du får pengarna tillbaka om paketet inte kommit fram efter en viss tid.
    Om du sedan får paktet längre fram ändå får du ju behålla det också då får du 2 telefoner när du betalat för en :)