Tips: Android Marshmallow / 6.0.1 för Galaxy S6

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av qsecofr, 26 jan 2016.

  1. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Blåste Knox på min 6:a vid ett dåligt försök roota, men trots detta så anger den Binary status: Samsung Official och under status står det Official. Antar att jag rimligen borde få update (6.0.1) via OTA, då en del andra mindre updates kommit den vägen?
     
  2. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Samsungs strategi funkar så länge sånna som oss förbeställer årets flaggskepp för 7200kr när förra årets inte ens är ett år gammal och funkar hur fint som helst även utan senaste uppgraderingen. Nästa år är det Galaxy s7 ägare som är i denna sits och är förbannade samtidigt som de förbeställer Galaxy s8 osv. Vi får skylla oss själva som slänger pengar i sjön egentligen, det är en psykologisk fenomen detta med ny teknik och dess hype... och vi i Sverige har alldeles för mycket pengar egentligen så rätt åt oss att vi får sist av alla när vi var först av alla o beställa. Samsung wins you don't!
     
    Last edited: 12 mar 2016
    ZTE, retro123, ChrisLi och 2 andra gillar detta.
  3. jemakrol

    jemakrol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2013
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Både jag och nej. Javisst, precis som du säger: vi pungar gladeligen ut för deras lurar och driver därmed hela apparaten. Absolut. Däremot kan jag inte hålla med om att vi får skylla oss själva. Det är vanligt att snarare premiera trogna och spenderingsvilliga kunder. Inte straffa dom eller sätta dom sist.
    Att man väljer att ta Sverige sist för att vi ändå är så lojala (eller korkade) känns inte troligt. Kan ju bara tala för mig själv, men min S6 är den första Samsunglur jag äger. Jag lägger på tok för mycket pengar på telefonen, köper ny vartannat år. Men så jobbar jag med dem med. Jag anser att Samsungs strategi ligger dom i fatet och kommer tveka inför att välja dom igen. Så korkad eller ej, men jag är mer intresserad av bra service och kundvård än att vara Samsung trogen.
     
    mcuser, Galaxy och retro123 gillar detta.
  4. vompen

    vompen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2015
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    49
    Precis som jag skrev igår så är det nog ingen som jobbar på helgerna på den avdelningen, så vi får nog vänta tills nu i veckan.
     
  5. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Uppriktigt så tror jag den kommer först i slutet av månaden as usual. Nu ligger allt fokus på S7:an.
     
  6. Tozs

    Tozs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Hmm, kan alltså finnas fördelar med att flasha en annan region. XEU har t.ex. inte Facebook och Whatsapp som systemappar. Kan det finnas fler fördelar eller nackdelar med att t.ex. använda sig utav XEU eller någon annan? Vet t.ex. att folk tidigare nämnt att man blivit av med vissa saker i S Health, typ SpO2 sensorn i vissa länder.
     
  7. corb06

    corb06 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2011
    Inlägg:
    1 163
    Mottagna gillanden:
    630
    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch5 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+ 5G
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 Wifi
    Jag har alltid uppdaterat med andra versioner från andra länder, har funkat hur bra som helst. Just nu är jag på XEU. Whatsapp och Facebook är bortagna från systemet, men de måste man ändå ha så det spelar mindre roll. S-Health hade syresättningssensorn så jag nu, aldrig sett förut.
    Brukar slänga in NEE lagom tills jag ska sälja mobilen istället. :)
     
  8. Tozs

    Tozs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Ja men eller hur! Bara kasta in NEE om man ska ha bort telefonen, sälja eller service :) Kanske får bli dagens projekt helt enkelt :)
     
  9. spicata

    spicata Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    95
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Ultra S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Ultra S22
    Telefon 2:
    Sony Xperia 5ii
    Telefon 3:
    Lumia 930
    Använder bara Facebook via web läsaren och Whatsapp har jag aldrig använt, så nu blev det intressant.
    Finns det svenska i XEU och kan någon i så fall lite kort berätta hur man gör för att installera?
    Har ju en ledig Söndag, så varför inte menar jag.
     
  10. johannes 94

    johannes 94 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    rensas allt på mobilen när man flashar via odin? eller blir det som en OTA uppdatering att den personliga datan finns kvar?
     
  11. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Inget rensat, allt blir kvar om man gör rätt.
     
  12. kezkek

    kezkek Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2013
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ni som kör Marshmallow på S6, har hört att det går fortare att låsa upp telefonen med fingeravtryck, stämmer det?
     
  13. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Ja, den reagerar snabbare än på Lollipop.
     
  14. messerschmitt

    messerschmitt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2016
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Det är ju löjligt med Samsungs utskick av Android M till Norden. Det verkar som att Norden får det sist och nu skickar de fanatiskt många versioner till S7. Kan någon förklara varför de har som många varianter ? Samsung är i mina ögon inte en premium leverantör av telefoner. Trodde inte att jag skulle behöva skriva det här men en Android telefon från Samsung är så löjligt långt ifrån upplevelsen av en Iphone.
     
    spicata gillar detta.
  15. vompen

    vompen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2015
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    49
    Värsta med Samsung i min mening är de dubbelkänslorna man får. Asså, hårdvaran de har och till viss del mjukvaran (tänker framförallt på kamera-mjukvaran) är ju helt outstanding, väldigt ofta det bästa på marknaden, men sen ska de hålla på med sitt bloat och sega uppdateringar. Det blir att man älskar telefonen men hatar den ändå pga företaget bakom...
     
    jemakrol gillar detta.
  16. tswfootball

    tswfootball Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2013
    Inlägg:
    1 047
    Mottagna gillanden:
    517
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Även om jag håller med om det mesta som står här, måste man ändå ge Samsung eloge för en sak.

    Detta är första gången de uppdaterar TouchWiz på den äldre telefonen, till det nya TouchWiz som introducerades på de nya telefonerna.

    HTC och Sony var de enda jag kände till som gjorde detta på deras telefoner. Men nu verkar Samsung också ha börjat då marshmallow på s6 telefonerna är nästan exakt som marshmallow på s7 telefonerna.

    Jag är villig att vänta lite längre om det innebär att man får de nya funktionerna också.

    Sen kan Samsung självklart göra det bättre och snabba på uppdateringen. Men de har ändrat sin policy på en punkt iaf, vilket är bra
     
    jemakrol gillar detta.
  17. Dikkie

    Dikkie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    590
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Nu har polen fått sin uppdatering också.. nu bör det vara nära :)
     
  18. ChrisLi

    ChrisLi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2016
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    51
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7E

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7E
    Jaha, råkade visst köpa en S7. Det dåliga är att man inte får hänga här mer :(
     
  19. retro123

    retro123 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    233
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Ja, finns väl inga europeiska länder kvar snart som inte fått Marshmallow? Givetvis kommer även de fåtal som är kvar även de få innan oss så visst kan det dröja ett tag till.. :mad:
     
  20. tractatus

    tractatus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tror tyvärr du kan ha rätt, dom har ju påpekat och förtydligat att dom faktiskt endast sagt att den kommer innan mars är slut. Det värsta är att så pass många andra länder redan fått den. Det borde väl betyda att uppdateringen är klar men man väljer att inte släppa den till den till kunder i NEE?