Problem: Besviken på kameran i LG G4

Diskussion i 'G4 - Allmänt' startad av Jaxione, 26 feb 2016.

  1. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Hej!

    Köpte G4 mycket pga kameran men jag tycker den tar dåliga bilder. Får med mycket soljus och solstrålar och skit som man inte vill ha med i bilden.

    Här är två bilder, en är tagen med G4 och en med Nexus 6. Bilden från G4 visar massa solstrålar mot väggen medans Nexus 6 har tagit en bättre bild.

    Den första är tagen med Nexus 6. Den andra med G4

    Ska det vara såhär.....................
     

    Bifogade filer:

    neddie gillar detta.
  2. Cocacolisten

    Cocacolisten Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    40
    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S9
    Telefon 3:
    Huawei Mate 10 pro
    Platta:
    Huawei Mediapad M5
    Så blir inte bilder med min G4 iaf... Du har inte den på Manuella läget? Och har låst ISO-och-eller slutarhastigheten. På standard läget är min bra på motljuskompensation. Men om det blir dåligt kan man gå in på manuella läget och sänka iso-n eller öka slutarhastigheten för att släppa igenom mindre ljus... Lustigt att bilden från G4:an bara är ca hälften av vad Nexusen är storleksmässigt...
     
  3. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Det måste vara smuts eller fett på kamerans skyddsglas. Jag har aldrig sett något liknande på mina bilder.
    Kolla i olika vinklar med en lupp på glaset om du kan se någon beläggning, kan ju vara på insidan också. I så fall är det ju inte så lätt att fixa själv. Fel är det i alla fall!
     
  4. Deadman666

    Deadman666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Den är långsam, får inga såna bilder men slår jag på blixten får bilden ett blåstick som jag aldrig sett innan .Tyvärr ingen bild att visa väldigt besviken iaf