Guide: Honor 7 aviseringar

Diskussion i 'Honor' startad av inact_0048, 25 feb 2016.

  1. inact_0048

    inact_0048 Guest

    Såååå efter några dagar har jag hittat en lösning till problemet med aviseringar på lock screen.

    Lösning:

    1) Om man har problem med aviseringar som inte uppdateras kan man ladda ner appen ''Heartbeat Fixer for GCM'' som hjälper med det. Jag har satt min att uppdatera varje minut och nu kommer alla aviseringar snabbt.

    2) Om man har problem med aviseringar som inte visas på lock screen då måste man välja antingen ''Bazaar_golden'' eller ''Bazzar'' som tema för ditt skärmlås. Detta gäller INTE startskärmens utseende. Startskärmen kan ha ett tema som passar dig bättre. Men skärmlåset måste ha en av dem två för att visa aviseringar. För att välja ett tema för skärmlåset går man på Inställningar då Skärmlås & Lösenord då Utseende för skärmlås.

    Hoppas att det hjälper nån annan som har samma problem.
     
    Ramboline, martin och diesel77 gillar detta.
  2. martin

    martin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2009
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy A54

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy A54
    Övrigt:
    Amazfit GTR Mini
    Tack för ett bra tips!

    Jag löste mina aviseringar på ett kanske lite mer aggressivt sätt. Gick helt tvärt in och tillät alla appar att kunna köra i bakgrunden. Nu får jag alla aviseringar från alla appar.

    Visst, batteriet tar kanske lite stryk men inte så värst mycket. Blev rätt irriterad först på att alla appar hela tiden var tvungna att ladda om efter jag stängt dem. Det problemet försvann ju också i och med detta. Tycker att Android jobbar utmärkt själv med att managera appar, och de behöver inte hela tiden avslutas. Kanske till och med tvärt om, om apparna hela tiden måste ladda all data så drar ju det en del batteri det med.

    Alltså:
    Settings -> Protected apps -> Menu -> Allow all
    och sedan:
    Settings -> Power saving -> Settings -> Stäng av "Power-intensive prompt" för att slippa tjatet.

    Har ca 30-35% kvar när jag lägger mig. Då är luren igång från 07:00-00:30 ungefär, med 2-3 timmar SOT (Screen On Time)
     
    inact_0048 gillar detta.