Fråga: Från S5 till G4??

Diskussion i 'G4 - Allmänt' startad av Agorazo, 4 maj 2016.

  1. Agorazo

    Agorazo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    17
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Hej! Har idag en S5 som jag ev kan byta mot en G4. Först var jag riktigt sugen (och det är jag väl fortfarande) men ju mer jag läser om G4 desto mer tveksam blir jag.

    Bootloop-problemet kanske rent statistiskt inte är så allvarligt. Men det verkar vara rätt vanligt med usel batteritid med Mm?

    S5:an bara rullar på. Ingen särskilt upphetsande telefon men den går att lita på, den funkar bra! G4:an känns lite mer osäker.

    Vad säger ni G4 användare? Är det ett bra byte trots allt?
     
    Last edited: 5 maj 2016
  2. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Är du en nöjd Samsung-ägare skulle jag överväga en S6 istället. G4 är kanon. Om den håller. Batteritiden lämnar att önska, men S6 är väl iofs inte ljusår bättre. Känns som en chansning att byta, men det kan bli bra också.

    Skickat från min EVA-L09 via Tapatalk
     
  3. Agorazo

    Agorazo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    17
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Kom från en xperia S som jag var fruktansvärt missnöjd med. Buggar och seg. Värdesätter därför det pålitliga.

    "chansning" är ett bra ord för att sammanfatta min känsla av G4 efter det jag läst om den. Ja en S6 är kanske det jag ska ha. Men nu avser erbjudandet en LG G4... Hmmm
     
  4. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Svårt val..
    Galaxy S5 med xtrolite rom var en riktigt trevlig upplevelse. Med Xstrolite var den riktigt kvick, stabil och hade bra batteritid.

    LG G4 har jag aldrig ägt, haft en LG G3 och nu en LG G5. Men min bror har en G4. Känns väldigt trevlig när jag klämt på den och min bror är ruggigt nöjd.

    Hade jag gjort valet hade jag tagit G4, Samsungen till sin ära känns något föråldrad.
     
  5. guerillerox

    guerillerox Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Har själv tidigare ägt en S5 och kör nu en G4 sedan september förra året. Spontant så kan jag säga att G4an håller otroligt bra än samt att batteritiden är tillräcklig bra för min anvädning, extra tillbehör går att skaffa billigt som den externa batterikiten som jag rekommenderar om man behöver snabbt byta batteri och slippa oroa sig för batteritiden. Det jag dessutom blev trevlig överaskad är hur snabbt vi G4 ägare fick Marshmallow uppdateringen så förhoppnigsvis får vi lite snabbare uppdateringar än de andra stora aktörerna. Så jag skulle definitivt rekommendera luren framför allt nu när de säljs otroligt billigt nytt.
     
  6. Agorazo

    Agorazo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2011
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    17
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Det låter bra, behöver mata mig med det det jag oroar mig för är nog inte den något låga batteritiden när telefonen fungerar som den ska. Utan de många rapporterna om dålig batteritid efter uppdateringen till Mm.

    Många verkar ha gjort uppdateringen som man bör (dvs direkt efter en systemåterställning). Men det är ju alltid de som inte är nöjda som skriker högst. Hmm, ja det får kanske bli ett byte trots allt!
     
    Cocacolisten gillar detta.
  7. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Tjejen har en s5 medan jag sitter på en g4.
    Stor skillnad, g4 känns mycket rappare samt att kameran är en mycket bättre än s5.
    Byt tycker jag. Gillar g4.
     
  8. holawarper

    holawarper Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2013
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telia, Ricoh.
    Telefon:
    HUAWEI Honor 8 - Blå

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Ricoh.
    Telefon:
    HUAWEI Honor 8 - Blå
    Telefon 2:
    Caterpillar nått
    Telefon 3:
    Galaxy s5, lg g4
    Platta:
    Sony z4 4g
    Platta 2:
    Nexus 10
    Övrigt:
    LG G Watch R, Chromecast. Nvidia shield Android TV
    Gick från note 4 till g4 och är supernöjd. Bara displayen som jag kan sakna från note4.
    Så för att sammanfatta så skulle drömmen vara g4 med display från Samsung :)
    Vet inte om det gjorde något lättare för dig.

    Edit.. Har inte problem med batteritiden alls på min g4a
     
  9. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Ja något viktigt att tänka på är att svärtan i G4 är rent urusel. Det lyser igenom i helsvarta områden.
    Nu är det inte ofta man märker detta.
    Men i jämförelse med S5 och G4 skärmteknik så är S5 amoled skärm bra mycket bättre på svärta så det är inte ens roligt att titta på G4:an LCD i sådana sammanhang.
     
  10. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Jag hade haft Samsung i flera år innan jag bytte till G4. Aldrig ens reflekterat över att skärmen skulle vara sämre. Tycker det är ett dåligt argument mot G4:an.

    [Written by my thumbs on a state-of-the-art Nokia 3110.]
     
  11. Jowee

    Jowee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2012
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    905
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Övrigt:
    Huawei Watch GT 3
    Sony WF-1000XM4
    Gick själv från en Sony Z3+ till G4, och ångrar det inte en sekund. G4an är en betydligt trevligare telefon i mitt tycke. Klart vassare kamera, skönare i handen, skarpare skärm och en likvärdig batteritid (Z3+ skulle ju vara en klass i sig när den kom).

    Bootloop-problemet har jag inte sett röken av, men vill inte ropa hej än heller då jag bara haft G4an i någon månad. Men verkar vara långt ifrån alla som har fått defekta moderkort, så tycker inte att du ska se det som en "chansning" att köra på G4an!
     
    Cocacolisten gillar detta.
  12. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Nu missförstår du mig. Jag sa att svärtan är sämre på g4. Skärmen annars är väldigt bra och tom bättre än s5 på andra punkter.
     
  13. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Konstigt vore det ju annars om svärtan på en LCD-skärm inte är sämre än en AMOLED-skärm. Detta ligger i sakens natur och behöver inte ens påpekas.
    En LCD-skärm är en bakbelyst ljuspassiv LCD-film och AMOLED består av diskreta pixlar uppbyggda av lysdioder i röd/grön/blå konstellation.