Ulefone Power

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av R171, 10 jan 2016.

  1. Lamphuvud

    Lamphuvud Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2016
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    4
    Telefon:
    Ulefone Power

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Ulefone Power
    Min mick är också paj, var köpte du mick nånstans?
     
  2. frenell

    frenell Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2016
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    6
    Aliexpress!

    Skickat från min Power via Tapatalk
     
  3. frenell

    frenell Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2016
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    6
    Kommer sälja iväg den efter jag fixat den. Må ha nått mer tåligt känns det som!

    Skickat från min Power via Tapatalk
     
  4. TPM

    TPM Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2016
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    9
    Själv trillade jag ner för en trappa förra veckan med min Power i bakfickan och spräckte glaset, det var en jävla smäll så inte konstigt däremot att glaset sprack. Telefonen fungerar dock fortfarande så efter att uppdateringen till 6.0 kommer så skall jag ta ett beslut om telefonen blivit bättre med mina LTE-problem.

    En ny skärm till Ulefone Power är ganska billigt på Aliexpress, tror ni att det är lätt att byta LCD?

    http://www.aliexpress.com/item/Ulef..._1&btsid=83368132-c538-422f-8e16-a5e559e58a6b
     
    Last edited: 9 maj 2016
  5. Lamphuvud

    Lamphuvud Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2016
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    4
    Telefon:
    Ulefone Power

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Ulefone Power
    Last edited: 15 maj 2016
  6. vhek

    vhek Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    303
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Haft lite strul med min lur nu.

    För en vecka sen exakt så började låsskärmen blinka och det ploppa upp något felmeddelande och det gick ej göra något. Så jag tänkte att det var säkert någon av apparna som hade uppdaterats som strula till det. Jag fick göra en fabriksåterställning. Allt funka klockrent.

    Igår så var telefonen helt död när jag plocka upp den ur fickan. Reagera inte på något. Höll inne power, testade sätta i laddaren...inte ett enda livstecken. Plockade ur simkort och minneskort men hände ingeting. Sen slog jag till den med knytnäven i ett litet mindre psykbryt. Telefonen starta upp! Satte i laddaren och den hade 51% och fortsatte ladda den. Funkat perfekt hela dagen. Tänkte att jag skulle testa ladda den igen. Satte i laddaren. Sen bara slockna den igen!

    Jag gjorde om samma process igen och har nu fått igång den igen. Fast denna gången så kan jag ej ha igång telefonen och ladda den. Den stänger av sig och laddar sig.

    Nu undrar jag hur man kan få bort backstycket på telefonen så man kan komma åt och kolla hur batteriet ser ut. Misstänker även att jag kanske fått lite regn vid laddporten igår.

    Så hur får man bort bakluckan?
     
  7. frenell

    frenell Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2016
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    6
    Bara att bryta bort den!

    Skickat från min Runbo via Tapatalk
     
  8. vhek

    vhek Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    303
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Finns ju inget att "greppa"
     
  9. frenell

    frenell Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2016
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    6
    Jodå. Liten tunn mejsel eller nageln så får du bort det

    Skickat från min Runbo via Tapatalk
     
  10. Ploki

    Ploki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Tycker det är många som haft kvalitetsproblem med Ulefone Power. Går inte att motivera köp av en telefon om det är vanligt att den pajar redan efter någon vecka.
     
    dannejanne gillar detta.
  11. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag kan bara kommentera den jag har och den fungerar felfritt och har så gjort länge nu. Jag är supernöjd. Det är trist att andra haft bekymmer.
     
  12. vhek

    vhek Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    303
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Blinkande skärmen som tvingade mig till fabriksåterställning är inte mitt fel MEN jag kom på att jag i lördags förmiddag var ute i regnet och hade telefonen i ett fack i ryggsäcken som hade blivit fuktigt.

    Laddporten har alltså blivit utsatt för fukt. Det är efter detta som det stora problemet med att den "dör" när man sätter i laddaren. Ibland så kan den ladda normalt för att senare endast ladda i kanske 15-20 sek innan den först dör för att sedan gå in i laddläge för att sedan efter 15-20 sek dö helt. Sen kan den starta upp helt random efter 10min-60min. Just nu så är den helt död.

    Jag har iallafall haft isär telefonen gick hyffsat smidigt. Luckan var som ni tipsa om innan bara att snäppa loss.

    Nu har jag kollat på reservdelar. Jag är dock inte helt säker på att jag har beställt rätt kretskort.
    Jag beställde detta.

    http://www.etotalk.com/ulefone-power-sub-pcb-board_p13509.html

    Det är ju den delen som blivit utsatt för fukt och den delen kosta 50:- med frakt. Alternativet hade varit att köpa ett nytt moderkort med det låg på 90$ och det känns det inte värt för en sådan billig lur.

    Jo en sak till som var lustig var att när jag väl fått liv i luren efter att den börjat strula med laddningen gav mig notis om att batteriet var för kallt och att jag skulle avbryta laddningen. När jag fått dessa meddelanden så har telefonen ej varit på laddning.
     
  13. frenell

    frenell Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2016
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    6
    Jag kan sälja min med trasig mic om nån behöver reservdelar eller vill fixa den. Eller byta mot nån annan lur. Tänkte ev beställa en blackview och testa en sån

    Skickat från min Runbo via Tapatalk
     
  14. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    En sak som man sällan kommer ifrån. "Man får vad man betalar för".
     
  15. MrHanky

    MrHanky Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Ulefone Power,OnePlus One, Moto 360

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Ulefone Power,OnePlus One, Moto 360
    Tänkte bara kolla om någon försökt sig på att flasha in nya Marshmallow på sin Power?
    Körde ni i så fall Win 10/8 eller äldre Windows?
    Jag kunde inte följa Ulefone's guide för jag kör Win 10 så jag följde en annan instruktion och "lyckades" med flashningen och telefonen bootar upp. Efter ett tag så får jag ideliga meddelande om att "processen System har kraschat" och då börjar luren bete sig skumt.
    Testat en fabriksåterställning efter det men samma problem infinner sig.

    Någon som har något tips?
    Har någon hittat någon bra instruktion med länkar till verktyg som funkar till Win 10?
     
  16. Lamphuvud

    Lamphuvud Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2016
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    4
    Telefon:
    Ulefone Power

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Ulefone Power
    Min telefon började igårkväll att strula med laddningen, den stängs av när man kopplar in laddaren nu är den heltömd och tar inte in laddning överhuvudtaget så mer eller mindre brickad. Har inte varit i kontakt med fukt såvitt jag vet

    Surt då jg gillar den i övrigt
     
  17. vhek

    vhek Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    303
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Fick igång min igen tillfälligt genom att ta bort bakluckan, skruva loss plaststycket som täcker kameran och fingeravtrycksläsaren. Sedan lossade jag batterikontakten som sitter på moderkortet. Höll inne powerknappen ett tag och sedan satte jag tillbaka batterikontakten och testade att starta. Den bootade upp och funka som vanligt förutom att den hade tappat datum och tid. Laddningen är dock fortfarande knasig.
     
    Lamphuvud gillar detta.
  18. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag har ingen god erfarenhet av Blackview. Tveksam kvalitet och absolut noll uppdateringar. Jag föreslår istället DOOGEE.
     
  19. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det är dock inte så enkelt på långa vägar. Man kan både köpa dyra grejer som inte håller vad de lovar och billiga grejer som är hur bra som helst.

    Lösningen är givetvis att undersöka ordentligt innan köp.
     
  20. Ploki

    Ploki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Som Ara skriver ovan så är det där att man får vad man betalar för en myt. Min bästa telefon jag haft är min nuvarande (Honor 4x) och det har också varit den billigaste. Och jag har inte haft tur utan folk är generellt nöjda med den telefonen.