Problem: Ny systemuppdatering

Diskussion i 'LG' startad av jeymog, 18 feb 2016.

  1. jeymog

    jeymog Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppdaterade min LG watch urbane i förmiddags och nu stänger den bara helt sonika av sig. Jag har startat den flera gånger och då ser allt normalt ut, förutom att den inte vill koppla ihop sig med mobilen, och sedan bara dör den efter några minuter, trots att batteriet har ca 70% kvar. Någon som har ett tips på vad man kan göra? Andra som har/haft samma problem?
     
  2. jeymog

    jeymog Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Never mind, working just fine again...
    Laddade klockan en stund och det verkade vara lösningen. o_O
     
  3. Speedball

    Speedball Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0
    Efter gårdagens systemuppdatering får jag inte längre klockan och telefonen att hitta varandra. Parningen verkar fungera först, men sen fastnar Android Wear-appen på "updating" och appen lyckas aldrig connecta med klockan sen. Har gjort om proceduren (forget watch / phone) flera gånger men får samma fel varje gång. Har avinstallerat och installerat Android Wear-appen utan resultat.

    Allt fungerade innan uppdateringen av klockan.
    Please help. :)

    Min telefon är en Nexus 4 med PureNexus 6.0.1.
     
  4. DanielMalmgren

    DanielMalmgren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Jag har också grymma bluetooth-problem med klockan sedan den uppdaterades igår. Den är parad med telefonen, men den lilla fula symbolen med det överstrukna molnet är på den i princip hela tiden, som att den inte hittar klockan. Vad tråkigt det är med uppdateringar som man inte kan välja bort och som bara gör saker sämre...

    Vi verkar inte vara ensamma om att ha problem heller (se t ex http://forum.xda-developers.com/watch-urbane/general/1-4-wear-update-t3308605/page3). Förhoppningsvis innebär det att LG gör någonting åt saken.

    /Daniel
     
    Speedball gillar detta.
  5. Speedball

    Speedball Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0
    Testade att köra klockan mot min surfplatta (Samsung Galaxy Tab2 P5100, CM13 MM6.0.1) och mot plattan fungerar faktiskt klockan! Skumt.
     
  6. Speedball

    Speedball Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0
    Bytte från PureNexus ROM till Cyanogenmod 13 på min N4 och då fungerar klockan igen.
    Frågan är vad det är som strular med vissa ROM'ar då...
     
  7. DanielMalmgren

    DanielMalmgren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Ja, det är verkligen ett oerhört märkligt problem. För mig funkar det klockrent (katsching!) när jag är hemma eller på jobbet, men kopplingen totaldör när jag åker buss. Jag tolkar det som att någonting gör så att det inte funkar när den är i närheten av någon annan typ av enhet, som förmodligen ligger i fickan på någon annan på den överfulla bussen. Min workaround för tillfället är att alltid starta om bt på klockan när jag går av bussen...

    /Daniel
     
  8. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 004
    Mottagna gillanden:
    340

    MINA ENHETER

    Daniel: Det är inte så att du kör kopplingen via WiFi på jobbet och hemma och när du sedan går därifrån får den inte kontakt via BT innan du startar om BT?
     
  9. Speedball

    Speedball Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2014
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har nu varit ute på vift i stan i några timmar och inte märkt några problem under tiden. Klockan har fungerat som den ska.
     
  10. DanielMalmgren

    DanielMalmgren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Nej, jag har wifi avstängt på klockan. Förstod aldrig riktigt poängen med det, klockan och telefonen är ju normalt sett inom bt-range.

    Nej, det verkar ju bara påverka vissa romar. Frågan är vad som skulle hända om du gick tillbaka till den rom där du hade problemet och så gick du långt ut i skogen och testade...

    /Daniel