Vilka Kinabutiker kan jag lita på vid import? + Övriga frågor och svar

Diskussion i 'Återförsäljare och tillverkare' startad av indika, 18 jul 2015.

  1. sydeu

    sydeu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 578
    Mottagna gillanden:
    426
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Har fått min Redmi 3 från mobilehike, tog bara två veckor! Väldigt nöjd. Lagt en ny beställning hos dom också, tyvärr är sidan nere nu men förhoppningsvis inget att oroa sig för.
     
    bernard gillar detta.
  2. tndb

    tndb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Har en innestående order hos mobilehike sedan den 28e och ordern har stått på processing hela tiden. Öppnade chatten förra veckan och då skrev dom att de skulle skicka luren den 5e men den stod fortfarande på processing för några dagar sedan och nu har sidan legat nere i 2-3? dagar. Bådar inte gott och jag hoppas jag har fel men det känns som det är sayonara. Körde en dns kontroll på mobilehike.com och den såg ok ut och testade även att ansluta med proxy från andra länder men det är no go..

    Återstår att se om sidan återuppstår...
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 758
    Mottagna gillanden:
    44 760
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har de inte Twitter eller dylikt där de postar statusuppdateringar?


    Om du betalat genom PayPal eller kreditkort bör det vara hyggligt enkelt att få tillbaka pengarna i alla fall.
     
  4. tndb

    tndb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Nu har denna kotten inte twitter va :P

    Har betalt via paypal och hittade en [email protected] som adress då det inte går att maila till [email protected] (jag kan inte det iaf vare sig med min gmail eller glesys mail, studsar bara tillbaka med felmeddelande om smtp auth att det ska va på men det är det redan) så får se om jag får något svar från hotmail adressen. Uppdaterar denne ifall jag lyckas hitta nått mer


    Hittade denna
    http://www.gizbeat.com/9878/mobilehike-com-website-down/
    Not looking good mao så har ni en order innestående så bör ni nog se till att göra en paypal dispute claim asap
     
    Last edited: 11 mar 2016
    indika och bernard gillar detta.
  5. mbee

    mbee Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ajajaj

    Har du påbörjat disputen?
     
  6. tndb

    tndb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Japp den e påbörjad så säljaren har på sig till den 21e att svara på ärendet. Tänk på ni som gör det att ni gör det till ett "claim" direkt annars drar ni bara ut på tiden ännu mer. Claim innebär att paypal tittar på ärendet direkt annars måste man vänta tills säljaren svarar (vilket han förmodligen inte gör) för att sen flera dagar/veckor senare eskalera det till "claim" och vänta ytterligare

    Uppdatering: Då var det färdigt, inget svar från säljaren så paypal ska återbetala hela summan inom 5 dagar. Orkade inte vänta på frakttiden (igen) via china/hk så jag beställde lite dyrare från england på ebay http://www.ebay.com/itm/231836451768?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT Har fått telefonen redan och är helnöjd! Batteritiden skojar man inte om :)
     
    Last edited: 23 mar 2016
    bernard gillar detta.
  7. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Vill tipsa om en nätbutik som jag handlat mycket av, köpt mest reservdelar till mobiler men även mycket tillbehör och alltid funkat kanon. Dem har bra kvalitet och packar sakerna väl. Har 1 gång fått en trasig LCD och dem löste det snabbt och smidigt. Dem tar PayPal som betalning.

    https://www.tvc-mall.com
     
    Last edited: 20 mar 2016
    indika gillar detta.
  8. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Vill även varna att öppnar man för många "claim" utan att ta kontakt med säljaren först så eskalerar det till att man får en varning från PayPal att man öppnat väldigt många claim och om det fortsätter så kan det leda till att man blir avstäng. Jag fick en sådan varning av eBay för jag trode att man skulle göra så, men dem vill att man först tar kontakt med säljaren och försöker lösa det och om man inte kommer till en lösning så ska man eskalera det via PayPal/eBay.
     
    Last edited: 20 mar 2016
    bernard gillar detta.
  9. sydeu

    sydeu Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 578
    Mottagna gillanden:
    426
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Jag fick tillbaka mina 3018 kr jag betalt till mobilehike för någon dag sen i alla fall!
     
    svenix, zalsson och bernard gillar detta.
  10. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Tycker det är konstigt att aliexpress finns med på guiden i trådens början. Vettigare att skriva om separata butiker som finns på Aliexpress. Kopior och sådant får man ju bara om man väljer fel säljare på Ali. Den här butiken har t.ex alltid fungerat klockrent för mig: http://www.aliexpress.com/store/103919
     
  11. spuzz

    spuzz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Vimla, Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Telia
    Vad trött jag blir på Gearbest. Snart har 55 dagar gått sen de "skeppade" leveransen och fortfarande ingen leverans. PostNord har inga försändelser som saknas till mig heller. Begärt återbetalning.
     
  12. zalsson

    zalsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    Därför man inte använder gearbest, testat två gånger, ingen leverans... Finns över spaltmeter att läsa på nätet
     
  13. spuzz

    spuzz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Vimla, Telia

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Telia
    Jag har kompisar som bestält från de utan problem, men ja. Det var absolut sista gången jag köper därifrån igen.

    Det gick dock jävligt fort efter att jag skickade in en paypal dispute.

    "Dear xxx,

    Thank you for contacting Gearbest.
    Since you open the case in paypal
    We can arrange the full refund for you."
     
    Last edited: 7 apr 2016
  14. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Otroligt vad sega både dx och geekbuying verkar vara, beställde en Redmi 3 från Eternal Team på Aliexpress och de skickade som vanligt iväg den direkt (har beställt där ca 10 gånger och de har alltid varit snabba), ungefär samtidigt drog jag iväg en beställning på redmi note 3 pro på geekbuing. GB har fortfarande inte skickat den på en vecka... är det aliexpress system för betalning som gör att säljarna där är lite mer mån om att komma till avslut snabbt? (de får ju inte pengarna förens varan är levererad).
     
  15. zalsson

    zalsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    Fast oftast skicka den inte på en gång på aliexpress, man får ett fake tracking nr eller ett förregisterat. Dom markerar vara som skickat för du inte ska kunna cancellera orden.
     
  16. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ok, det har jag aldrig råkat ut för där. Beror nog på vilken säljare man köper ifrån. Har bara beställt från Hong Kong Goldway (HKG) och Eternal Team (ET). Både har alltid levererat men HKG har varit lite struliga och bland annat låtsats som de haft grejer i lager som de inte haft. Så kör strikt på ET numera, enligt min erfarenhet tar det alltid ca 2 veckor från beställning tills man har varan i sin hand där.
     
  17. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 288
    Mottagna gillanden:
    7 032
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Gearbest är inte så dåliga. Jag har uppvärderat dem. Jag har handlat 13 gånger på Gearbest sedan i januari och alla paket utom ett har kommit fram felfritt hittills.

    Jag har haft ett klagomål på en defekt produkt och fick pengarna tillbaka efter några dagar. Nu har jag ett ärende på gång med dem om paketet som inte kommit fram, men de säger att jag först måste vänta till det gått två månader (tio dagar till). Sedan kommer jag antagligen att få pengarna tillbaka för det utan större besvär. Supporten svarar hyfsat snabbt och pålitligt på ärenden.

    Med tanke på hur bra priser Gearbest har så tycker jag att det funkar helt OK.
     
    bernard gillar detta.
  18. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    mobilehike har dessutom gått under jorden och blåste en hel del på pengar :/ http://www.chinaphonearena.com/forum/Thread-Mobilehike-com-shut-down
     
    indika och bernard gillar detta.
  19. zalsson

    zalsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    Behövs inte mycket läsning för att inse att dom är dåliga och opålitliga, även supporten går att diskutera. Banggood tycker jag personligen är ljusår bättre och matchar oftast priset.
     
  20. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 288
    Mottagna gillanden:
    7 032
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Man kan uppenbarligen ha olika åsikter. Jag redogör bara för mina personliga erfarenheter. Jag har handlat mycket från Banggood också och de är bra att ha och göra med. Jag tycker dock som jag skrev att Gearbest börjar närma sig nästan lika bra standard som Banggood. Detta baserat på mina personliga erfarenheter.

    Vad gäller priser så tycker jag att när Gearbest har olika typer av kampanjer "flash sales" och liknande så är deras priser närmast oslagbara. Jag har flera gånger jämfört med Banggood när det gällt någon kampanjvara men Gearbest har i de fallen varit billigast. Gearbest har ett poängsystem som är ganska förmånligt. Att det ofta kan kombineras med deras kampanjpriser gör att priserna tenderar att bli väldigt bra. :)
     
    zalsson gillar detta.