Display-skydd

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av ei05tbe, 17 jul 2010.

  1. ei05tbe

    ei05tbe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vilket display skydd rekommenderar ni? Till "pro". Det följde ju med ett men det fick jag inte på ordentligt.
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 219
    Mottagna gillanden:
    2 173

    MINA ENHETER

    Jag köpte Hama på Elgiganten, 2 st för 39 kr. Man får klippa till det själv men
    det var inga större problem,det väldigt tunnt o följsamt och funkar kanon på min Pro. Jag hade oxå problem med originalet som följde med, Pro:s display verkar inte helt plant vilket gjorde att det blev stora luftbubblor i kanterna
     
  3. ei05tbe

    ei05tbe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vill du länka? Hittade inte på deras hemsida.

    Mvh
     
  4. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 219
    Mottagna gillanden:
    2 173

    MINA ENHETER

    Köpte i butik
     
  5. ei05tbe

    ei05tbe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    aha, tack ändå.
     
  6. vapea

    vapea Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5ii

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5ii
    Info:
    Nova Lancher

    Finns ju på Tradera.com ;)
     
  7. bengbeng

    bengbeng Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Köpte från proporta.com till min n900 o hero o dom va grymma men dom har inte fått in till mini pro ännu... Någon som vet något annat BRA märke till mini pro. Hama verkar sisådär...
     
  8. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Jag har beställt ett Zagg InvisibleSHIELD från Webbhallen, men det har inte kommit till Malmö än :( InvisibleShield är ju en av de största och bästa tillverkarna av displayskydd, och det betalar man även för. Copter är också en välkänd och erkänt bra tillverkare av skärmskydd (har precis som InvisibleShield livstidsgaranti, och tror att Copter skyltar med att de använder samma teknik i sina skydd som amerikanska armén använder i någon skyddsutrustning där).
     
  9. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Min erfarenhet av Invisibleshield och Copter är inte positiva angående monteringen och känslan. Men då ska jag säga att telefon jag då ägde var en x10 med 4" skärm. Jag brände över 600 spänn på skydden och inget av det blev bra. När jag slutligen fick fast invicibleshield så kändes den gummiaktig, fingret gled inte alls bra på ytan. Touchen var god, men inte glidet. Fick slita bort den med. Jag beställde ett billigt skydd från nätet, en plast film som du med skrapa helt utan bubblor bara smetade ut. Det fungerade på första försöket. Fingret gled fin fint med. :)

    Jag tänkte mitt i min ilska över de skärmskydd du nämnt om det var handhavande fel, jag ringde till 4st olika återförsäljare i min region och bad dem sätta fast den för en summa pengar. Alla sade nej, det är för svårt... 2 av dem t.o.m skrattade och kände igen sig när jag beskrev min frustration.

    Men jag överväger ändå på nytt ev invicible shield på min snart inköpta x10 mini. Den ska ju användas som en slit och släng telefon. Denna gången är ju skärmen bara 2,55" istället för 4". :)
     
  10. ei05tbe

    ei05tbe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tips på inköpsställen då? Det som passar till "mini" passar det till "mini pro" också?
     
  11. Deacon

    Deacon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    1 140
    Mottagna gillanden:
    393
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Skyddet som medföljde min sambos Pro är inte detsamma som till min Mini. Dessutom verkar Pro:s skärm ha någon mystisk lutning, så det funkar rakt inte med samma.
     
  12. sundelin

    sundelin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    handlade på ebay men inte fått hem dom ännu, finns ju hur många som helst att välja mellan... satt ju monterat ett på min X10 min när jag köpte den och det följde med ett till, men jag tänkte att det kan vara bra att ha hemma...
     
  13. saloop

    saloop Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köpte även jag på eBay. Ett formskuret direkt ur förpackningen (till min Spica). Provade förut att klippa själv men det blev bara skräp.
     
  14. rina.

    rina. Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    848
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    jag satte precis på mitt displayskydd, Zagg InvisibleSHIELD, och det gick ganska bra. man får med en application-spray som på nått sätt får bort dammet under "installationen" och även en gummiskrapa för att få bort bubblorna. i beskrivningen står det rpecis hur man ska göra, och till sist står det att mikro-bubblor och andra fel kommer "work themselves out in two or three days." är detta bara bullshit eller stämmer det? för jag har lite luftbubblor kvar som jag inte får bort.
     
  15. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Vänta 2-3 dagar, så får du se. :)
     
  16. sjukperro

    sjukperro Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    jag var in idag på phonehouse och köpte en zagg invishield till min mini pro, och slö som man är bad jag den söta tjejen i kassan montera det:D men hon lyckades få en ganska stor luftbubbla på skärmen som inte gick att trycka bort... kan man ta lös och sätta tillbaks skyddet igen el måste man köpa ett nytt om man vill ha bort bubblan?
     
  17. rina.

    rina. Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    848
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    du kan ta bort det efter en stund, men annars sägs de försvinna av sig självt. om du ska ta bort det får du inte glömma att använda den där sprayen igen.
     
  18. sjukperro

    sjukperro Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    då får det sitta kvar så hoppas ja på att den försvinner av sej självt, trodde bara det var vatten i flaskan så jag lämnade den på phonehouse:o
     
  19. Rokare

    Rokare Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Satte på ett Zagg InvisibleSHIELD på min Desire i veckan här och jag är sjuuuukt nöjd. Precis som de säger så försvinner de absolut minsta bubblorna efter någon dag, och några andra hade jag inte eftersom jag "gick loss" rätt bra med gummiskrapan. Devisen "Hårt, hårdare och sen en sjuhelvetes massa våld" funkar utmärkt på Desiren. Det som jag i efterhand reflekterar över är att de som haft problem nog oftast har snålat med "applicerings-sprayen". Tanken är ju att den skall möjliggöra ett visst "glid" mellan skärm och skydd så allt hamnar där man vill ha det..

    Min rek är alltså..

    1. Ta det varsamt i början, allt blir bättre då.
    2. Se till att fukta dina fingrar innan du börjar pilla..
    3. Se till att det är rejält fuktigt på skyddet.
    4. Se till att komma på plats ordentligt, glid gärna lite fram och tillbaka så det blir perfekt.
    5. När du närmar dig slutet och allt verkar sitta perfekt så kan du gå på lite hårdare med gummiverktyget..

    Och som alltid, använd skydd så att du inte ställs för någon obehaglig överaskning.. o_O

    GMY

    Nej snuskhummer, det är faktiskt skydd till telefon som beskrivs i inlägget ovan..
















    .
     
    Last edited: 7 aug 2010
  20. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som inte fått med ett skydd med telefonen från start?

    På min första touch (iPhone) köpte jag och provade flera från Tradera; samtliga var skit. När jag skaffade min första Android (HTC Tattoo) ville jag ha det bästa så jag köpte Zaggs formskurna och det var helt klart dyrare. Men fortfarande skit. Instämmer i beskrivningen ovan, med skillnaden att Zagg är minst dubbelt så dyra som konkurrensen.