[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 okt 2015.

  1. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    De bekräftade vid det tillfälle för längesedan när jag tog upp det, att jag inte skulle finnas med i framtida listor. Men får se vad de säger i chatten när jag tar upp det igen.

    "Hos oss så ligger du endast inlagd som om att du inte vill ha sms vid fakturering"

    De verkar inte ha tagit bort mig tidigare. Får se om det går bättre denna gång.
     
  2. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 830
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Hur lång tid brukar det ta att få igång ett abonnemang hos vimla? Tänkte ev säga upp 3 och behålla mitt nummer till det nya abonnemanget hos vimla. Tar det en vecka, två veckor innan allt är igång?
     
  3. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Ca 10 dagar att portera över sitt mobilnummer tog det för mig. Går att höra av sig till kundservice och få ett porteringsdatum som är närmare om man vill.
     
  4. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Jag beställde ett abb med ett nytt nummer och lade sedan en beställning på portering på ett datum som passade mig - dvs i slutet av den månad jag redan betalt till min gamla operatör. Och det gick naturligtvis hur fint som helst.

    Räkna alltid med minst fjorton dagar eftersom kunden har ångerrätt på just den tiden när man handlar på nätet. Däremot kan det gå hyperfort men för min del önskade jag ett datum och fick det drygt två veckor senare.
     
  5. Petter_Vimla

    Petter_Vimla Kid Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    17 dec 2014
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    160
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Iphone 7 32 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Iphone 7 32 GB
    @Lidback@Lidback du har helt rätt i att du ska vara borttagen från våra listor och jag ber verkligen om ursäkt för att du fick det här smset som du bett om att få slippa.

    @svenix@svenix du vet minsann hur man plockar pluspoäng!

    @torbjorn@torbjorn våra leveranstider är inte kopplade till ångerrätt på något sätt - jag ser inget direkt syfte med att vänta ut den utan tycker att det är viktigare att man får det man vill ha så snabbt som möjligt.
     
  6. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Inte? Åh, då har jag missat något.
     
  7. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Hej Petter,
    Lite komiskt är att det inte fanns någon information om detta i Ert system när jag kontaktade chatten. Fanns bara en notis om att ej få sms vid utskick av faktura.
     
  8. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Ok nu fungerade det. Tack för info om att det är du som finansierar smsen. Då ska jag bara använda det i absoluta nödfall.
     
    Crown gillar detta.
  9. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    792
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Ser oseriöst ut. Jag hade inte svarat på det. :D
     
  10. Petter_Vimla

    Petter_Vimla Kid Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    17 dec 2014
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    160
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Iphone 7 32 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Iphone 7 32 GB
    @Lidback@Lidback jag tror att det skett en förväxling om inget sms vid faktura och inga sms överhuvudtaget.

    @Kingson@Kingson tråkigt att du känner så - hur tycker du att det borde se ut?
     
  11. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 545
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    @Petter_Vimla@Petter_Vimla varför inte bara skicka ett SMS "Hej! För oss på Vimla......... Vänligen besök https://vimla.se/undersokning/bsnz89tn3wz för att delta i undersökningen. Vänliga hälsningar Vimla".

    På sidan så får man upp båda frågorna och kan svara på dessa. Avsändare på meddelandet blir VIMLA ;) Så hade jag gjort det iaf, då kan nu dessutom ev. lägga till någon mer fråga.
     
  12. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    792
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Här kommer ett exempel. Skickar ett sms för att visa. Ifrån en webbsida som Crown äger. Avsändaren är inte sparad i telefonboken. Fast det står FuskaSE som avsändare, Det kunde ha stått Vimla som avsändare istället för ett telefon nr. Vet dock att den värdelösa operatören tre har skickat ut en liknande fråga som ni har gjort, Då va det typ "72 345" dom skickade ifrån. Och dom avslutade meddelandet med att det va gratis att svara på det. / Jag vet inte om man kan svara på sms när det är "text" som avsändare. Men tre´s alternativ ser seriösare ut än ett mobil nr.
    Screenshot_20160322-154939.png
     
  13. Petter_Vimla

    Petter_Vimla Kid Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    17 dec 2014
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    160
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Iphone 7 32 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Iphone 7 32 GB
    @Crown@Crown det är tyvärr väldigt få som tar det extra steget att klicka in sig på en länk jämfört med att svara på sms. Dessutom brukar det blir övervägande fler positiva som tar sig tiden att svara när man behöver anstränga sig, det är lättare att få med rösterna från de missnöjda och inte så engagerade om man sänker tröskeln för deltagande :)

    @Kingson@Kingson då är jag med på hur du menar! Det finns faktiskt ett syfte i att använda ett oberoende nummer - undersökningen blir mer "ärlig" när den inte uppfattas fullt lika kopplad till Vimla som om smset kommer från oss.
    Själva upplägget är standardiserat och används av väldigt många företag i Sverige och runt om i världen. Du kan läsa mer här: https://en.wikipedia.org/wiki/Net_Promoter
     
  14. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 545
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Så kan det vara, problemet är dock att undersökningen inte fungerar tillräckligt bra. Jag svarade 10 på meddelandet, efter 5 minuter så tröttnade jag att vänta på nästa fråga och stängde av telefonen. I morse kom följdfrågan :/ Skall det vara en sådan undersökning som denna så skall svaren komma direkt, precis som om jag "chattade/skrev" men en kompis.

    Jag tror dock även ni misstar er lite med att det skulle sänka svarsfrekvensen kraftigt att köra en länk. Hos Telia säkert ja, men hos er nej. Ni har en annan målgrupp som i större utsträckning svarar på sådana frågor tror jag. Är undersökningen kort så går även svarsfrekvensen upp ;)

    Edit: Koppla det till att ni lottar ut extradata till fem av alla som svarar så går frekvensen upp ännu mera ;)
     
  15. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    792
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Jaha. Har läst på lite om Net Promoter nu ;) Imponerande. Själv vill jag inte veta av några sådana sms. Klickar alltid tummen upp när man har varit i kontant med er via eran chatt. Det räcker. Servicen är toppen!
     
  16. MR.D

    MR.D Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2015
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Rent allmänt så tycker jag att om man vill veta vad kunder tycker ska man personligen ställa frågor till dem. Är det något folk inte gillar så är det telefonsäljare eller liknande som kontaktar en med en random fråga mitt när man lagar mat eller liknande. Sen är jag väl lite skadad från min studietid, men på vilket sätt får man reda på hur det är att vara medlem genom att svara på frågan om man kan tänka sig att rekommendera Vimla till andra? Är tipssystemet anledningen till att folk inte nöjda? Kan man tänka sig att tipsa någon utan någon form av kompensation etc? Är man nöjd men vill inte rekommendera?
    Jag tror att alla tycker det är bra att man har möjligheten att minska sin månadskostnad. Sen är det kanske inte alla som är bekväma med värva, har ett kontaktnät eller finner det kanske inte värt att lägga ner tiden i förhållande till kompensationen. Folk kanske försöker men lyckas ändå inte värva någon... ja det finns nog mycket man kan titta lite närmare på.
     
    Last edited: 22 mar 2016
    Kingson gillar detta.
  17. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Jag är inte heller en undersökningsmänniska men känner en viss lojalitet med Vimla och svarade därför.

    Detta kan naturligtvis nå en gräns om vi utsätts för fler professionella företag som behandlar oss som vilken sketen mobilkund som helst. Och nej: mina ingående sms på detta mobilnummer är från närstående människor - inte kommersiella aktörer.

    -tapa-
     
    inact_0025 och Kingson gillar detta.
  18. maijken

    maijken Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Nu har morsan också Vimla på sin Iphone. Beställde Vimla och nummerflytt 15 Mars, Tisdag 22 Mars var allt klart. Supersmidigt och snabbt!
    Upplåsningen via imeiserver.se kostade 350kr och tog ca 20H innan vi fick bekräftelse att den var upplåst, behövde bara stoppa i Vimla simkort, sen koppla upp på wifi så var det klart.
     
    Asawi gillar detta.
  19. Petter_Vimla

    Petter_Vimla Kid Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    17 dec 2014
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    160
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Iphone 7 32 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Iphone 7 32 GB
    @MR.D@MR.D jag håller helt med dig och det är en av anledningarna till att jag och alla andra på Vimla jobbar i supporten. För att få en bra uppfattning av verkligheten som medlem behöver vi prata med medlemmarna hela tiden - vilket vi också gör.
    Vad det gäller frågan om att rekommendera oss handlar det inte om vår tipsning utan om Net Promoter Score som jag länkade till tidigare, det är därför sms-frågan är formulerad som den är.

    @Crown@Crown bra poäng - det blir ju verkligen konstigt om uppföljningsmeddelandet kommer så långt efteråt och vi har trots allt många engagerade medlemmar.

    @torbjorn@torbjorn tack för att du svarar ändå, det uppskattas verkligen och vi får en ganska bra lägesrapport om hur vi ligger till av den här undersökningen. Jag hoppas att du inte känner dig som vilken sketen mobilkund som helst, så får ingen Vimla-medlem känna :)

    @Kingson@Kingson jag tror inte att vi var först och när sånt här händer handlar det inte om att vara "bäst" eller plocka PR-poäng, det är bara att försöka göra det så enkelt som möjligt för de drabbade som räknas.
     
    HoardingDragon, Bowe och bernard gillar detta.
  20. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    792
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Aiight! Ett förslag, när ni har sådana här undersökningar, lägg dom på eran hemsida när man loggar in istället! Mer uppskattat ;) Så från det ena till det andra, njut av dagens video från min promenad! (parodi - Jag är inte seriös dvs)
     
    Petter_Vimla och Asawi gillar detta.