Problem: Marshmallow 6.0 Xperia Z3 Compact

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av Tora1984, 12 maj 2016.

  1. Tora1984

    Tora1984 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2016
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    2
    Hej, min telefon har blivit bra seg efter uppdateringen, kanske inte märks vid vanligt användande men vid uppspelning av Spotify laggar den en del och även vid livesport på viaplay. Någon som vet hur man löser detta? Blev så trött så beställde en iphone men finns det lösning avbeställer jag den omgående.
     
  2. SEW995

    SEW995 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Är du galen, beställer du en ny telefon för att den gamla laggar efter en update? :P.

    Gör en Factory Reset på den :).

    Skickat från min D5803 via Tapatalk
     
  3. Tora1984

    Tora1984 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2016
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    2
    Haha ja. Men blir frustrerad.
    Hur räddar jag allt innehåll då? Är ej teknisk.
     
  4. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 505
    Mottagna gillanden:
    1 059

    MINA ENHETER

    Om det är lagget vid bluetooth uppspelning så är det en känd bug, även svag wifi är en känd bug. Fixar är redan ute i beta. Antingen väntar du på att fixen släpps eller backar tillbaka till 5.1.1. Bugfixen innehåller mer än 1500 fixar. Annat som kan hjälpa är en factory reset. Att spara ut alla bilder och annat får du ju problem med även om du skall byta mobil så det är bara att koppla in i din dator och börja spara undan. Om du har synk på mot ditt googlekonto så kommer det installera alla dina appar igen efter reset när du knappar in ditt googlekonto. Angående iPhone, de kräver iTunes till allt och den skiten vill du INTE ha i din dator, fuckar upp precis allt och går ej att få bort helt utan ominstallera av din dator.
     
  5. Tora1984

    Tora1984 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2016
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    2
    Ah fint. :) tror du dom släpper uppdateringen snart? Det är just Bluetooth som laggar.

    Nä ios och iTunes vill jag egentligen inte ha. Är så segt. Jämförde min telefon med en iPhone och min som är två år gammal är snabbare än 6s
     
  6. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 505
    Mottagna gillanden:
    1 059

    MINA ENHETER

  7. Tora1984

    Tora1984 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2016
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    2
    Tack för all hjälp. Blir att vänta på uppdateringen och hoppas att den kommer snart.
     
    SEW995 gillar detta.