Fråga: Lollipop till Note 3?

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - Allmänt' startad av Camela, 23 okt 2014.

  1. Viking 40

    Viking 40 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2012
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tog sin tid men har nu man LP i 3.v och haft tur verkar det som inget strul med batteri eller tappad data o.s.v andra har. Allt flytter som det ska, visst typsnitt å färg lite ovant i början men gammla hund får lära sig sitta igen :P
     
  2. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Hej!

    Nu sitter jag i skiten... Uppdaterade till 5.0 enligt senaste Sammobile och nu fungerar inte mobila nätverket... När jag försöker gå in under Mobila nätverk under inställningar så säger den bara; Sätt i SIM-kort!

    Jag flashade filen
    PDA N9005XXUGPOI2
    CSC N9005NEEGPOI2
    från Sammobile, som "AP" under Odin 3.10.7... Därefter fungerade det inte! Jag rootade telefonen efteråt också, ingen förändring. Jag gjorde en fabriksåterställning - ingen förändring...

    Är det inte några fler filer än "AP" man måste lägga in i Odin?

    Kan jag ha valt fel (att min telefon inte var NEE? Fast den borde vara det...)

    Kan man flasha om något "Modem" eller så?

    Var så länge sen man höll på med sånt här!

    Väldigt tacksam för all hjälp! :)
     
    Last edited: 17 mar 2016
  3. Samson

    Samson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hejsan!
    Har märk att Sammobile inte alltid är up-to-date och att de inte alltid visar alla tillgängliga versioner. Så är nog tillfället även här. Det finns en nyare version tillgänglig på www.samsung-updates.com (XXUGPOK2) för region NEE. Har själv denna versionen installerat. Vet inte om detta gör ngn skillnad, men kan vara värt att prova. Kom ihåg bara att stänga telefonen helt av och sedan boota till 'download mode' från avstängd läge. Kan även vara förnuftigt att göra en fabriksåterställning i 'recovery mode', stänga av och sedan boota till 'download mode' innan odin-flash. Lycka till.
     
  4. Samson

    Samson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    En annan sak: är du säker på att du har en NEE-telefon och att den inte är operatörslåst?
     
  5. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Hej!

    Tack för tipset ovan, skall testa det nu!

    Den är absolut inte operatörslåst - men jag är faktiskt osäker på om det är NEE... Det borde ju vara det, för jag har ju flashat och hållt på förut när telefonen var ny, och då har jag aldrig reagerat på att det skulle vara nånting annat än NEE! :) Kommer du på fler tips så ös de över mig!

    Kan man se i efterhand om man har NEE eller ej?

    Edit... Synd bara att ROM:en tar 9h att ladda ner, suck :(
     
    Last edited: 17 mar 2016
  6. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Jag tycks även sakna IMEI... Se nedan: (sista bilden är för IMEI, resten är bara övrig info om det ger oss någon hjälp)... Men detta bevisar iallafall att NEE stämmer!

    Screenshot_2016-03-17-18-01-41.png Screenshot_2016-03-17-18-01-38.png Screenshot_2016-03-17-18-01-54.png Screenshot_2016-03-17-18-01-46.png Screenshot_2016-03-17-18-01-49.png Screenshot_2016-03-17-18-01-44.png Screenshot_2016-03-17-18-01-51.png
     
  7. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Har nu försökt göra allt för att försöka sätta mitt IMEI - men allting misslyckas :(

    Edit: Backade till 4.4 och det löste IMEI-problemet! Sen provade jag uppgradera via OTA, men då kom problemet igen... Så jag håller mig på Android 4.4 jag så slipper jag problem! Två dagar åt helvete - utan att lyckas uppdatera nånting :D
     
    Last edited: 17 mar 2016
  8. Samson

    Samson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hej, igen!

    Nu är jag absolut ingen expert, men det låter som ngt med EFS-partitionen, som innehåller info om IMEI med mera. Verkar inte uppdateras korrekt av ngn anledning. Hur ser det ut i download mode nu efter att du gick tillbaka till 4.4.2? Står det att luren är officiell (jag syftar inte till Knox warranty void 0x1)? Om du har flashat officiell Samsung FW för NEE-regionen och status i download mode är 'Custom' (eller kanske det står 'Not official' - minns inte helt), så kan det vara att en fabriksåterställning hjälper dig. I så fall borde du kunna uppdatera - åtminstone via Kies3 på datorn. Hade själv 'Custom''status på min lur då jag köpte den begagnat. Installerade då NEE 4.4.2 via Odin. Gjorde sedan återställning från 'Recovery' och fick då 'Official' status i download mode. Kunde sedan uppdatera på vanligt vis, båda OTA och via Kies3.
     
  9. Tusuki

    Tusuki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2014
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    401
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7
    Lånar tråden lite, är det bara min note 3 som har börjat starta om sig själv efter 5.0? Den kan göra det precis innan alarmet ringer och flera gånger per dag..
     
  10. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Tack Samson för svaren ovan, men nu är jag på 4.4.2 igen och nöjer mig med det tills jag köper nästa telefon! :D

    Tusuki - har du fabriksåterställt telefonen efter uppdateringen? ;)

    Edit: Haha, vilken ironi... Jag sumpade telefonen i golvet (som 1000 gånger tidigare, brukar alltid gå bra)... Men nu så dödades 90% av skärmen, och tillslut 100%... Så det är nog dags att skaffa en ny telefon då! :)
     
    Last edited: 21 mar 2016
  11. Droid119

    Droid119 Guest

    Dum fråga, men flashade du CSC som AP i odin?
     
  12. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Fanns ingen CSC med? Man skulle bara köra AP tror jag? :)
     
  13. Droid119

    Droid119 Guest

    Brukar följa med en CSCfil nämligen. :)
     
  14. Arbu11

    Arbu11 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2011
    Inlägg:
    1 716
    Mottagna gillanden:
    335

    MINA ENHETER

    Nää var bara en fil med :) Men som sagt, nu är telefonen helt död, så då får man leta sig vidare... Frågan är bara...Galaxy S7 eller en Nexus? ;)
     
  15. Droid119

    Droid119 Guest

    Nexus, men det har ju med smaksak också och vad man prioriterar.
     
  16. Tusuki

    Tusuki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2014
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    401
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7
    Aa, gjorde en hard reset, testade även att flasha om mobilen till en nyare version men fungerade inte. Även testat att rensa cashen.