Problem: Telefonen buggar rejält efter reboot

Diskussion i 'OnePlus One - Allmänt' startad av rafflan, 7 mar 2016.

Taggar:
  1. rafflan

    rafflan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2011
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hej!

    Rebootade min telefon nyligen pga att jag hade problem att ansluta till vissa WiFi-nätverk. Men nu har jag fått lite nya buggar som jag inte hade tidigare, en är att när jag försöker sätta på 4G så försvinner mottagningen och jag måste varje gång starta om telefonen och sen slå på 4G det första jag gör för att kunna ha på det. Varför har det blivit såhär?

    Sen är det några andra småsaker som jag stör mig på, t.ex att lampan blinkar och lyser varje gång man får något meddelande på Facebook eller liknande och tycker det är störigt. Sen så när jag installerade skype så lades alla skype-kontakter till i kontaktlistan vilket var väldigt oskönt och jobbigt. Någon som vet hur jag kan få bort dessa 2 småsaker?
     
  2. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Om det inte finns manuella inställningar för det i rommen så får du fixa någon app för att kontrollera led:en. Kollat inställningar i skype? annars är det rominställningar som gäller. Om 4g problemet du har inte försvinner så kan en fabriksåterställning lösa buggen.
     
  3. rafflan

    rafflan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2011
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tog bort skype så försvann kontakterna. Men har fortfarande problemet att när jag drar igång 4G så försvinnner mottagningen och får inge 4G, utan måste starta om mobilen och sen slå på 4G direkt när den är på igen för att det ska fundera. Funderar på att flasha det här: http://forum.xda-developers.com/oneplus-one/help/guide-fixing-opo-cm11s-modem-problem-t2824139 - Tror du det kommer lösa problemet?
     
  4. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Ja det är möjligt att det löser problemet. Den är däremot inte uppdaterad sedan juli 2014 så det får man vara lite vaksam på. Vad säger de andra i den tråden? Några konstigheter?
     
  5. rafflan

    rafflan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2011
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Okej har du något annat förslag på en ROM eller liknade jag ska flasha?