Officella tråden för Kies

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av borjeboy, 18 jul 2010.

  1. borjeboy

    borjeboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    ja det finns många som har problem med kies runt om så därför tänkte jag att vi startar en tråd för enbart Kies relaterade problem samt hur folk löst dom detta för att göra det enklare för folk att kunna hitta lösningen på just sitt problem
     
  2. dxmone

    dxmone Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om kies inte hittar mobilen har jag läst att det ska hjälpa att stänga av mobilen med USB-kabeln i och sedan starta upp den igen. Har inte själv testat det här men skadar väl inte att nämna det.
     
  3. nixxz

    nixxz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    1 573
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har nyss beställt en SGS.
    Undrar vad kies är för program vad används det till?
     
  4. borjeboy

    borjeboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    det är samsungsprogram när man har datorn är väl mest till att tanka hem nya uppdateringar samt föra över saker mellan datorn och mobilen dock verkar det finnas en del problem för en del personer, dock inte speccifiskt för galaxy S utan det problemet med programmet finns för dom som har köpt Wave med...

    Men man kan ju hoppas att man inte får några problem alls

    har läst att följande kan hjälpa Gå in i settings/applications/development och välj usb-felsökning/usb debugging

    Starta om telefonen.
     
    Last edited: 18 jul 2010
  5. nixxz

    nixxz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    1 573
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    Okej det är deras egna "sync" program. Ja många verkar ha problem med det.
     
  6. Cippi

    Cippi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem med att den inte hittade mobilen men sen klickade jag i vänstra övre hörnet på Kies och där kan man välja att installera om drivrutinerna till telefonen sen startade jag om datorn och vips så finkar det.
    Jag kör Win7 32bits
     
  7. Waiter

    Waiter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Installerade idag och hade inga problem. (Win 7, 64bit)

    Hann dock inte testa så mycket mer än att föra över 2 divx-filmer till telefonen. Varje gång jag skulle föra över så talade telefonen om för mig att det inte gick att föra över utan att först installera codec och frågade om jag ville göra det. Jag klickade på Nej och sedan fördes filmen över i alla fall.
     
  8. borjeboy

    borjeboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    här är ett mail från samsung kanske kan hjälpa någon (dock är det troligen C:\program\ som gäller då vi i Sverige oftast inte har några filer i program files).

    please follow the guide as shown and try connecting the phone to the PC again.

    1. Back up "C:\Program Files\InstallShield Installation Information\{D6CD26FD-CD7F-4C86-96A3-EEBFABE5FE47}"

    2. Delete it.

    3. Install again.

    om man har haft inne en gammal version t ex om man ägt en specia kan följande sak vara värd att testa


    So I tried to uninstall the Samsung drivers as well. (Control Panel -> System -> Device manager). Followed by uninstalling Kies.

    I rebooted the system, and reinstall Kies, and plug in my Galaxy S. The Samsung drivers (new drivers?) was automatically installed and Galaxy S get connected to Kies with no problem.
     
  9. jorewe

    jorewe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Undrar om det är min telefon som lagt av, varende gng jag kopplar in telefonen så får jag upp felmeddelande av windows (xp & win7) att en enhet inte känns igen.
    Har testat på tre olika datorer nu, testade även att koppla in min gamla Spica som reagerade likadant på två datorer men fungerade på den tredje.

    Telefonen plingar till, en gång har den sparkat upp MTP och en gång har jag fått upp Mediaspelarläget.
    Vill ju inte lämna ifrån mig telefonen, lär ju ta några veckor innan jag får igen den :((

    Hur blir det för er, får ni några varningar från windows? reagerar telefonen (annat än att den laddar)?
     
  10. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    När jag laddar hem programmet från samsungs hemsida heter det _32.exe på slutet, jag förmodar att det är anpassat för OS med 32-bitars OS? Jag har windows 7 64-bitars. Efter att ha dragit hem programmet och försöker installera det kommer jag inte längre än att filerna packas upp. Sen försvinner allt och ingenting händer. Förslag, någon?
     
  11. sailorputte

    sailorputte Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Amedi21, exakt samma sak hände för mig. Programmet funkade jättebra ett par dagar men sen ville det uppdatera sig och då hände exakt det du beskrev samt så kom följande text upp (då går det bara att klicka "ok"):

    The installation source for this product is not available. Verify that the source exists and that you can access it.

    C:\Windows\Installer\1f3fe4.msi

    Hjälp någon.....!!
     
  12. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag gillar SGS men själva syncprogrammet Kies är ihoppsatta av amatörklåpare på Samsung och värre shitprogram ska man leta efter. Inte fan konstigt att man blir avskräckt som nybörjare av mobilen när Samsung inte ens kapabel att göra ett stabil syncprogram.

    Undrar hur kommer det att gå för många som har det krångligt idag med syncprogrammet när den officiella uppdateringen kommer och när Kies då bestämmer sig att krascha mitt i uppdaterings processen ? Då kommer Samsung säkert att ha en massa garantiärende......
     
  13. Waiter

    Waiter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Lite "roligt" att gå in på Samsung Apps med Kies och få reda på att de inte stödjer SGS.
     
  14. jorewe

    jorewe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Börjar bli lite rädd att det är kontakten i min telefonen som är väck, spelar ingen roll vad jag gör.
    Får bara att enheten inte känns igen av de olika datorerna jag kopplar in den i, Kies installerat eller inte.
    Ironiskt nog finns det en möjlighet att använda Bluetooth men när jag får Kies att ansluta mot SGSen så kan jag bara välja mellan Symbian eller Windows Mobile..
    Vet inte om jag ska skratta eller gråta längre, snackade med Samsung idag och det blir till att skicka in på service, lär ju ta sin tid.
     
  15. hossebo

    hossebo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    ni som har problem att ansluta till kies testa att köra samsung kies.exe i kompatibelt läge (win xp sp2)
     
  16. Cippi

    Cippi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag tar tillbaks allt jag sagt! Det funkade en gång, nu går det inte igen. Dammit!:cry:
     
  17. Dr.Byte

    Dr.Byte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    323
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT
    ROM:
    RenovateROM
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    CAT S69
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Telefon 3:
    S5
    ROM:
    Cyanogen
    Testat detta och det verkar fungera för stunden, Win7 x64.

    Testade detta men då ville inte Kies hitta telefonen alls, minst sagt enerverande.

    Men för stunden funkar det, dock "hittar" inte Windows drivrutinen för Samsung Android USB Modem *suck*

    Alltid är det nåt...
     
  18. borjeboy

    borjeboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    alltså hur långtid tar det att installera den har tuggat i 40 minuter och står still på 50% dit kom den efter typ 15 minuter men sen dess har den stått still fan har den hängt sig verkar inte så men det rör sig inte alls...
     
  19. erikd

    erikd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Citerar mig själv från den andra usb-tråden:

     
  20. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Testat på fyra (4 ) olika datorer, med XP och 7-an och ingen utav dem funkar med Kies och SGS ! INGEN !!!!! Här kommer en uppmaning till :

    Till Samsung Sverige

    Jag vet att Samsungs representanter LÄSER Swedroid och detta forum och därför jag UPPMANAR ER, Samsung Sverige att ta hänsyn till detta problem och kom gärna med en lösning !!!!!!!!!!!!
    En fungerande lösning för alla oss som har problem med Kies !!!!!!!!

    Eller kontakta eran huvudkontor och påpeka att vi, Galaxy S användare har struligt med Samsung Kies och be dem åtgärda problemet omedelbart!!!!!!!!!


    Från en arg och besviken konsument som har tröttnat på att företagen ignorerar konsumenterna så fort vi har köpt deras produkt och är ovilliga att ge proper hjälp och service efter att vi har bidragit att deras aktiekurs har gått upp. Vi är inte bara mjölkkor som ni kan bara mjölka på våra pengar utan vi är medvetna konsumenter som tack vare internet kan sprida information och informera varandra om felaktiga eller krånglande produkter och vi tolererar INTE längre bristande support från eran sida. Antigen gör om och gör rätt eller vi slutar köpa och betala för era halvfärdiga produkter !!!!!!!!!!!!!!

    Basta !