Tips: Android Marshmallow / 6.0.1 för Galaxy S6

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av qsecofr, 26 jan 2016.

  1. ChrisLi

    ChrisLi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2016
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    51
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7E

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7E
    Ja Android 6.0.1 var ju inte direkt något banbrytande. Märker ingen skillnad från 5.1.1 men och andra sidan är jag ny på Android sedan 3 månader
     
  2. vompen

    vompen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2015
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    49
    Just nu handlar inte vårt bristande tålamod och irritation om att vi inte får x antal funktioner, utan snarare principen i sig över att Samsung beter sig som de gör. Så är det iaf för min del och jag kan tänka mig att flera här känner likadant.
     
    messerschmitt, jemakrol, tractatus och 2 andra gillar detta.
  3. Rockmuppen

    Rockmuppen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    292
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Nästa mobil blir inte en Samsung iaf. Dags börja se sig om efter andra modeller...
     
    Magnum81 och mattemaz gillar detta.
  4. jhenrikj

    jhenrikj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    346
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Utseendemässigt så är det ju touchwiz som bestämmer så man ser kanske inte så mycket skillnader. Men under skalet är det enorma skillnader även om man kanske inte märker av dem.
     
    jemakrol gillar detta.
  5. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Jag skulle tippa på att de har stoppat utrullningen i och med de 2 allvarliga sårbarheterna som upptäckts i Android de senaste dagarna. Jag väntar gärna någon dag extra på en uppgradering som innehåller fixarna för dessa.
     
  6. tractatus

    tractatus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jovars, vi ser hur långt efter vi ligger nu när förhandsversion av Android N finns till vissa Nexusenheter.
     
    messerschmitt gillar detta.
  7. robban89

    robban89 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2014
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har varit i kontakt med Samsung om uppdateringen då jag börjat tröttna på att vänta och bara få luddiga svar.

    Men blev inte klokare av detta då jag fick ett lika luddigt svar.
    Svaret jag fick var att uppdateringen "BÖR" komma nu i mars månad...
     
    messerschmitt gillar detta.
  8. vompen

    vompen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2015
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    49
    Då kommer det i slutet av april mao :)
     
    messerschmitt gillar detta.
  9. EnSvenskTigerrr

    EnSvenskTigerrr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    2
    Alltså är så jävla trött på Samsung, "det bör komma nu i mars månad"
    Nej jag säger som andra sagt i den här tråden....nästa telefon blir en Nexus.
     
    mattemaz och eZain gillar detta.
  10. Tozs

    Tozs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Vad är detta för sårbarhet?
     
  11. vompen

    vompen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2015
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    49
    Tveksamt, de rullade ut uppdateringen i Tyskland och Ryssland så sent som igår...
     
  12. choghok

    choghok Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2016
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    2
    Tycker att gränssnittet har förbättrats avsevärt, det är rappare och snyggare övergångar. Jag använder en android 6 tema också som är mycket bättre än standarden och följer material-design på ett bättre sätt.

    Hittar dock inte Doze, vet nån om den finns eller inte i s6 version av marshmallow?
     
  13. discomega

    discomega Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2013
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    160
    Telefon:
    Iphohne 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphohne 14 Pro Max
    ROM:
    iOS 16.6
    Telefon 2:
    Poco X3 Pro
    ROM:
    Android 13
    Info:
    Evolution-X
    choghok gillar detta.
  14. jemakrol

    jemakrol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2013
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Nej, jag tror inte heller man stoppar utrullningen, utan den går vidare och så kommer det ytterligare en sen med fixar på eventuella nya fel i android.

    Däremot tycks man nu slutat med strategin "vi tar Norden sist i Euripa", kanske för att det i princip bara är Norden kvar :) Istället verkar strategin vara "Norden sist ut i världen", suck. Hej Pakistan, Ryssland och vad det nu varit på sistone.

    Jag fattar inte vad som är grejen med att pytsa ut utrullningen så här. Fördelning av server/bandbredd när de ska laddas ned? Supportresurser som måste finnas tillgängilga för resp. utrullad version? Känns inte som nån stor grej och Norden är väl... äh. Orka.

    Viktig version eller inte alls, men jag känner mig ignorerad som kund kort och gott. Det är knappast något som väger in positivt för Samsung vid nästa telefonköp. Morr.
     
    messerschmitt och kezkek gillar detta.
  15. jemakrol

    jemakrol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2013
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Klart Afganistan ska ha med, så klart *flinar*
     
  16. choghok

    choghok Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2016
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    2
    Varför ska Sverige vara först? Jag har en tysk s6 och fick min uppdatering förrgår så Sverige har inte varit sist heller
     
  17. jemakrol

    jemakrol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2013
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Sverige måste verkligen inte vara först. Men inte sist heller ;) Om du läser lite i tråden är irritationen mest att man från Samsungs sida har en rätt seg uppdateringsprocess.
    Kritiken i alla fall jag har är att det är, ur ett kundperspektiv, viktigt att känna sig omhändertagen och prioriterad - även om man inte har den absolut senaste toppluren. Detta är vad som stör mig, sen i vilken ordning är egentligen en skitsak - fast det blir ju lite komiskt när vi diskuterar att känna sig prioriterad eller ej och Sverige ser ut att vara oerhört lågt prioriterat eller nåt i den stilen, om man ser till de som faktiskt får uppdateringen.

    Men visst. I slutändan, några dagar eller veckor hit eller dit. Jag skrev en lång rant om det några sidor bak i tråden. I det stora hela - ingen stor sak. Men Samsungs uppdateringsstrategi, den i praktiken (vad de än påstår att de har på pappret) känns inte bra, den suger. Väsentligen: köp senaste luren för massor med pengar, DÅ hamnar du i fokus. Lite så.
     
    messerschmitt och spicata gillar detta.
  18. Edvino91

    Edvino91 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2015
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag väntar ivrigt på Android 6.0.1. (Kollar FOTA dagligen och hänger läpp när ingen uppdatering hittas)
    Men jag är ändå ok med att vi i norden får det sist. Någon region måste ju trots allt få det sist och vi talar ju inte om månader här utan snarare dagar / veckor. Vår region är ju inte viktigare än någon annan så det är bara att gilla läget och avvakta.
     
  19. tswfootball

    tswfootball Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2013
    Inlägg:
    1 047
    Mottagna gillanden:
    517
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Inte först. Men det är löjligt att det har gått veckor sedan olåsta telefoner i UK fick uppdateringen och vi i Norden med olåsta telefoner fortfarande inte fått något.

    Det bör inte gå såhär segt att rulla ut en uppdatering till olika regioner med olåsta telefoner.
     
  20. messerschmitt

    messerschmitt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2016
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Slängde in Marshmallow via Odin till sist. Marshmallow är inte vid första intrycket så mycket bättre än lollipop men behörighets kontroll för appar snabbare identifiering via fingeravtryck och allmänt bättre prestanda är skillnader för en premium telefon.

    Samyang är inte en premium tillverkare som Apple eftersom de enda de bryr sig om är att sälja sin senaste telefon.

    Vill man ha en premium nalle med Android så är det endast Nexus som gäller. Nexus telefonerna uppdateras snabbt. Galaxy S6 får inte en uppdatering ett halvår efter släpp av Android M. Nästa tillverkare av Nexus kommer att få mina 7 papp.
     
    EnSvenskTigerrr och tractatus gillar detta.