Snacka om att åka på en dänga av
Halebop.
Jag förbeställde en S7 Edge (inkl gear vr) den 8mars på Halebops hemsida, men hörde ingenting. Jag har med jämna mellanrum kollat upp min order samt hört av mig till
Halebop via chatt, varje gång har svaret varit att ordern håller på att behandlas. Men idag så kollade jag upp min order och den var annullerad WOOT!
Ringde upp
Halebop idag och kollade läget, eftersom mitt personnummer tidigare varit spärrat
(pga bedrägeri, men numera "upplåst") så lägger Telia/
Halebop själva in en spärr på mig (för att skydda mig (har aldrig varit kund hos de tidigare och spärren är inte kopplad till UC, utan detta är Telia/Halebops egna påfund)).
Spärren förhindrade ordern, men inte kreditprövningen, de enda jag kunde göra var att gå till en teliabutik och få spärren upplyft (för stunden, inte permanent) för att kunna beställa från
Halebop.
Sagt och gjort, ringde
Halebop igen, beställningen gick förbi spärren och kreditprövningen gick igenom, men nu var tydligen avbetalningen på mobilen för hög för studentabonnemanget (de har en gräns på 5000kr). Detta var inte ett problem när jag beställde mobilen på hemsidan (nu senast över telefon), så detta har troligen kickats in pga de många kreditprövningar
Halebop gjort på mig. Så lösningen var att betala för en del av mobilen kontant. Men som student är inte detta ett alternativ.
Summering: Jag missade GearVR-kampanjen, ingen mobil och
Halebop har tagit 5 kreditupplysningar på mig den senaste veckan.
Trodde ärligt talat att jag låg på plus när det kom till karmapoängen.
Click to expand...