Diskussion: Första intrycken / omdömen Huawei Nexus 6P

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av bernard, 19 nov 2015.

  1. idgforum

    idgforum Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Ska testa. Men även känslan på själva glaset skiljer. Nokia gjorde nog tjockare, tyvärr tyngre skärmar som är väldigt goa att ta på. Säger även en del, inte alla, som fått låna mobilen en stund.

    Jag har haft en 920 och 1520 och glaset känns lika på bägge. Nyare billiga MS Lumior har jag känt på i affärer och de känns usla.

    (I alla fall, nu har jag lämnat Windows Mobile för gott).
     
  2. Zalamander

    Zalamander Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2011
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har testat min p8 i en källare och där kunde jag smsa och ringa utan problem testade 6p på samma ställe så hade jag ingen mottagning så p8 har mycket bättre mottagning. Samma operatör(Telenor)
     
  3. Hotel

    Hotel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2012
    Inlägg:
    493
    Mottagna gillanden:
    228
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Platta:
    iPad Pro
    Jag är utomordentligt nöjd med min Nexus på alla sätt, främst pga dess byggkvalitet men också den rena versionen av Android. Jag hade innan Note 1, 2, 3 och 4a men historian slutade liknande för alla dessa telefoner, där systemfiler ej går i vila och med tiden drar mellan 10-12 procent i timmen, under standby. Detta gjorde att jag med jämna mellanrum blev tvungen att formatera telefonen och börja om på nytt. Samtidigt var Touchwiz ofta imponerande segt.

    I min Nexus från Hua märker jag inte av några tendenser till lagg eller omotiverad batteriurladdning.
    Vad gäller telefonens täckning så har den råkat ut för hårdtest där både min gamla Note 4 och iPhone 6S varit med. (Testerna har gjorts på samma fläck, via samma simkort.) dB värdet har varit jämförbart mellan telefonerna oavsett plats. Inga skuggor, med andra ord. Datahastigheterna på Nexusen är som härligast uppmätta till 141 mbit via 4G. Den mätningen gjordes ca 400 meter ifrån en uppgraderad rooftop-sajt tillhörande operatören Tre.

    Note 4an levererade motsvarande hastigher på samma plats. Däremot levererade iPhonen enbart ca 38-45 mbit på samma plats, enbart 3 minuter senare. Intressant, då sajten inte belastades till den graden på så kort tid.

    En toppentelefon, helt enkelt. Utan en massa ofrivilligt skräp förinstallerat.
     
    RNB gillar detta.
  4. Starksprit

    Starksprit Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    Nyss beställt en 6P! Vad är det för vanliga fel jag bör leta efter när jag får hem den?

    Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
     
  5. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Starksprit gillar detta.
  6. ruva

    ruva Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    1 016
    Mottagna gillanden:
    265
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Har inte hittat något fel med min 6P förutom att jag är besviken på ljusstyrkan när man ska använda mobilen utomhus. Är van med LCD.
     
  7. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ja i det fallet så är den riktigt dålig. Till och med min gamla Note3 var bättre i det fallet och även den har ju som bekant Amoled.

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
     
  8. Starksprit

    Starksprit Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    Det kan jag hålla med om. Är på sweden rock nu. Väldigt svårt att se skärmen i fullt solljus.. Men annars lätt den bästa luren jag ägt!

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
     
  9. Peter Parker

    Peter Parker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Lämnat Windowsträsket för alltid. Min 920 får snällt lägga sig i sin låda. Älskar min 6P så här efter fyra timmar. Snabb, precis, ren! Tänker hålla den ren från en massa skit. Bara FB, Instagram , Swish och lite sånt! Har 32 gb. Hoppas att det räcker.
     
    220volt gillar detta.
  10. larmar01

    larmar01 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy A54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy A54 5G
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad Mini
    Det tror jag definitivt att det gör, jag har ett gäng appar och gott om lagring över...

    Välkommen till Android!
     
  11. ruva

    ruva Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    1 016
    Mottagna gillanden:
    265
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Gick från Lumia 1520 och 6P har sämre skärm (fråmst i dagsljus) och sämre kamera men ångrar mig inte. Windows Phone är för inlåst och det håller inte när de också försämrar för sin kundgrupp. Bla annat kan det inte vara en tillfällighet att de störtdök i användare efter att försämrat sina gratisalternativ för molnlagring även om de sedan kröp till korset och gav tillbaka lite om man visste vart man skulle gå och tigga tillbaka sina GB. Google vinner mycket på sin fria lagring av bilder och överkomprimerade filmer.
     
  12. Peter Parker

    Peter Parker Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Ja. Inget bra i dagsljus men får väl låta bli det[emoji23].

    Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
     
  13. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 536
    Mottagna gillanden:
    2 805

    MINA ENHETER

    Har haft problem med laddningen ett bra tag nu. Är som att det glappar på nåt sätt i själva laddkontakten i mobilen. Får trycka till hårt som satan för att den ska få kontakt. Har provat med laddaren som kom med plus den lilla datakabeln som följer med så det måste vara mobilen som strular. När jag väl fått kontakt så krävs det inte mer än en liten vibration typ för att den ska tappa kontakten. Bör väl gå på garanti eller?
     
  14. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 822
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Jag antar att du kollat så det inte ligger smuts i kontakten?

    Keep on truckin
     
  15. Oculus

    Oculus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2016
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 3a, Black, 64GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 3a, Black, 64GB
    Telefon 2:
    Nexus 6P, Graphite, 64GB
    Efter ett antal veckors användning kan jag bara säga att jag är mycket nöjd. Riktigt skön lur. Tyckte att den blev lite väl varm fort vid vanlig användning men det verkar ha lugnat sig. Klart den blir varm vid mer krävande användning men vilken lur blir inte det..

    Enda nackdelen är storleken när man vill skriva/göra nåt fort. Men att kolla videor/bilder/surfa/läsa är den helt perfekt för.
    Också störigt att slowmo videoinspelning inte fungerar emellanåt och kräver omstart för att funka. Men detta är ju ett känt problem så det lär väl komma en fix efter hand..
     
    Last edited: 26 jun 2016
  16. ruva

    ruva Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    1 016
    Mottagna gillanden:
    265
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Tycker bilden från videoinspelaren blir rätt mörka. Man får tappa ofta på mitten av skärmen för att den ska stabilisera ljuset. Finns det någon bättre app än den inbyggda för att filma video
     
    Last edited: 2 aug 2016
  17. Sasori

    Sasori Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Min första nexus. Jag är väldigt nöjd med allt invändigt. Det är lite trist att inte ha plats för minneskort eller kunna byta batteri men annars är det här möjligtvis den bästa telefonen jag har haft hittills. Hade senast en s5.
    Något som stör mig dock är att de känns oerhört känslig för repor och jag som näst intill har fobi för det känner mig tvungen att skaffa diverse skydd vilket ökar de yttre dimensionerna men jag tar gärna det då allt annat känns alldeles, alldeles underbart.
     
  18. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Ska man titta på och vara glad när den hämtar olika systemuppdateringar, för månad efter månad, det verkarju bra men då inbillar jag mig att nu när det är Julis systemupdate som hämtas så närmar det sig Nougatsmak i munnen, men det är såklart fel?
     
  19. ogre

    ogre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 807
    Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Jepp, om det är en ny lur så får man OTAs månadsvis i sekvens. Om man inte orkar vänta skjuter man in senaste OTAn från googles hemsida via adb.

    N har inte släppts än för vare sig N6P eller N6, något håller dem tillbaka, förmodligen någon bugg som upptäckts sent iom att N5X har fått. Du kan trixa in N (bygget som fortfarande inte släppts) om du går med i betaprogrammet - det är den jag kör på min N6P.
     
  20. Connecting

    Connecting Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2012
    Inlägg:
    1 395
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Är den allmänna reken att invänta den officiella, eller ska man visa sin otåliga sida igen och ta hem den där zipfilen som finns i Nougat-tråden? Hur har du gjort, om du vill delge det?

    Ruskigt annorlunda lur och grym i sitt bygge och första intrycket är ju att det är något helt anna än det som levereras hos övriga Android-tillverkare. Är den så fräck som den verkar? :)