Problem: Problem med NFC-app Ressaldo

Diskussion i 'OnePlus One - Allmänt' startad av chrlu, 28 aug 2014.

  1. chrlu

    chrlu Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2014
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Som användare av allmänna färdmedel har jag funnit appen ResSaldo mycket nyttig. För de som inte använt den så läser den av en mängd olika läns pendelkort genom NFC och återger summa som finns kvar, längd på period osv. Det har funkat fint med tidigare telefoner jag haft, men nu med One stötte jag på patrull. Står i play att appen inte är tillgänglig för min lur, och jag har provat att installera .apk men såklart med dåligt resultat.

    Var i kontakt med skaparen som sa att han hört av några One-ägare att det inte fungerat med deras telefoner, men jag undrar om nån har någon idé om var felet kan ligga? Jag hoppas att detta är lösbart genom en uppdatering?
     
  2. hetp0st

    hetp0st Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Många telefoner saknar stöd för de gamla MIFARE Classic NFC-chippen vilket tyvärr är det som många svenska resebolag är fast med. Vi får helt enkelt vänta tills de byter till bättre kort/läsare...
     
  3. chrlu

    chrlu Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2014
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Lyfter detta igen för att se om någon har en tanke nu efter CM13 lanserats.

    Verkar som att telefonen i sig stödjer möjligheten att läsa av MIFARE då det enligt appens utvecklare fungerar på ONE om man väljer att köra OxygenOS.
    http://ressaldo.se/#about

    Känns inte som jag vill byta OS bara för att få appen att fungera, men det är ju frustrerande om det nu faktiskt är så att det fungerar med ett OS men inte ett annat.

    Någon som kan komma på en fungerande lösning för CM13?