Google maps?

Diskussion i 'Applikationer' startad av tompabompa, 23 okt 2010.

  1. tompabompa

    tompabompa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej.

    Har en fråga om en applikaton, om det nu är google maps vet jag inte riktigt. Men för typ ett år sen(hehe) gick vi en marsch med gubbarna, han drog då fram google maps på sin telefon. Då stod vi bredvid nån lada och den såg man på telefonen. Vilket program är det? Man ser ju bara vägar o sånt väl? Riktigt coolt att se t.ex huset man står bredvid och vad som är runt om.
     
  2. tompabompa

    tompabompa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det var en Iphone han hade också, jag själv kör med X10
     
  3. j-a

    j-a Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jo skulle tro det var Google maps med satellitvy han visade.
     
  4. FOO

    FOO Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    jag gissar på google maps med street view
     
  5. tompabompa

    tompabompa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hur får man in satellitvy då?
     
  6. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 060
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Om du har senaste maps så tryck på ikonen som ser ut som 3 st papper uppe till höger, välj sedan satellit.
     
  7. patrickl

    patrickl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2013
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Gammal tråd men jag hittade ingen nyare om Google Maps.
    Jag undrar varför jag inte hittar något körläge i GM. Enligt https://support.google.com/gmm/answer/6337401?hl=sv ska det finnas på vissa enheter och i vissa länder. Är inte Nexus 6p och Sverige en kombination som inkluderas?
     
  8. chucken

    chucken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    1 166
    Mottagna gillanden:
    317

    MINA ENHETER

    Körläge? Är det trafik du vill se? Svep in från vänster och välj trafik...
     
  9. patrickl

    patrickl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2013
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Nej, med körläge menar jag navigationsvyn fast utan själva navigeringen, om du hajar. Det finns andra appar som erbjuder detta, t ex Here, inklusive aktuell hastighet och hastighetsbegränsning. Gillar dock GM, därav min fråga.
     
  10. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Du har ju redan skrivit svaret själv, "vissa länder".

    Du kan öppna widgetsmenyn och maps har 2 widgets, 1 map och 1 vid namn körläge. Lägger du ut den sistnämnda så får du svaret igen på din fråga.

    Orkar du inte göra detta eller inte har kunskap så blir svaret "Körläge är inte tillgängligt i din region." då man försöker lägga ut widgeten.
     
  11. patrickl

    patrickl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2013
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag har sett det med widgeten, och inser ju att det måste vara så att Sverige inte omfattas. Tyckte bara att det var underligt att det fanns en supportlänk med instruktioner på svenska. Vidare ville jag se om det fanns fler här inne som tyckte att det var märkligt att GM för Sverige inte lyckats inkludera ett körläge.
    Jag märker att du är irriterad över mitt inlägg. Då tycker jag att det är bättre att du ignorerar det än ger ett arrogant svar.
     
  12. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Jag är inte irriterad. Vet inte varför du drar den slutsatsen. Först skrev jag "vissa länder" för att påpeka att du redan hade listat ut svaret. Lät det som jag var irriterad?

    Vidare skrev jag om att det fanns en widget som du kunde lägga ut på hemskärmen så skulle du få svaret du sökte efter. Jag gav dig alltså en lösning även fast du antagligen redan listat ut din undran. Ge lösning = irriterad?

    Sist skrev jag att om du inte orkar(vilket 99.99% inte gör som tex söka på google eller liknande) eller om du hade kunskapen(jag känner inte dig så har ingen koll på dina kunskaper om telefonens operativsystem.) så skrev jag vad meddelandet blev då man försökte lägga ut widgeten. Här är det enda jag kan tänka mig att du blev upprörd över att jag skrev att "om" du inte hade kunskap fast du antagligen har det? Men återigen, hur ska jag veta detta?

    Angående supportlänken så är det väl lite konstigt, men är väl så att det kanske är på gång och detta gick fortare och enklare att lägga ut än fixa till körläget på svenska.

    Så som sagt, jag är inte irriterad. Inte heller vill jag påstå att jag är arrogant eller att mitt svar var det. Jag tycker det är bättre om du tog ett svar för vad det är och inte drar egna slutsatser om folk som inte stämmer.