Tips: Tillbehörtråden Galaxy S7 Edge

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av Norsehawk, 25 feb 2016.

  1. Akibalo

    Akibalo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    gaddan1000 och Cobraz gillar detta.
  2. Cobraz

    Cobraz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    988
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Såg bra ut, har haft lite problem med sugproppar dock? Min plast på bilen är inte slät utan lite "mönstrad" eller vad man ska säga.

    Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
     
  3. sahi

    sahi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2014
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Kenu airframe plus som jag tidigare nämt. Kanonbra hållare som sätts i fläktutblåsen och kan om så vill även använas som stativ. Liten och kompakt så att den där lätt att stoppa i fickan och gå med också.
     
  4. Akibalo

    Akibalo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    det är även min plast men med dom 3 fästpunkterna sitter det som berget då limmet på plattorna är kanon och det går dessutom att få bort utan spår med ett sån lim bortagningsmedel baserat på citrus som tex detta.
    http://de-ijssel-coatings.se/vara/reng-ringsmedel/3m-scotch-weld-cleaner-spray-50098
    http://www.kjell.com/se/sortiment/h...a-isopropanol/3m-scotch-easy-clean-pen-p18315
    http://www.kjell.com/se/sortiment/h...opanol/prf-label-off-etikettborttagare-p18380
    man kan köpa på vissa butiker
    detta är sug varianten btw
    http://www.teknikmagasinet.se/produ...iltillbehor/hallare/unisynk-windshield-holder
     
    Last edited: 13 apr 2016
  5. PB1967

    PB1967 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2013
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    SS22 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SS22 Ultra
    Jag har kört med en Exogear på min mönstrade instrumentbräda och det funkar hur bra som helst. Jag brukar "montera om" den ett par gånger om året mest för att kolla så den inte har tappat taget (så att säga) men det brukar inte vara några problem. Har en äldre modell av den här:

    http://www.mytrendyphone.se/shop/exogear-exomount-touch-116391p.html

    Jag såg att det kommer en med inbyggd QI-laddning också, finns dock inte ute än.
    https://exogear.com/product/exomount-3-qi/
     
  6. ZDLR

    ZDLR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hallå.
    Jag ska köpa S7 Edge här nästa vecka men tänkte redan nu höra med er om ni har nåt förslag på en skin till baksidan som är liksom så onoterbar som möjligt. Helst vill jag har telefonen helt "ren" men som jag förstått det verkar den repas väldigt enkelt och därför tänkte jag sätta nåt på baksidan som helst ska vara märkbar. Typ som dessa: https://dbrand.com/shop/samsung-galaxy-s7-edge-skins

    :)
     
  7. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Zagg har nån variant för både bak och framsida. Det på baksidan ger bra grepp och är genomskinligt. Kostar dock ca. 300kr.

    http://www.amazon.co.uk/dp/B01CGFA6Q4/?tag=swedroid-21

    Finns i Sverige också på Media Markt t.ex.

    Sent from my Mate 8
     
  8. ZDLR

    ZDLR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Tack! Precis nåt sånt jag var ute efter. Blir nog att springa en repa på Kjell när jag fått hem telefonen :)
     
  9. linusv

    linusv Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

  10. dermike

    dermike Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2012
    Inlägg:
    697
    Mottagna gillanden:
    325
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Last edited: 14 apr 2016
  11. Akibalo

    Akibalo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2012
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    var extremt noga med passningen då skalen kommer få kanterna lossna om det ligger 1 mm fel bara annars är det ett kanonskydd
     
    Mackarena gillar detta.
  12. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Ni oroar er för små sugproppsmärken på rutan men limmar rätt på panelen i bilen för att sedan hålla på med kemikalier å grejer. Kör en som sitter på rutan är mitt råd. Då har du också mobilen i "väghöjd" hela tiden och slipper ta blicken från vägen.
     
    Cobraz gillar detta.
  13. Cobraz

    Cobraz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    988
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Anledningen till att jag inte vill ha med sug är att det lämnar märke efteråt... När den inte används alltså.

    Jag är ute efter en bra ventilation hållare dock. Hade en bra och slimmad till min s4.

    Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
     
  14. sahi

    sahi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2014
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Jag har nämnt en slimmad som sitter i just ventilationen 2 gånger nu. Har du läst mina fd inlägg? ;)
     
    Cobraz gillar detta.
  15. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 281
    Mottagna gillanden:
    9 503
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    I fredags hade jag tänkt beställa en sådan där batteripack som finns på aliexpress.com (ae), som jag nämnde tidigare i denna tråd, men då jag aldrig handlat där så stötte jag på problem då jag brukar handla på ebay och sådana siter på PC:n och dess 27" monitor gör det enklare att söka igenom stora mängder länkar vilket inte alls är lika enkelt på en 5.5" mobil.

    När jag hade reggat mig på ae och skulle beställa så ville den att jag skulle installera android appen eller ios appen vilket inte gick.

    Har dock aldrig använt appar och sådant i windows 8.1 och dess "store" men tänkte att jag installerar aliexpress appen där så jag hittade den på microsoft-store siten via Firefox och den hoppar då till "App" läget i win 8.1 men visar huvudmenyn. Försökte då skriva i Sökfältet men då hoppar den tillbaka till vanliga Firefox och store där.

    Det höll på så i en halvtimme tills jag tröttnade, det gick inte att installera appjäveln.
    Är som sagt helt hopplöst applös då detta är min första mobil och jag aldrig använt appar.

    Trodde ju att så stora siter som ae skulle ha appar för varje OS/mobilOS etc som finns och att det skulle vara en superenkelt att få igång det att börja handla på deras site.

    Dessutom vill jag ha en bättre helhetslösning med brandvägg, antivirus etc på mobilen innan jag handla med den.


    Nu har jag istället beställt en massa på dx.com, där det var enkelt och regga sig och handla utan appar men dock ingen sådan powerbank/batteripack, de har mycket saker där men orkade inte leta efter just den där, men någon billig mobil-laddare, usb-för-bilen och några adapters för micro usb samt rengöringsprylar (större delen var dock helt mobil-orelaterad)


    Kommer att försöka igen senare fast rätt snart på ae men via mobilen och android appen då det säkert är ca 1 månads leveranstid även om deras guide om hur lång tid det tar att få hem en produkt visade "worst case" på 23 dagar så är det väl samma som ebay och där är det redan "dag 23" igår lördag med "China Post" men på må... tisdag kanske det finns något paket att hämta.
     
  16. Cobraz

    Cobraz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    988
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Haha, jo absolut! Jag har en sådan sedan tidigare och prövar den just nu.

    Men med min bil är venten konstruerad så så att mobilen hamnar lite tokigt med den. Den lutar eller vad man ska säga?

    Vet inte om det är "+" modellen jag har dock? Får kolla upp det.

    Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
     
  17. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
  18. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Är lite osäker på vad som redan rekommenderas när det gäller hållare men jag kan slå ett slag för denna typ av hållare. Det gäller dock att man har galler utblås i bilen. Denna typ av hållare men den här fastsättningen har jag använt länge.

    http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=371543804911&globalID=EBAY-ENCA&alt=web

    Ber om ursäkt om denna redan har tagits upp [emoji2]

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
     
  19. Cobraz

    Cobraz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    988
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

  20. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Absolut det kommer jag göra när jag har fått testat det lite.