Förbokningstråden HTC 10 - orderstatus, leverans etc.

Diskussion i 'HTC 10 - Allmänt' startad av Swedroid, 29 mar 2016.

  1. Dr.Foto

    Dr.Foto Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2016
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    4
    Lite put på att de bara hade den på postorder däremot. Jag vill gärna hämta varan på plats när jag ändå bor nära. Plus att det vore najs att känna på den innan man slår till...

    Kanske får beställa ändå...
     
    loppis gillar detta.
  2. fogy

    fogy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    357
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Som tidigare m7-ägare så kan jag bara konstatera att 10:an kompletterar de små felen som m7:an hade. Det finns inget, och då menar jag inget, att klaga på vad gäller byggkvalitén. Vi m7-ägare minns alla hur vi på de första batcherna fick en del enheter med döda pixlar, dåligt limmade högtalargaller samt rödstick på kameran. Jag lämnade själv in min m7:a tre gånger för att åtgärda ovan nämnda saker.

    10:an är verkligen som en tegelsten, men i positiv bemärkelse. Den liknar mer m8 i sin ihopsättning, något som jag inte gillade initialt med m8:an men som jag nu inte känner är något som är dåligt. Ett unibodyskal med saker nerstoppade i. Inga limmade kanter som mot förmodan kan hamna snett utan ett helt och solid stycke telefon. Kameran är även den verkligen en flera "Jonathan Edwards-steg" framåt. Jag har inte hunnit testa så mycket mer än inomhus men jäklar vilken skillnad! Främst autofokushastigheten, som förvisso ska vara lite sämre på 10:an än exempelvis S7/S7E. Nu hinner jag fota dottern innan hon "simmat ur bild". Med m7:an var det hopplöst.

    För de som följt hamdir's tråd på xda så har det varit mycket tjat om rosa-stick på skärmen i vissa vinklar, något som troligen beror på ohärdat lim. Min enhet har samma effekt men efter en dag på full ljusstyrka så har det avtagit avsevärt. Min enhet har, som de flesta andra 32 GB-enheter, en Tianmapanel.

    Ljudkvalitén ska ju också vara bra, men jag har inte lyssnat på så mycket musik och gjorde heller inte det med min m7:a så det lämnar jag till någon annan att recensera.
     
    Moridin och Finskpinne gillar detta.
  3. pjm1891

    pjm1891 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    907
    Mottagna gillanden:
    763
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Äntligen hämtad från ombudet! Första intrycken är bra! Ligger bra mycket skönare i handen än min s7 edge, skärmen är också bra känns inte som något nerköp från s7an.
     
    Carrera gillar detta.
  4. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Härligt och höra! :D
    Hade på känn att denna 10 skulle vara en riktigt sjyst lur :cool:
    Farligt att höra sånt här! Drar ju nått fruktansvärt i "onödiga men vill ha tarmen" :D
    Hur ska man övertala frugan nu till att M9'an behöver bytas ut mot en tia :eek:
     
    Keelhauled gillar detta.
  5. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Fick min 10'a i går (cyberphoto, med bud inom umeå). Blev en grå då dom inte hade någon silver.

    Telefonen ligger extremt bra i min hand och byggkvaliten är super! Efter lite blandade erfarenheter av HTC (ägt 7, 8 och 10, samt många modeller innan) så var jag noga att kolla efter skavanker innan jag ens startade upp den men hör o häpna, inget är fel!

    skärmen har ingen lightbleed, inga trasiga pixlar och är helt wonderfull. Har en S6 från jobbet och jag måste säga att den fysiska hemknappen är horibel på S6an och då är en kapacitiv knapp myyyycket bättre. Skärmen anser jag är bättre än s6an men det är nog för att jag är väldigt hård kritiker mot Amoled och samsung i synerhet. Och jag kommer från en Nexus 5X och jämfört man 10an med den så är skärmen på N5X värdelös (dålig betraktningsvinkel framförallt).

    Klar den bästa telefonen HTC har gjort någonsin. 9'an var inte dålig men denna är bara så mycket trevligare.

    Prestandan då? Kommer från 808'an i en N5X och trots att jag jämför en okrypterad N5X med en krypterad 10 så är 10an hur snabb somhelst. Kanske minnet som gör en del också, men installationer osv går tokfort.

    Sen Laddaren då? en QC3 laddare kommer med och telefonen laddar cirkus 18-20W och det är snabbt. Har Kan inte mäta med C-C laddaren då jag inte har en mätare med C-kontakt och att använda en adapter funkar inte i det fallet.

    S6'an snabbladdar med htc-laddaren utan problem men ca 25-40% mindre effekt, så htc'n laddar 0-100 snabbare än S6'an trots att den har större batteri.

    Laddaren verka inte ge rena 9 volt, utan ligger på 6-6.5v och upp till 2.2A.

    Kommer personligen inte använda snabbladdaren för min dagliga laddning, utan kommer fortsätta köra på en bra 1A laddare (apple orginal) för att på så vis försäkra mig om lång livslängd på batteriet. Laddar oftast på natten. Men för resor osv kommer org.laddaren vara användbar för sin snabbhet.

    Ska testa luren med samsungs fast adaptive charger, dock skickar den bara 5 eller 9 volt, så jag är osäker hur htcn kommer göra med den.

    Kameran är riktigt bra. Har ingen S7 att jämföra med men den är bättre än min N5X (som är samma som 6P) och mjukvaran är tusenfallt bättre än googles stock kamera som stort sett inte har några inställningsmöjligheter.

    Har beställt ett snabbt SD-kort, får det på måndag. Ska testa hastighet med överföring från windows.

    Kabeln som kommer med är bara usb 2.0 så nedan är med en belkin usb 3.1:
    Överföring från dator till telefon med usb3.1 usb-c kabel ger mig bara 25mb/sec. Antigen är det MTP-protokollets fel eller så är enheten bara usb 2.0 för data. Ska testa med ADB, men det brukar vara långsammare.
     
    yarr och Moridin gillar detta.
  6. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    För att klargöra, snabbaste sättet att föra över filer fortsätter vara att köra en FTP server på telefonen, då får man ca 30-35mb (inte mbitt) / sec kontra max 25 via usb.
     
  7. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Vi har en tråd för första intryck vi gärna ser att ni använder :)
     
    chraist, fogy, Moridin och 1 annan gillar detta.
  8. yarr

    yarr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    557
    Mottagna gillanden:
    89
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Telefon 2:
    HTC U12+, U11, 10, M8, M7
    Övrigt:
    Google Pixel Watch, TicWatch Pro 3 GPS
    Från webhallen, angående Silver:
    "
    Jag ser att vi tyvärr fortfarande väntar på att få hem den första batchen av den mobilen. Enligt inköparen blir det tidigast den 18/5 som den kommer till vårat centrallager. Ordern är inte bindande för dig, så om du hittar den på annat håll kan du bortse från den här ordern."

    Har bokat på komplett också och där står det fortfarande på min order att den ska komma idag den 6:e (datum bekräftat).

    Denna väntan i ovisshet är psykiskt knäckande [emoji14] :(

    Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
     
    kissidor gillar detta.
  9. Wafflez

    Wafflez Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2011
    Inlägg:
    1 316
    Mottagna gillanden:
    255
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Telefon 2:
    Htc 10
    hmm fick mail av halebop att min HTC 10 är skickad idag :D
     
    yarr gillar detta.
  10. SlackerTorsten

    SlackerTorsten Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2016
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    5
    Fick samma besked här från Halebop.
    Synd att man inte hann innan helgen men kanske bra att inte ha ny mobil att knäppa på när det är så gött väder! :)
     
  11. jtq

    jtq Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Ni som fått era skickade eller köpt i butik, berätta gärna om det är den grå eller silvriga ni köpt. Jag försöker hitta en silvrig men den verkar dröja.
     
  12. Kamblad

    Kamblad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2013
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Fick den grå idag, så nöjd. Och att Airplay funkar klockrent är awesome!
     
  13. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Är det Halebop som gäller om man vill ha en telefon i handen så snart som möjligt?
     
  14. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Alla har den i lager så det går nog lika fort oavsett. Annars kan du köpa min så får du även med ett skal och tempered glass som sitter på :)

    Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
     
  15. yarr

    yarr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    557
    Mottagna gillanden:
    89
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Telefon 2:
    HTC U12+, U11, 10, M8, M7
    Övrigt:
    Google Pixel Watch, TicWatch Pro 3 GPS
    Komplett och Cyberphoto ska ha fått den silvriga till sina centrallager igår. Jag har en order liggande hos komplett så jag borde ha min på måndag eller tisdag... Men det står fortfarande bara "Mottagen" på min orderststus :(

    Webhallen och inet vet jag får in sin senare.

    Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
     
    jtq gillar detta.
  16. Herrn

    Herrn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    3 183
    Mottagna gillanden:
    1 502
    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Telefon 2:
    Iphone 13 pro max
    Telefon 3:
    OnePlus 7T pro
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Platta 2:
    Samsung galaxy S7+
    Har bokat min hos komplett också, men det är samma som för dej, står bara mottagen :(
     
  17. eTap

    eTap Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2016
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    13
    Var i kontakt med Cyberphoto igår och fick följande svar:

    Tusen tack för ditt mail. Dessvärre har vi inte silver att erbjuda. Verkar vara lite brist på just silver. Grå finns på hyllan. Har inte fått besked om när silver kommer att komma in. Hemskt ledsen.

    Får passa på att önska en trevlig helg och en grymt härlig resa!

    Med vänliga hälsningar

    CyberPhoto AB

    Bokade en silvrig på Komplett igår efter att jag varit i kontakt med två olika personer på deras kundtjänst.
    Enligt komplett skulle den silvriga modellen komma in och dom hänvisade till det som står på sidan att uppgifterna är bekräftade. Dock har det ju inte ändrats så verkar ju inte ha trillat in några silvriga lurar där än iaf. Ska försöka få klarhet i det när kundtjänsten öppnar.

    Har en tidig bokning på webhallen också på den silvriga för 6490 kr. Min Htc m8 la av helt för tre dagar sedan så är nu helt mobillös :ehm: Måste bara ha en Htc 10 innan torsdag då jag åker utomlands. Tror ni man kan ändra ordern hos webhallen till en svart och behålla det bra priset?
     
    bernard gillar detta.
  18. yarr

    yarr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    557
    Mottagna gillanden:
    89
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Telefon 2:
    HTC U12+, U11, 10, M8, M7
    Övrigt:
    Google Pixel Watch, TicWatch Pro 3 GPS
    Hör gärna av dig direkt du vet. Jag tänkte själv kontakta dom när webchatten öppnar, men det är inte förrän kl 12 på helger :)
     
  19. Herrn

    Herrn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    3 183
    Mottagna gillanden:
    1 502
    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Telefon 2:
    Iphone 13 pro max
    Telefon 3:
    OnePlus 7T pro
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Platta 2:
    Samsung galaxy S7+
    komplett minskar hela tiden antal som är på väg in, frågan är om det är folk som bokar och gör att det minskar för folk som vill köpa den när den kommer in, eller om det är så att dom får in mindre än beräknat.
     
  20. eTap

    eTap Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2016
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    13
    Svar från komplett:

    Hej! Har ni fått in htc 10 silver än? Står att ni skulle få in i lager igår. Jag måste få min skickad senast på måndag då jag åker utomlands nästa vecka.

    12:02:19 - Kundservice: Du:
    Hmm, detta ser onekligen märkligt ut - ett bekräftat datum som har förbipasserats.

    12:03:33 - Kundservice: Du:
    Har inte lagerstatusen ändrats till "x antal i lager", dvs att vi skriver själva att den finns inne, kan jag tyvärr inte lova dig att den kommer att skickas på söndag och levereras på måndag eller tisdag, som är det normala.

    12:04:11 - Kundservice: Du:
    Detta är någonting jag måste dubbelkolla med våra inköpare då det är dem som uppdaterar våra datum på sidan, vilket isåfall blir på måndag
     
    yarr gillar detta.