Fråga: Schema på hemskärmen ? (pdf)

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Stafford, 19 maj 2012.

  1. Stafford

    Stafford Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej.

    Vet inte riktigt hur jag ska förklara detta men jag gör ett, försök. :)

    På jobbet använder vi ett program för våra scheman som heter HEROMA, och när vi ska skiva ut våra scheman så får vi skapa en PDF.fil för att kunna skriva ut det, samt för att kunna maila det.

    Jag skulle vilja ha en utav mina hemskärmar som mitt schema.

    Går det att få en öppen PDF fil som helskärm på Noten ?

    Eller finns det något annan app som klarar detta ?

    Eller så funderar jag på att kanske skriva in alla tiderna i google kalendern och den ha en kalender widget. Undrar om det skulle funka?

    Hoppas ni förstår vad jag menar ! :)
     
  2. janhol

    janhol Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    542
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Kalender widgetar som tillhör S Planner finns ju 8 stycken av redan installerade i Noten.
    Bara välj och lägg upp på en av hiemsidorna, har själv en som tar upp en hel hemsida och visar alla kommande aktiviteter (möten m.m.).
    Sedan är det ju bara att "koppla" kalender i S Planner mot google kalandern i ditt google konto.
     
  3. Stafford

    Stafford Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    TAck för ditt svar Janhol, men vilken widget använder du som tar upp hela sidan ?

    Jag har provat lite olika widgets nu som jag köpt i market, men dom verkar inte uppdateras ordentligt!

    Funkar det bra med S planner ?
     
  4. janhol

    janhol Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    542
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Menar widgen "Agenda" som är en av de 8 stycken widgetar som finns med till S Planner standard i mobilen.
    Gå in "på lägg till widgets" och blädara så ser du alla 8 som har färger i gulbrunt till mörkare brunt i sig.
     
  5. snajk

    snajk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Annars är det bara att ta en skärmdump och lägga bilden på hemskärmen. Samsung har widgetar för att placera bilder som man kan ändra storlek på och så. Du kan ta skärmdumpen på telefonen men det går nog lättare på datorn, har du windows så är skärmklippsverktyget bra, eller använd Prt Scr och typ paint.
     
  6. moremoe

    moremoe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Enklast är att ladda ner ditt schema direkt från Självservice. På vänster sida av schemat som ligger på första sidan av självservice hittar du en ikon liknande en diskett.

    [​IMG]

    Genom att klicka på den kan du ladda ner den aktuella månaden i iCalander (*.ics) format som du sedan kan importera direkt in i din google kalender.

    Woolaa! Så har du ditt schema i mobilen utan att behöva skriva in det för hand.
     
    obbiewan gillar detta.
  7. obbiewan

    obbiewan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Letat efter den här funktionen galet länge! Tack för inlägget (4 år efter att det skrevs)