Tips: Android Marshmallow / 6.0.1 för Galaxy S6

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av qsecofr, 26 jan 2016.

  1. vompen

    vompen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2015
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    49
    Va i hela helvete är det för satans logik? Ursäkta språket men medan alla andra länder började få uppdateringen för både S6 och S6E redan innan S7 ens var presenterad, så måste vi i Norden vänta tills S7 har släppts fullt ut? Börjar hata Samsung mer och mer nu...
    Tack för infon dock.
     
  2. jemakrol

    jemakrol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2013
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Exakt! En vanilla Android nästa gång kanske... Hej Nexus. ;)
     
  3. Gullberg

    Gullberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2014
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Aaah. Kollade på fel ställe :P Tack så mycket :) Hade en NEE också tyvärr.
     
  4. ChrisLi

    ChrisLi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2016
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    51
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7E

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7E
    Först får Edge+
    Sedan Edge
    Och sist S6
    Edge+ har idag börjat få Android 6.0.1 i Sverige så nästa på tur är då Edge vilket kan säkert ta 1v eller så.
    Snacka skillnad när Apple släpper ios. Dom sätter ett datum och då kan man hämta den på klockslaget till ALLA telefoner.
     
  5. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Jag har en olåst med VDS, vad innebär det egentligen? Har inte fått nån 6.0.1 till min S6:a.
     
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Sony, även om de dröjt, har ju faktiskt varit föredömliga på denna punkt. Hela Z5-serien, Z3+ och Z4 Tablet fick 6.0 på samma dag på snudd samma klockslag.

    Det är mycket dåligt av Samsung att inte släppa uppdateringen simultant för hela S6-serien.
     
  7. ChrisLi

    ChrisLi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2016
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    51
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7E

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7E
    Aha. Sorry, är ny på Android sedan 3 månader. Har haft iPhone sedan första kom. Gillar min samsung s6 edge bättre måste jag säga. Älskar displayen :)
     
  8. spicata

    spicata Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    95
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Ultra S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Ultra S22
    Telefon 2:
    Sony Xperia 5ii
    Telefon 3:
    Lumia 930
    Jag har en lumia 930 som jag har som reserv numera. Min s6 har skött sig skapligt och sådär,men jag måste säga att med windows10m med de senaste uppdateringarna på mobilen installerade, så är det inte självklart att lumian är reserv längre! Så tack Samsung för att ni fick mig att sakna ett bra alternativ.
    Kommer såklart att vänta fruktlöst även idag på en uppdatering...
    Godmorgon på er
     
  9. jemakrol

    jemakrol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2013
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Funderar lite på om och i så fall varför det här är en stor sak. Att Samsung inte pushar ut uppdateringar snabbare och att de prioriterar S7-releasen framför enhetligt släpp för S6. Till att börja med några klargöranden: jag är väl införstådd med att vad Samsung tjänar pengar på är att sälja telefoner. Nu släpper de en ny flaggskeppsmodell med allt vad det innebär. Sen kan man ju tycka att deras releaseplanering inte är optimal kanske. Vidare, är det kanske inte en jättestor sak det här med uppdateringar, att de kommer "nu, nyss, igår - till just MIN telefon". Mest en kul grej att följa releasen "live" för egen del, nåt jag inte gör till varje release.

    MEN. Men, men, men... Samsung. Så här är det. En stor del av era potentiella NYA kunder är de som redan är BEFINTLIGA kunder. Och dessa tycker om att känna sig omhändertagna, prioriterade. Det är faktiskt så att en flaggskeppsmodell av en mobil kostar löjligt mycket pengar. Det finns de som inte ens vill lägga så mycket på en hel dator med tillbehör. Och datorer tenderar att få hänga bra mycket längre än telefoner. Med tanke på vad en telefon faktiskt innehåller idag, är priset kanske i sig inte extremt högt. Men med tanke på hur ofta vi konsumenter, ivrigt hetsade av tillverkarna, byter telefoner - är priset skyhögt. Att lägga 6-8-10 000 på en telefon en gång per år eller varannat år, är rätt mycket pengar.

    Oavsett hur Samsung och andra prioriterar, så är kontentan för mig som befintlig kund detta: de 8 000 jag la på min telefon för mindre än ett år sen är i deras ögon historia. All fokus är på de som tänker punga ut lika mycket idag. Min investering i min telefon är historia och bara en kostnad för Samsung. Men för mig, är det fan så viktigt för kommande investeringar att känna att bara för jag gett tillverkaren min sedelbunt och fått mitt tekniska under i handen - så är jag inte bortglömd och nedprioriterad till förmån för nästa person som kommer viftandes med sina sedlar. Lite krasst. Så vad Samsung i praktiken gör är att man vänder befintliga kunder ryggen. Inte helt, jag menar, uppdateringen kommer och så vidare. Men prioriteringen blir smärtsamt tydlig så här.

    Är då uppdatering X eller Y så förbannat viktig. Ja och nej. Nej, de måste inte komma nu, nyss, igår. Om vi hårddrar det. Men de måste komma. Vi utför bankärenden, hanterar känsliga uppgifter med våra lurar och säkerheten kompromissas och åtgärdas fortlöpande. Det ÄR en relevant sak att uppdatera telefoner, gärna så fort det går. Men en dag hit eller dit, fine. Eller vecka, tom månad. Om vi ska vara lite flexibla. Däremot är det extra mycket hype kring en ny "major"-version av Android. 4 till 5. 5 till 6. Det är det och känslan av att få en ny lur, bara genom uppdatering, är påtaglig. Vilket leder tillbaka till prioriteringsfrågan: detta vet Samsung och andra säkerligen och de tjänar ju inte pengar på att folk får en "ny telefon" gratis genom en uppdatering.

    Så till sist kokar det ned till att det helt enkelt är dålig kundvård, en illa vald prioritering. Vi som kunder har kanske vant oss vid att betala rätt mycket pengar rätt ofta för våra telefoner - men vi har också vant oss vid - och kan kräva - att de uppdateras fort. Här har Samsung misslyckats kapitalt och jag tänker definitivt väga in detta i valet av nästa telefon. Definitivt.
     
    Freddie_, messerschmitt, Joiner och 20 andra gillar detta.
  10. spicata

    spicata Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    95
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Ultra S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Ultra S22
    Telefon 2:
    Sony Xperia 5ii
    Telefon 3:
    Lumia 930
    oj va bra skrivet! Tack
     
    jemakrol gillar detta.
  11. jemakrol

    jemakrol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2013
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    VDS är en av de svenska CSC (Carrier Sales Code). Har inte koll på vilken leverantör, om någon, det är. Svenska CSC är:

    BAU, BCN, BME, BSG, BTH, COV, HTS (Tre), SEN, TET, TLA, XEE, VDS, TNO, bland annat. Eller så är det alla. NEE tror jag är norden. Själv har jag en NEE.
     
    Rockmuppen och bernard gillar detta.
  12. monkie79

    monkie79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Jag har en VDS och jag fick min från Telenor.
     
  13. jemakrol

    jemakrol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2013
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Själv har jag Telenor men köpte luren direkt från Samsung.
     
  14. B3ta

    B3ta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2015
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Jag köpte min via Telia. På basbandsversion står G920FXXU3QOKD. Trodde jag hade NEE, vafan har jag för något då? :S

    Edit: Kollade nog fel, körde *#1234# och kollade CSC då står det G920FNEE3QOL2
     
    Last edited: 11 mar 2016
    bernard, ChrisLi och jemakrol gillar detta.
  15. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, Telias lurar är i regel samma som om du köpt dem direkt i butik.
     
  16. Itson

    Itson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    334
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Har samma, köpt från Comviq.
     
    bernard gillar detta.
  17. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Någon med vanlig 6:a som fått uppdateringen ännu? Still waiting...
     
  18. vompen

    vompen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2015
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    49
    Nope, hörde med Samsung idag angående det som en annan användare skrev om att uppdateringen skulle komma i samband med fulla releasen för S7, men de svarade med detta:

    "Gällande Android 6.0 så har vi endast sagt att uppdateringen kommer denna månad. Däremot så har vi inget specifikt datum för lanseringen. Vi vet att det är många som ivrigt väntar på att uppdateringen ska komma!"


    Så ah... Jag vet inte längre. Hade förväntat mig den idag, och den lär nog inte komma i helgen eftersom att få företag jobbar under helgerna (mao ingen som sitter bakom servrarna och släpper uppdateringarna), så spontant känns det väl som att det KANSKE kommer nästa vecka någon gång.
     
  19. camuraj

    camuraj Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2013
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    43
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Testat XEF, BTU och nu XEU. Sjukt vad allt flyter på fint med XEU. Förstår inte varför ni väntar på OTA för NEE. Om det är pga att garantin inte gäller om man kör annan region så är det skitsnck. Jag har lämnat in luren 2 ggr, ena gången med annan firmware, och den reparerades utan problem. Vid garantiärenden behöver man bara flasha in NEE innan man lämnar in på reparation.
     
    wendigo gillar detta.
  20. ChrisLi

    ChrisLi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2016
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    51
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7E

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7E
    Jag fattar inte grejen, samsung s7 finns att köpa i butik med Android 6.0.1 i sverige så varför är den då inte släppt ? Den finns ju redan hos alla operatörer.