Äntligen rootat, hur får jag froyo nu?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av aneell, 15 jul 2010.

  1. aneell

    aneell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  2. Trident

    Trident Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

  3. aneell

    aneell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    fint :) så jag lägger bara in zip filen på mitt SD-kort sen startar N1an med trackball sen öppnar filen därifrån?
     
  4. aneell

    aneell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    ingen som kan hjälpa? har sökt efter detta, men det kommer alltid upp guide hur man låser upp booloadern och sånt, men det har jag ju redan gjort. vill inte göra fel på min mobil :)
     
  5. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Du vill lägga in en FRF91-baserad rom, inte gamla FRF50. Har du låst upp bootloadern är det bara att ladda ner Amon_Ra's recovery (eller Clockwork recovery).

    Lägg din rom på sdkortet och recoveryn någonstans där det är smidigt (tools-mappen exempelvis).

    Boota denna med 'fastboot boot recovery-RA-nexus-v1.7.0.1.img' med telefonen i fastboot-läge. Från menyn, kör en Nandroid backup. Kör sedan en wipe och sedan flashar du romen med 'Flash zip from sd'.

    När du installerat din rom kan du med fördel flasha recoveryn med 'fastboot flash recovery recovery-RA-nexus-v1.7.0.1.img'.

    Klart.

    I annat fall kan du ju hoppa in på #swedroid på freenode så kan du få hjälp i realtid där om folk har tid. :)
     
  6. urbanlarsson

    urbanlarsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    686
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    ... alternativt så kan du gå in i market och installera ROM Manager, flasha clockwork recovery (knappen längst upp i ROM manager), tanka ner ROMet du vill ha och lägga det på rooten på SDkortet (packa inte upp zipfilen), sen gå in i ROM Manager och välja "Install ROM from SDCard" och sen välja zipfilen som du tankat ner som ligger på SDkortet.

    Jag använder mig bara av ROM Manager numera, kanske för jag är lat men känns lättare än att pilla i recoverymenyn.
     
  7. Trident

    Trident Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Vad är det som är svårt i RA-recovery? förstår inte vad problemet är. RA recovery är ju busenkelt och hur tydligt som helst. Man får ett gäng menyalternativ vid uppstart sedan är det bara att följa instruktionerna
     
  8. Tobias Rydholm

    Tobias Rydholm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har precis rootat min Desire, och laddat ner Rom Manager. Sedan tryckte jag på "Flash ClockworkMod Recovery", telefonen jobbade en del och sade download complete eller något sådant, sedan kom jag tillbaka till programmet. Är det klart för att installera en custom-rom nu? Ska inte telefonen starta om sig och köra något i recoveryläget eller något sånt?
     
  9. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Nja, ,nu har du laddat in en Recovery bara..
    Du vet, när du tryckte Recovery i bootscreen, och du kom till Tryck Vol-Upp + On ?
    Detta är samma, fast lite annorlunda och med mer finesser, och du styr med trackballen. Viktigt.

    MEN, om du bara ska installera en ROM, Sååå...
    Tanka hem .zipen , ROMen alltså.
    För över till sd-kortet.
    Starta ROM Manager, och sedan Install from SD-card.
    Där letar du upp romen, och sedan trycker på den och OK och ja.. sedan kommer den boota om och installera, reboota och starta upp igen. Klart.
     
  10. Tobias Rydholm

    Tobias Rydholm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Men ClockWorkMod är färdig nu alltså? Eller ska jag starta om i recovery för att få ingång den först, innan jag kan lägga in en ny rom? Jag kan inte se någon update.zip, eller någon zip-fil för den delen, i rooten på minneskortet.

    EDIT: Det funkar inget bra för mig. När jag väljer install from sd-card och väljer min rom startar telen om. Sedan kommer en liggande telefon med ett rött frågetecken upp. Gör jag inget startar den upp normalt igen, trycker jag volym upp+power börjar det rulla gul text, som säger ungefär "failed to initialize signature" och "can't find file e:\cache\update.zip" "rebooting", och sedan startar den upp som vanligt. Likadant om jag försöker köra en backup via ROM Manager. Vad gör jag för fel?
     
    Last edited: 17 jul 2010
  11. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Hmm, men kör, Flash ClockWorkMod igen..
    Sedan Reboot into Recovery.

    Och om du vill kan du där, köra install zip from sdcard.
    Eller så bootar du om och kollar om du har en update.zip och sedan köra via ROM manager igen.
     
  12. Tobias Rydholm

    Tobias Rydholm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det löste sig. Jag hade ingen update.zip i rooten, men jag körde ClockWorkMod igen, och då dök den upp. Nu har jag flashat in min första ROM också, höll på att göra i byxorna när telefonen helt plötsligt bara blev svart, och inte svarade alls. Men sedan kom den igång. Dock fick jag tag på en ROM utan sense. Nu har jag bakat en hos Modaco, så det blir nog bra. Tack för hjälpen!
     
  13. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS