Problem med Hero->PC efter 2.1update

Diskussion i 'Hero' startad av Suddenjr, 16 jul 2010.

  1. Suddenjr

    Suddenjr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    TJENARE!

    Har ett problem med min hjälte som stör mig väldigt mycket. När jag kopplar in telefonen till datorn via USB så händer det INGENTING. Har läst om de som har problem med Sync osv. Men mitt problem är att datorn inte reagerar på att jag har anslutit Heron. Det funkar varken på Windows 7 eller Vista. Problemet sitter i telefonen, så långt har jag kommit, alltså inga drivrutinsproblem. Jag får inte upp USBikonen längst upp till vänster i telefonen som jag brukade få upp, det enda telefonen gör är att börja ladda. Har gått in i "Anslut till PC" och kollat där men det är ingenting där som hjälper mig, eftersom telefonen inte reagerar på att den är ansluten till datorn.

    Vad ska jag ta mig till? Det funkade perfekt fram till 2.1uppdateringen kom, vad jag nu skulle med den till...
     
  2. Plams

    Plams Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    För mig funkade det efter att jag startade om mobilen
     
  3. matkoh

    matkoh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hmmm.

    Har aldrig haft några som helst problem med den saken, men använder naturligtvis Linux. Har man köpt en Linux-telefon så känns det fel att köra W# för att koppla ihop sig med luren.
     
  4. Suddenjr

    Suddenjr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fast samtidigt så har det ju fungerat fram tills dagen då jag uppdaterade till 2.1, sitter nog inte i Linux eller ickelinux.
     
  5. Kentomen

    Kentomen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    650
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Nu hjälper det här ju inte dig men min skickar upp rutan här nedan både på win7 och på vistaburk utan att det behövdes göra något.
    Enda jag gjorde var att göra en fabriksåterställning när jag uppgraderade till 2.1 men det borde ju funka ändå tycker man ju.

    [​IMG]
     
  6. Suddenjr

    Suddenjr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hola, jo jag testade en fabriksåterställning tidigare men det fungerade inte. Nu är det så att jag startade om telefonen genom att hålla in Home och Pwrknappen samtidigt, det dyker upp en Röd Triangel med en liten Hero i bakgrunden, sen händer ingenting, vad jag än trycker på. Tar ur hjältens livskraft, stoppar tillbaka: DET FUNKAR. Sen startar jag om telefonen på vanligt vis, manisk som jag är, och det funkar inte....

    Funderar ändå på att roota och stoppa in nån custom rom, kan ju inte bli sämre.
     
  7. matkoh

    matkoh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hmmmm.

    Vaaaaaa !! Har du inte rootat telefonen än ??? Jag hade den säkert i 2 timmar från köp innan jag rootade den.