Problem: Bluetooth har dålig räckvidd och dålig ljudkvalitet

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av Monterat, 7 maj 2015.

  1. Monterat

    Monterat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    S6'an min har samma problem som den Note 4 jag hade innan, BT har katastrofalt dålig räckvidd. Har Plantronics i höger öra och telefonen i vänster benficka och det brusar och knastrar så man inte hör vad folk säger. Är tvungen plocka upp telefonjäveln och hålla den framför mig, vad är då meningen med BT headset?
    Tror jag får byta tillbaka fruns Note 3 som nu i efterhand är det bästa Samsung gjort.
     
  2. TazZy

    TazZy Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    188

    MINA ENHETER

    Använder bt till att spela musik hemma på enheter som bla panasonic och harman&kardon och räckvidden är princip i hela min lägenhet på 54 kvadrat. Ej haft problem, har dock inte testat ett bt headset.
     
    dakioso gillar detta.
  3. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Använder plantronics bt handsfree hela dagarna. Fungerar utmärkt, kan lätt gå iväg 5m utan störningar.
     
  4. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Använder bt headset varje dag på jobbet och har inte märkt det problemet. Använder 2 olika headset från Sony och båda har perfekt ljud

    Antingen har du fel på ditt headset/kompabilitetsproblem eller så är din telefon defekt
     
  5. dakioso

    dakioso Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2013
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Samma här, inga problem med BT. Är det kanske ditt headset som börjar bli dåligt?
     
  6. junkan

    junkan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Metallcase?
     
  7. Monterat

    Monterat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2011
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Nån sa det var Lollipops fel.

    Med Note 3/KK4.4.2 och Plantronics 975/Edge kunde jag i princip lägga telefonen i köket och svara överallt i huset, är inte ens nära med S6'an.

    Att inte kunna ha den i benfickan och använda headset är sämst, det har fungerat sedan S2 och jag har haft alla S och Note sedan dess.
     
  8. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Har bara haft det symptomen på en telefon jag haft och det var en HTC one M7. Där hade jag problem om jag hade telefonen i fickan och satt vid ett skrivbord med benet lite under bordet. Då kunde det börja brusa i headset.
     
  9. corb06

    corb06 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2011
    Inlägg:
    1 163
    Mottagna gillanden:
    630
    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch5 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+ 5G
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 Wifi
    Jag använder bluetooth varenda dag flera gånger om dagen och än så länge 100% felfritt.
    Kör headset från Sony, SBH80 och tangentbord från Logitech K810, samt volvos inbyggda bluetooth. Allt funkat klockrent.
     
  10. Adamantis

    Adamantis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2012
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag upplever samma problem. Har ett par Jabra Revo Wireless hörlurar som jag använder via bluetooth. Är jag ute brukar jag ha telefonen i jackans innerficka men då händer det ofta att ljudet klipper när man lyssnar på musik. Kan vara att det klipper var 10:e sekund och ibland så illa att ljudet klipper varannan sekund.

    Tar jag fram telefonen och håller den i handen samtidigt som jag går och lyssnar på musik så försvinner däremot problemet.

    Både hörlurar och telefon är däremot så pass nya för mig att jag inte hunnit testa hörlurarna med någon annan enhet ännu, men har tänkt att jag ska göra det för att se om det är hörlurarna eller telefonen som spökar.
     
  11. onekw

    onekw Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2013
    Inlägg:
    954
    Mottagna gillanden:
    442
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Har ett Plantronics Voyager Legend, funkar svinbra med jobbluren (iphone), men rätt ruttet med S6. Så jag kan också intyga detta problem.
     
  12. knussin

    knussin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2010
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    98

    MINA ENHETER

    Och för mig har jag inga problem nånstans med mitt Plantronics Voyager Legend
     
  13. mrgorgo

    mrgorgo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Pixel 7a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7a
    Jag har också problem, har ett Jabees BSport som hackade med min sony z2 men med min oppo 7 har det funkat problemfritt. Nu med min Lg G4 så är problemet tillbaka.

    Skickat från min LG-H815 via Tapatalk