Diskussion: Moto 360 Sport

Diskussion i 'Motorola' startad av Kiwi, 26 dec 2015.

  1. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Testade en löprunda idag där jag använde musikuppspelning till bluetooth-hörlurar och Ghostracer som app för löpning.

    Endast något litet glapp i musiken och inga problem med GPS:en (pga oavsiktlig paus eller annat)

    Jämfört med Garmin Fenix 3 är rundan nästan identisk:

    Garmin Fenix 3: https://www.strava.com/activities/493231584

    Moto 360 Sport, Ghostracer: https://www.strava.com/activities/493266765

    Det bekräftar (mer eller mindre) att mina tidigare problem med GPS:en på Moto 360 Sport beror på appen Moto Body Runner.

    Nu väntar jag bara på att Ghostracer ska lägga till stöd för pulsmätning och kadens till Moto 360 Sport :)
     
    HasseY och Konstigt gillar detta.
  2. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Fungerar Endomondo med puls och GPS?
     
  3. Sandhög

    Sandhög Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Tack Kiwi för bra information! Jag funderar på att beställa en moto 360 sport idag men har tvekat lite. Hur känns den nu efter ett par månaders användning?

    /Mattias

     
    bernard gillar detta.
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag är också rätt sugen på den här. Fungerar skärmen bra utomhus med den transreflexiva displayen? Solen har ju börjat titta fram så smått och det vore trevligt ett enkelt kunna se vad skärmen visar även i starkt solljus.
     
  5. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Sorry för sent svar, men jag testade en uppdaterad version av Endomondo nu och ja, det verkar fungera med både GPS och pulsmätning vid handleden :)

    Tror jag ska testa det på en löprunda idag.

    Den är bra, men jag har oftast använt något av mina andra alternativ när jag lyssnar på musik pga bluetooth sändningen är lite svagare i denna klocka.

    Ska testa den idag igen :)

    Tycker den är bra i solljus, men det är ingen stor skillnad mot Sony Smartwatch 3 (som också har transflexiv skärm)

    Skärmen på Garmin Fenix 3 (som jag tror har en "färg-ebläck-skärm" ?) är dock ännu bättre i starkt solljus, men den är ju däremot sämre när man inte har dagsljus att tillgå.
     
    Konstigt och bernard gillar detta.
  6. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Löprundan med Moto 360 Sport och Endomondo gick bra, tror jag ställt in så att alla kan titta på rundan:

    Endomondo

    Som referens hade jag även Garmin Fenix 3 med pulsbälte, den finns här:

    Garmin connect

    Jag hade musik via Google Play Music igång på Moto 360 Sport och efter ca 1h50min löpning så var batteriet nere på 62% (med GPS, pulsmätning och bluetooth-musik igång)

    Fick dropouts i ljudet vid några tillfällen - lurarna jag använde var SMS Sport Wireless (som har bra mottagning)

    Bluetooth får betydligt sämre räckvidd när man springer utomhus eftersom signalen inte har några väggar att studsa mot.

    Endomondo är en bra löp-app till Moto 360 Sport med stöd för GPS och den inbyggda pulsmätning samt möjlighet att själv välja vilken information som visas när man springer - man ser 2st värden (exempelvis distans och puls) och man kan swipa mellan flera fönster med information.
     
    bernard gillar detta.
  7. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Det du delade ser man ingen puls på men det kanske har med delningen att göra snarare än något annat för du skriver ju att det har fungerat :)

    Trodde först Endomondo inte hade stöd för min externa pulsmätare men det visade sig att man måste gå in i Endomondo-appen på telefonen och konfigurera att den skall visas på klockan (kör en Sony SmartWatch 3 som saknar egen pulsmätare).
     
  8. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Det var en inställning jag missat - nu tror jag man kan se pulsen :)

    Och - Ja, det är lite inställningar man måste göra i endomondo-appen innan man ser pulsen i klockan.

    Tittade medan jag sprang och det stämde bra överens mellan de 2 klockorna jag använde :)
     
  9. Mamy0300

    Mamy0300 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! Bra recenserat!

    En fråga, går det att koppla ett riktigt pulsband till?
     
  10. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Väntar tålmodigt för en gen 2 av denna klocka (eller någon annan motsvarande) med Snapdragon Wear 2100.. men tyvärr inte ens ett rykte har jag hittat än så länge! :)

    Edit: En schysst artikel om SW 2100

    Har span på begagnade också och hade slagit till om jag hade hittat en för typ 1500 kr men 2500 kr är för mycket tycker jag.
     
  11. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Ber som ursäkt för lite sent svar, såg inte din fråga tidigare.

    Ja, det går att koppla ett externt pulsband till klockan :)

    Jag testade med Polar H7 och kopplade det till appen Ghostracer och det fungerade utan problem.

    Däremot har inte apparna Runkeeper eller Endomondo stöd för externa pulsband (vad jag vet)
     
  12. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag pratade med några Qualcomm-representanter under Mobile World Congress i år. De hade förvisso inget chipp att visa upp på mässan, men berättade att bland de tillverkare de samarbetar med så är trenden klockor med mindre djup framför klockor med bättre batteritid, så platsen man sparar med de nya plattformarna verkar gå till att minimera storleken.

    ...och att det förmodligen dröjde till IFA innan klockor med chippet började masstillverkas/dyka upp på maknaden.


    Än så länge har jag bara sett en klocka annonseras med Snapdragon Wear: http://online.nixon.com/us/en/happe...wear-and-qualcomm-snapdragon-wear-119711.html
     
    Travolta gillar detta.
  13. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Nixon ser nice ut! Förutom att den verkar vara gigantisk. Passar nog inte mina smala handleder och tror inte riktigt det är något man vill ha på sig förutom just när man sportar.

    Så köpte en Moto 360 Sport ändå :) Behöver verkligen ha en sportklocka och ville inte ha en som inte har Android Wear. Tänkte ersätta den om något bättre kommer och sälja den beg.
     
  14. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Fick en uppdatering inatt

    AW 1.5.0.3044569

    Android 6.0.1

    Security Patch Level
    July 5, 2016

    Vet inte om det är något nytt förutom security..
     
  15. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Råkade se denna länk idag - Strava fungerar med GPS och pulsmätning i klockan - trevligt!

    Instruktioner med bilder:

    https://support.strava.com/hc/en-us/articles/220546307-Motorola-360-Sport-Strava-integration

    Edit:

    Även Ghostracer fungerar numera med pulsmätaren i klockan - det kanske har fungerat länge, men det först idag jag kollade upp det och såg att det fungerade - det är dock lite inställningar man måste göra för att få igång det :)

    Runkeeper fungerar dock inte alls, men då kan man ju använda Ghostracer istället.
     
    Last edited: 4 sept 2016
    Iroc gillar detta.
  16. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

  17. Marjan

    Marjan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    346
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Blev ett köp, smidigt att ha GPS och pulsmätning i klockan.
     
  18. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Har lämnat tillbaka min 2 ggr till Proshop, gjort RMA. Tyvärr fått tillbaka den nu för andra gången.

    Har bytt till en Garmin FR 735 XT. Enormt mycket bättre om man skall ha den för sportande.

    Mitt största problem med min Moto 360 Sport är att den konsekvent visar för kort sträcka. Använder Moto Body på den.

    Får se nu om den är rätt eller om den skall tillbaka en tredje och sista gång :)
     
  19. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    1490:- just nu, antagligen endast idag (julkalender) : - Webhallen
     
    Marjan gillar detta.
  20. jliljeha

    jliljeha Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Tele2 Företag
    Telefon:
    Samsung S20 FE 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 Företag
    Telefon:
    Samsung S20 FE 5G
    Är det någon som är nöjd med denna som löparklocka? Är puls och sträcka pålitligt och funkar det med musik via BT samtidigt?

    Är mest ute efter att kunna logga till Runkeeper, att kunna köra intervaller, virtual partner/racer etc vore trevlig bonus men är inget måste. Vilken app kör ni? Ghostracer och Strava verkar vara de som finns förutom Motorolas egen app?

    Läser man recensioner så är det rätt varierande. Har köpt en från Webhallen för 1500 men står i valet och kvalet på om jag ska lämna tillbaka eller inte.

    Alternativet är isåfall att köpa en ny Garminklocka. Idag har jag en 8 år gammal Forerunner 405 som iofs funkar men oftast kör jag med Runkeeper på telefonen istället eftersom den ändå måste med när jag vill lyssna på något. Med en ny Garminklocka får jag avsevärt bättre batteritid, men ingen musikmöjlighet, kan inte köra appar (men notifieringar från valfri appar). Som sagt, har svårt att bestämma mig.