Köpa S7 edge eller vänta på iPhone 7

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av Dejan195, 26 mar 2016.

Taggar:
  1. Dejan195

    Dejan195 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    245

    MINA ENHETER

    Undrar vad ni tycker
    Nu vet jag att jag frågar i ett Android forum men varför jag frågar är för att
    Just nu har jag en s6 edge
    Älskar telefonen förutom som alla nog sagt så är batteriet lite sådär för mig då jag kommer från en iphone 6 plus
    Varför jag inte bara bytt tillbaka är för jag vant mig vid Androids funktioner och tycker verkligen om dem

    Så min fråga är ni som har köpt s7 edge och haft en s6 edge innan det var det värt det eller borde jag vänta och se vad Apple har att erbjuda om ca 6 månader
    (Hoppas att ios 10 gör så man kan få widgets ;) )
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 754
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det verkar som att många är rätt nöjda med Marshmallow-uppdateringen för S6-serien. Du borde kanske vänta in den och se hur telefonen känns efteråt - kanske avtar uppgraderingssuget något?

    Frågan är rätt svår att besvara eftersom iPhone 7 fortfarande ligger en bit bort och någon rykteskarusell har direkt inte dragit igång ännu. I alla fall inte med särskilt trovärdiga rykten.
     
  3. Dejan195

    Dejan195 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    245

    MINA ENHETER

    Har redan installerar marshmallow på mobilen och mobilen verkar bättre men batteriet är det samma
    Är ganska nöjd att alla nya edge funktioner finns på s6 edge med men det enda jag skulle behöva är batteri, har ett batteriskal men skulle va skönt med en mobil som man inte behövde ladda mitt på dagen :)
     
    bernard gillar detta.
  4. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 958
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Eftersom du ser det som en möjlighet att avvakta, gör det. Kan ju komma nyheter från andra tillverkare också.

    Om inte annat kommer ju S7 att sjunka i pris. :)
     
  5. reiman

    reiman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    528
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    Tittar man på prisjakt så sjönk s6 edge till 5800 i mitten av juni. Först då dom s7 edge kanske blir intressant. Lite för dyr för mig just nu.
     
    bernard gillar detta.
  6. devve

    devve Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2012
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Beror på vad du använder telefonen till.
    Tycker personligen att appar som Snapchat och Instagram funkar bättre på iPhone.
    Sedan är främre kameran lite skum för tillfället så jag hoppas på en uppdatering.

    Däremot kan du inte ställa in iPhonen så som du vill, annat än att byta bakgrundsbild :P
    Sedan saknar den massa inställningar som jag önskar den hade där man kunde stänga av vissa störiga funktioner.
     
  7. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Att man inte ens kan ställa in så att man bara är på 3g nätet på iPhone är ju helt otroligt... bajsphone
     
    inact_0038 gillar detta.
  8. Dejan195

    Dejan195 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    245

    MINA ENHETER

    Stör mig inte så mycket längre med att man inte kan ändra massa funktioner på iPhone då det jag vill ha mest av allt är batteri ;)
    Flickvännen fick just en iphone 6s så hon gav mig sin oneplus x för att sälja
    Tänkte innan jag gör det så kan jag väl testa den istället
    Då jag saknar kameran på s6 edge så är batteriet konstigt nog bättre för mig med samma typ av användning
    Får ut ca 1-1,5 timme mer av Sot vilket är imponerande
    Så kanske om man rootar sin s6 edge och installerar en debloated version kanske blir mycket bättre
     
  9. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Man kan ju alltid vänta på bättre men då får man alltid vänta...
    Kommer så klart köpa en ip7 men tech mes som man är köper man ju alltid dom nya och hoppas på förbättringar.
    Men gillar Edge skarpt, men är ju ett tag kvar till ip7 så på den tiden hinner det ju alltid komma ny och roliga saker.
    Frågan kvarstår väl mest om du vill köra ios eller Android..
     
    bernard gillar detta.
  10. Merlininsider

    Merlininsider Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    394
    Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Batteriet i S7 Edge är det bästa jag haft i en telefon sedan jag hade en dumbphone... så bästa batterilivslängden på minst tio år eller så då. :)

    Nu använder jag inte mobilen sådär överdrivet mycket - vardagar kanske det handlar om 1-1½ SoT om dagen, men då kan den ibland räcka två dagar, beroende på hur dagarna ser ut..

    Ett värre exempel:
    Okej, jag har knappt använt mobilen i helgen, utan mest suttit vid datorn eller kollat på film, typ, men den har ändå varit på och varit uppkopplad med Bluetooth till smartklockan, WiFi har varit påslaget, Always On Display avslaget.

    I lördags 26/3 tog jag mobilen från laddaren vid elvatiden på förmiddagen, och har haft den igång se'n dess (med bara omkring en timme SoT totalt, förvisso). Nu, TRE DYGN senare, är den nere på 35% batteri fortfarande! (Kommer komma upp en screenshot i batteritråden när det blir dags att ladda den igen.)


    Jag hade Sony Z3 Compact innan, en telefon som var känd för sitt fantastiska batteri, men jag tycker den här är snäppet bättre. (Misstänker att Z3 Compact skulle klara sig något bättre om man använde telefonen mer än jag generellt gör, men för min del klarar sig S7 Edge bättre.)
     
    bernard gillar detta.
  11. Dejan195

    Dejan195 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    245

    MINA ENHETER

    Man behöver inte trycka ner iPhone för att säga att sin egen mobil är bra :)
    Själv tycker jag om både iOS och Android vilket gör att för mig så bryr jag mig inte så mycket om en är dummare än den andra utan det handlar om vilket som fungerar bäst för det jag ska göra :)
    Måste säga att jag älskar funktionerna på Samsungs telefoner (S6 edge som jag hade) men märker att den blev lite varm sen seg efter att man använt den under en längre tid vilket min iPhone aldrig blev
    Därför tvekar jag att uppgradera för vad jag läst så "laggar" S7 edge också vilket tydligen alla Samsung mobiler gör
    Min oneplus x laggar aldrig faktiskt på samma sätt
    Dvs när jag öppnar snapchat ofta så blev min S6 seg medan min oneplus x blir inte det
    Kan ha med touchwiz att göra men tycker inte man ska roota bara för att fixa saker

    Men väntar och ser om priset går ner lite så kanske man köper en S7 edge :)
     
  12. Merlininsider

    Merlininsider Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2011
    Inlägg:
    394
    Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Snacka om att missförstå... Dumbphone = inte smartphone, dvs exempelvis Nokia 3310, Ericsson GF788, Motorala StarTAC etc. Smartphone inkluderar SonyEricsson P990, Nokia N900, iPhone (2G), Android-mobiler osv... Att jag pratade om bästa batteriet på tio år, borde väl ha varit en indikation på att jag inte syftade på iPhone, då första iPhone inte släpptes förrän 2007, men vem har koll på all så'n nördig info.. *host* :Þ

    Ytterligare indikation skulle kanske vara att jag aldrig haft en iPhone, till synes av min signatur nedan. ;)
     
    Janne303 gillar detta.
  13. zztop007

    zztop007 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    1 326
    Telefon:
    Alla jag har råd med

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Alla jag har råd med
    ROM:
    Alla som jag har tid med
    iPhone är en bra hårdvara men låst mjukvara. Vänta tills iOS 10 och kolla så att du blir nöjd, i så fall blir du också nöjd med helheten.
     
  14. Dejan195

    Dejan195 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    245

    MINA ENHETER

    Ojsan mitt fel :)
    Var en annan över dig som skrev något dåligt om iphone så trodde du malade på :)

    Är faktiskt ganska nöjd med min Oneplus X just nu så ska nog göra det. Tycker om hur den ser ut som en iPhone 4 fast större då och har blivit frågad av folk om det är en iPhone ;)
    Men testade min kompis S7 edge och måste säga att det måste va den snyggaste telefonen jag sett :)
     
  15. nire431

    nire431 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 103
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    s7 edge skulle jag säga.