4 dagar kvar, vilka hoppar?

Diskussion i 'G5 - Allmänt' startad av Wolfy, 11 apr 2016.

  1. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Tänkte bara se hur opinionen svänger.

    Tycker det verkar som det kommer mer och mer problematiska rapporter runt G5 ju närmare vi kommer 15 april.
    Det är allt möjligt, dåligt batteri, luftbubblor i plasten som omger metalskalet, bleeding skärm där även det blir
    regnbågens färger när man nuddar skärmen pga för tunt glas på displayen.

    Personligen var jag rätt snabb att lägga in en order på telefonen, men jag blir mer och mer orolig ju mer man läser.
    T.ex. hur är det med modulen efter ett tags användande, kommer den bli slapp och vicka fram och tillbaka?
    Försökte få klarhet i detta när det var en i usa som flashade runt med en G5 på periscope, men han fattade inte
    riktigt vad jag menade och sedan loggade han av.

    Men jag antar att jag kommer ta hem mobilen från Netonnet och om jag är minsta osäker så blir det att köra tillbaka
    med den och häva köpet, har 30 dagar på mig enligt deras villkor.
    Sedan är ju frågan vad man ska satsa på istället.

    Hur står opinionen?

    Hur många av er har avbeställt?
    Vad tror ni?
    Vad kommer ni att satsa på istället om LG G5 floppar / alt. att ni redan har avbeställt den

    Är det möjligt att alla videos är skrämselpropaganda med "beta-lurar"?
     
    Last edited: 11 apr 2016
  2. grillchips

    grillchips Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2010
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Huawei P20

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P20
    Jag kommer stå kvar och spela spelet. Tack vare recensionerna så vet man vad man ska kolla efter och det finns ju klart och tydligt BRA exemplar där ute, samt att majoriteten av de som hörs är de som är missnöjda. Det är som vanligt, de som är nöjda säger inget och de som är missnöjda gör motsatsen. Såklart. Det är inget nytt fenomen.
    Men jag ska inte sticka under stol med att jag också varit nervös stundtals. Idag känner jag mig inte alls så orolig, får jag ett dåligt exemplar så drar jag till första bästa 3-butik och så får de lösa det åt mig på plats. Inte svårare än så.

    Vad har man annars för alternativ?
    S7-serien: nejtack. Jag skulle inte ens ta emot telefonen om jag fick den gratis.
    HTC 10: fysisk home-button har jag inte saknat och förstår inte varför de helt plötsligt slängt in en sådan. Att de ännu en gång går tillbaka till UltraPixel ger mig ännu mer avsmak för UltraPixel-kameran i M8 är svindålig.
    Sony X-serie: deras telefoner tilltalar mig generellt inte alls rent estetiskt. Så de faller bort fort, trots top of the line-hårdvara.
    Sen har vi lite mindre uppstickare som jag har alldeles för dålig koll på.
     
  3. Gambit2K

    Gambit2K Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    319
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Går den ned till 4500 kr i höst och visar sig att alla klagomål varit överdrivna kan jag nog tänka mig köpa en. Men de får nog vara snabba med att gå ut med om de ska göra fler moduler själva, man kan inte bara lite på tredjeparter.

    Det lutar mer och mer åt att jag kommer köpa kinesiskt i år. Möjligtvis en Meizu, sen att man inte får en lika bra kameraupplevelse eller och saknar ett 4G band kan jag nog leva med iom att jag byter mobil minst 1 gång per år.
     
  4. Stromma

    Stromma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Jag kom av mig och blev lite tveksam då den inte riktigt blev vad jag tänkte mig. Men nu är den iaf beställd ☺

    Stromma
     
  5. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 643
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    alltså man kan ju lika gärna köpa en xiaomi redmi för under 1500 spänn och man får fan en så bättre telefon än detta modulära skit som är dömt att misslyckas, deras prisbild är ju helt åt skogen dessutom.

    Skulle inte ens vilja ha denna telefon om jag så fick den gratis.
     
  6. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Du menar denna?
    http://www.gsmarena.com/xiaomi_redmi_3-7862.php

    Vart i denna jämförelse hittar du att telefonen är "fan så bättre telefon än detta modulära skit"
    http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=7815&idPhone2=7862

    Nåväl, ingen tvingar på dig en G5 och ingen lär ge dig en gratis.
    Köp du en redmi istället så är vi alla nöjda.

    Men i mina ögon är det en sneakmobil med förlegad teknik, speciellt då den kom ut i januari.
    ingen gorilla glass, äldre chipset, dålig skärm med riktigt låg upplösning, ingen MM, färre nätverkstekniker, ingen
    AC på trådlöst nätverk, sämre GPU, ingen fingeravtrycksläsare, äldre Bluetooth teknik, microusb, ingen DNLA, ingen
    NFC.

    Det den faktiskt är bättre på är batteristorleken. 4100 mAh är riktigt bra!

    Men i det stora hela känns detta som en sneakmobil. Du får mycket mobil för lite pengar, men så värst i framkant är den inte.
     
    Last edited: 21 apr 2016
    ortega, pmugghc, mdeletr och 3 andra gillar detta.
  7. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 643
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Det är bara en allmän tanke när man ser g5 med alla dessa dyra moduler så undrar man hur dom tänkte, dom har egentligen inte sån cool eller viktig funktion egentligen, tar man bort alla dom är g5 en rätt så anonym telefon utan speciellt balla funktioner eller nåt så det är darför jag tycker en kina mobil för 1500 spänn ger mer för pengarna än denna. Moduler är inte riktigt vad man vill hålla på och fippla med sin mobil direkt.
     
    ASR gillar detta.
  8. fristil

    fristil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    håller med dig till en viss del .. men nu börjar ju även kina mobilerna komma upp i pris om man ska ha prestanda och något som inte kör MTK.. Xiaomi Redmi Note 3 har inte en chans mot vare sig G4 eller G5, kanske den får bra i något benchmark men det är en stor skillnad i upplevelsen.