Problem: Bootloop på S5, kommer inte åt recovery

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av Trollet23, 16 mar 2016.

  1. Trollet23

    Trollet23 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2013
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Hej

    Har försökt söka på forumet utan att hitta någon med liknande problem.

    Har en Tre-låst S5 med TWRP och CM13 som funkat hur bra som helst fram till för en vecka sen. Gjorde inget särskilt med den heller, det bara började i fickan.

    Problemet: Telefonen bootloopar, den kommer inte förbi Samsung GALAXY S5-loggan. Den hänger kvar där i kanske 10-15 sekunder, blir svart en stund och startar sedan igen i samma loop. Måste ta ur batteriet för att bryta loopen.

    Försökt komma åt Recovery (volym upp + home + power), då försöker den boota till recovery (RECOVERY BOOTING längst upp på skärmen) men efter 10-15 sekunder slocknar den bara och går tillbaka i bootloopen.

    Kommer åt Download Mode och har kört Odin, testat TWRP 3.0, TWRP 2.7.1.0 och Philz Touch 6.26.2. Går fint att köra in filen i Odin och det står PASS men bootloopen är kvar. De två första gångerna det hände (igår och för en vecka sen) lyckades jag få igång den på det här sättet, nu går det inte, den bara fortsätter bootloopa.

    Vet inte riktigt på vilken nivå felet ligger. Powerknappen är ok, när jag tar ur batteriet och stoppar i det igen hoppar den inte igång av sig själv.

    Nån aning om vad jag bör göra? Håller på att ta hem Stock ROM i snigelfart men vet inte om det skulle hjälpa.
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Det borde hjälpa att blåsa ur hela telefonen. Man undrar hur det kommer sig att problemet uppstod från första början.

    Är du säker på att det inte är relaterat till en uppdatering eller nyinstallation av en app? Ingen inställning du har ändrat på?
     
  3. Trollet23

    Trollet23 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2013
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Appar har jag såklart uppdaterat kontinuerligt, det görs ju automatiskt också. Men själva problemet har inte uppstått i samband med det, idag började det med att jag tryckte på hemknappen när jag var inne i webbläsaren. Skärmen frös och sen började bootloopen.

    Inga nyliga uppdateringar av CM och ingen ny recovery eller sånt heller. Bara uppståt.

    När du säger blåsa ur, pratar vi tillbaka till stock då eller bara en data + cache + dalvik wipe?
     
  4. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    @Trollet23@Trollet23 Jag menade en total återställning då jag förutsatte att du redan rensat cache :) Men om du inte gjort det så börja där, det brukar lösa de flesta problemen!
     
  5. Trollet23

    Trollet23 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2013
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Har rensat cache (inkl Dalvik) när jag väl fått igång telefonen tidigare gånger. Data vill man ju helst låta bli i första läget men jag får göra det om den hoppar igång igen.
     
  6. JkJ076

    JkJ076 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    1 065
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal