Tips: Android Marshmallow / 6.0.1 för Galaxy S6

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av qsecofr, 26 jan 2016.

  1. jemakrol

    jemakrol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2013
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Exakt vad jag tror med. Och exakt vad som provocerar mig något oerhört. Att det går en månad hit eller dit för 6:an är egentligen ingen stor sak även om det känns angeläget att ha senaste så snart det går ur säkerhetssynpunkt. Nej, att man kan få pynta 6-8kkr på en lur bara för ett år senare vara så otroligt nedprioriterad om man inte pyntar lika mycket till för senaste luren. DET stör mig. Galet nog att jag väljer att lägga den pengen på en mobil, men att "tvinga" mig att göra det årligen, lågt. Mycket lågt.
     
    GambitSWE och mcuser gillar detta.
  2. delazon

    delazon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2015
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag gick ifrån iPhone till S6:an för nu exakt ett år sedan. Jag kan köpa att det tar lite tid att vänja sig vid en ny telefon och operativ, helt ok. Men jag måste säga att Android och Samsung i synnerhet är helt UR USLA på att uppdatera och uppdatera sina befintliga användare. Det spottas ut nya modeler från alla tillverkare hela tiden men att uppdatera och vårda operativet i redan befintliga telefoner hos kunder är näst intill obefintlig. Efter att varit van vid Apples kontinuitet och uppdaterings frekvens som funkar till de allra flesta av deras telefoner bak i ledet så har man mycket över att önska från Android-lägret. Detta är min enda och sista Samsung. Android vågar jag inte vända ryggen till då jag ändå tycker att Google gör ett bra jobb någonstans. Men det är för långt ifrån Googles utveckling och marknaden för att jag ska köpa det helt.

    Längtar tillbaka till iOs. Men det är som att svära i kyrkan antar jag. Iallafall längtar jag efter någon form av uppdatering som förnyar min Android värld utan att för den delen gaffla upp 7-8 tusen.
     
  3. B3ta

    B3ta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2015
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Samma gamla trötta svar som vanligt:
    [​IMG]
     
  4. DubbelPlus

    DubbelPlus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2013
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 6a
    Jag chattade lite med Samsungs support. Jag försökte att pressa dom, men fick inte så mycket saft. Enligt dom så har de ingen aning om när det släpps, dom vet endast att den släppts till S6an, inget planerat datum för NEE.
    [​IMG]
     
    tractatus gillar detta.
  5. jemakrol

    jemakrol Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2013
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    delazon: jag förstår dig, det är frustrerande. Själv skyr jag "ifån" som pesten men det är av helt andra orsaker. Sen får man komma ihåg en sak: att dra alla över en kam på androidsidan är inte rättvist. Det är de olika tillverkarna man ska kika på och i detta fall Samsung, som verkligen missköter sig anser jag.

    Vill man ha en "ren" och snabb Androidupplevelse (map uppdateringar tänker jag på just nu) så köper man en Nexus, Googles egna märke som inte har en massa bös ovanpå android. Där går det snabbt med att få uppdateringarna vilket kanske säger sig självt: är android version X klar så är det "bara" att pusha den till Nexus.

    Det är hela processen med att anpassa till sin hårdvara och branda med sina egna GUIn och annat som tar tid för olika tillverkare. Och inte minst deras affärsplaner då, då jag misstänker detta är hindret för NEE - att man vill låta S7-releasen gå ostörd i norden. Gissning dock.
     
  6. B3ta

    B3ta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2015
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Alltså... Det här är ju rena skämtet, är det ens sant det hon skriver? Eller chattade du med support på biltema för låter nästan så. Helt sjukt att supporten har mindre koll än vad vi har...
     
  7. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 453
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Det som tycks glömmas bort är att det inte är Samsung Sverige som utvecklar mobilerna och OS på dem.
    Samsung Sverige är som 99% av alla andra it/teknik/företag enbart en säljorganisation.... De som jobbar hos kundtjänst/support på dessa företag (sitter även oftast på ett callcenter) och har ett litet eget intresse, har precis lika mycket koll som oss vanliga som ögnar igenom teknik sajter/bloggar etc, de andra är bara vanliga trälar som läser ett manus och gör sitt bästa för att tiden ska gå.
     
  8. B3ta

    B3ta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2015
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Allt ska vara så byråkratiskt idag... Finns inte svaret i deras papper så anstränger sig igen, hur svårt kan det EGENTLIGEN vara att säga "Jag vet tyvärr inte just nu men jag ska kolla upp detta och återkommer till dig!" och sedan fråga den som ansvarar för uppdateringarna. T.ex.
     
    mbs gillar detta.
  9. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Kollade på min sambos S6 som är en Tre telefon och uppdatering hittades direkt :)
     
  10. wick3d

    wick3d Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Tröttnade att vänta och la in XEU, telefonen känns mycket bättre med 6.0.1.
     
  11. Greven29

    Greven29 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    Villket land är xeu?
     
  12. Fredde83

    Fredde83 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2014
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Storbritannien /irland
     
  13. gizero

    gizero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    HTS-versionen, är det för Tre-brandade telefoner? Man får alltså inte den uppdateringen om man har köpt telefonen kontant men har Tre som operatör?
     
  14. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Även jag är i väntans tider men jag känner ingen direkt stress (som många andra ). Jag är däremot lite nyfiken på Samsungs live sida och hur man ser när uppdateringen har kommit

    På Samsungs sida använder dom ju en bokstavskombination

    Vilken är det som gäller i telefonen ?

    [​IMG]
     
  15. spicata

    spicata Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2011
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    95
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Ultra S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Ultra S22
    Telefon 2:
    Sony Xperia 5ii
    Telefon 3:
    Lumia 930
    Ssshhhhh.....nu börjar Leksand-Modo på cmore...hejja LIF!
     
  16. Greven29

    Greven29 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2016
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    Heja modo
     
    tractatus gillar detta.
  17. Gojz

    Gojz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    539
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Ja inte kommer man köpa en ny Samsung iaf.
     
    robban89 gillar detta.
  18. Isberg65

    Isberg65 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    Är man inte mer Intreserad av sina kunder
    än vad Samsung är förkänar inte att ha kvar dem. Hej då Samsung välkommen LG G5.
     
    bussewoods gillar detta.
  19. Frigo

    Frigo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    ROM:
    Stock
    Ber om ursäkt men detta är fan respektlöst. Visst det handlar bara om en uppdatering men för mig är det en principsak. Sony var ju avsevärt snabbare än Samsung. Går över till Sony, Nexus eller Apple nästa telefon.
     
  20. Vischy

    Vischy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Knappa in *#1234# i telefonen (skriv in det precis som när du ringer ett vanligt telefonnummer) så kommer en informationsruta upp. Kolla raden CSC, där bör stå G920F och sedan en efterföljande kod (I mitt fall G920FNEE3QOL2). De tre bokstäverna efter G920F indikerar vilken region du tillhör - i mitt exempel är det alltså NEE (North Eastern Europe).
     
    Last edited: 2 apr 2016
    Fredriks gillar detta.