Samsung Galaxy S Ägare - Första Intrycket !!

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Androido, 17 jun 2010.

  1. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

  2. chewie

    chewie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tack, inte sett den tråden på xda! Ska köpa ett nytt microsd på 16gb hade jag tänkt, detta förvärrar dock situationen. Nu kan jag inte bestämma mig för ifall jag ska köpa 16gb med runt 8MB/s eller en söligare (class 2) för halva priset :ehm:
     
  3. Magle

    Magle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mm, hoppas uppdatering kommer snart som fixat lagg. Nu när jag ligger på 20% batterinivå är det rätt duktigt lagg när man öppnar apps, nästan fyra sekunder på rätt många och speciellt Meddelandehanteraren och Dial tar redigt långtid, ibland black screen i åtta sekunder, om man inte öppnat de på ett tag.
     
  4. Androido

    Androido Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag rekommenderar starkt att alla läser genom hela tråden på XDA för många hade problem med att göra på rätt sätt laggfixen och det kan ställa till ännu mera problem sen och i värsta fall måste man flasha om sin mobil så gå till väga med största försiktighet !
     
  5. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

    Problemet är snarare att många är ovana nya användare som inte gör alla steg korrekt.
     
  6. Hrc4u

    Hrc4u Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    elle testa en satio 1vecka ska ni se på lagg :cool:
    tycke galax ruskigt snabb..iaf hittils.. :)
     
  7. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Ja men även de som gör rätt råkar ibland ut för problem. SD hacket verkar inte helt buggfritt. Första gången jag provade bootade inte min lur utan blev bara svart. Flashade om min och gjorde precis likadant igen och då fungerade det.

    Men jag tyckte inte fixen gav mer speed än Pauls nandfix och jag råkade utför problemet som att vissa apps inte sparade sina inställningar. Och jag har inget billigt kort utan ett Sandisk Ultra. Så Pauls fix är absolut mer stabil så länge man inte fyller data mappen. Men med 40 apps installerade så har jag bara 40 MB där.
     
  8. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

    Det som skans i guiden är: formatera ext4 partionen varje gång du flshar en ny rom, och formater sd partionen mha mobilen. Funkat felfritt för mig ett 10-tal ggr. Mycket rappare än modocos patch.
     
  9. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    första gången jag startade min SGS, installerade alla apps (visste ju vad jag ville ha) så blev den rätt trött, och första kvällen var jag mer eller mindre missnöjd.

    Så jag bestämde mig för att göra en fabriksåterställning. Det blev mycket bättre bara av det, så pass bra att jag blev nöjd.

    Nu kör jag med JG5 efter flashning och är supernöjd! Så det kommer förbättringar officiellt framöver, var lugn
     
  10. edsbyn

    edsbyn Guest

    Denna tråd var ju en versus tråd? Där man jämför sgs och iphone. Blir jäkligt trött på dina uttalanden när man säger något emot android. Dom riktar sig till olika målgrupper. Därför kan du inte få ett dampanfall om man säger att iphone är bättre på än sak medans android är bättre på en annan.




    För mig funkar det klockrent. Klart det blir fel nån gång ibland. Har du nån dialekt? Har hört att det är svårare då. Jag bor i stockholm.
     
  11. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag rekommenderar att du tar dig en extra titt på trådens titel.
     
  12. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Men du kan ju inget om SGS!!!! Du har en Desire, som du inte behöver hjälp med, och ska köpa en Iphone 4.

    Det är bara att gratulera och hoppas att du blir nöjd, vilket du säkert kommer att bli.

    Detta forum är känt för att hålla en god stämning, och gissa om du förstör med dina felaktiga påståenden
     
  13. Yasho

    Yasho Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    @edsbyn
    den här tråden heter "Samsung Galaxy S Ägare - Första Intrycket !!" Så ta dina ifån fantasier någon annanstans. I mina ögon verkar du mest vara ett troll och tycker det är kul att provocera andra..

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  14. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
  15. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

    Allt är relativt, klarar man att installera en custom rom så klarar man detta med....
     
  16. cap380

    cap380 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Nexus 4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 4
    Platta:
    HTC Nexus 9
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S 10,5
    Efter snart 2 veckor med luren gillar jag den skarpt fortfarande, men där är en hel del småbuggar... dels så laggar den till lite väl ofta, störigt när man vet att den har så kraftig cpu, detta lär de väl fixa till?

    Sedan är kontakthanteringen i luren och Kies lite halvskum känner jag... Jag kör med engelskt språk av gammal vana men den sorterar kontakter med ÅÄÖ under AAO... inte ens min gamla SE K800 gjorde det... Sedan fick jag ett samtal från en polares jobb, ett nummer jag inte hade inlagt. Jag gick på samtalshistorik och ville spara numret i hans kontakt, men den fanns då inte med i listan öht, antagligen för att det är en facebookkontakt med samtliga andra nummer linkade? Hittade inget sätt att visa alla kontakter inkl. FB kontakter i det läget så fick lägga in numret manuellt istället... småsaker jag vet men sånt som behöver poleras till lite känns det som.
     
  17. robinofstockholm

    robinofstockholm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Jag köpte precis idag en Galaxy S.. Gav upp ideen att behålla min Desire. Har aldrig haft en telefon som har krånglat så mycket som Desire när det gäller internetuppkoppling och Internminne. Och def. så ångrar jag mig INTE att jag övergav den.

    Galaxy S ser fantastiskt trevlig ut och vilken skillnad på skärmen... Själva intrycket är mycket positivt.

    Men har en känsla att jag kommer att trivas med den..
     
    Last edited: 23 jul 2010
  18. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 113
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Efter exakt en veckas testande av SGS:

    + SKÄRMEN
    + Kameran, snabb som attan och fina bilder = positivt överraskad! I bra ljus vill säga...
    + Mycket bra apps från Market
    + Friheten att modifiera hemskärmen hur man vill!

    - Lite småbuggigt, tex så kan apps strula. Prisjakts appen stängde ner sig 3 gånger i rad idag.
    - När man fått ett sms och läst det via SMS popup så finns den där jäkla sms markeringen fortf längst upp till vänster.
    - La in LauncherPro och efter det så strular inkopplingen till datorn. Efter avinstallation så funkar det utmärkt. Samma sak med Kies?
    - Tappar WIFI kopplingen hemma alltför ofta.

    Mina tankar efter en vecka. Har stor beslutsångest om jag ska behålla den eller gå tbaks till Iphone. Hade en 3GS och funderar nu på 4:an.
     
  19. Mobilmannen

    Mobilmannen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    När du läst ditt meddelande trycker du på tillbaka knappen, då försvinner ikonen.
     
  20. evisu

    evisu Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Lackar ur på tre, beställde för 2v sen och nu står det inkommer 12 augusti. Fick ett sms idag "grattis du har nu 399pott" samt ett till med "du har nu surf plus". Men ingen telefon? Får jag den inte på måndag blir det fan avbeställa.