Problem: Laggande bluetooth Z5 Compact

Diskussion i 'Xperia Z5 Compact - Allmänt' startad av LeBron, 14 maj 2016.

  1. LeBron

    LeBron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Någon mer som upplever detta med sin Z5C? Har inte varit några konstigheter förrän jag ca 2-3v tillbaka när Spotify börjar lagga hemma, i bilen och på gymmet. Dvs med 3 olika bluetooth enheter.

    Sen så är batteritiden riktigt usel, telefonen är seg som satan, bara att ta en snap tar 1+ min innan jag kan lägga till text och skicka den. Sämsta köpet någonsin. Frugan har en likadan och hennes motpart kan knappt höra henne i telefon (till och från).

    Är detta bara Compact-problem eller även de större modellerna?
     
  2. Jockmokk

    Jockmokk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2016
    Inlägg:
    941
    Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12
    Övrigt:
    iPad Air 2019. Apple TV 4K, Apple Watch S3
    Senaste året har jag ägt Z3, Z3+ & Z5C från Sony. Z3 fungerade smärtfritt den månaden jag hade den, vilket man inte kan säga om Z3+ & Z5C. Jag misstänker att det är processorn som är boven, då bägge telefonerna fort blev väldigt varma och således klockade ner och blev slöa som sirap.

    Batteritiden på Z5 blev aningens sämre efter uppdatering till 6.0, men var fortfarande tillräcklig för 1,5 dags användning.

    Angående snapchat så hade jag exakt samma problem, det fungerade dock aningens bättre på Z3+. Kanske pga mer ram-minne. Fick det aldrig att lira bra, min nuvarade Nexus 5x får igång snapchat blixtsnabbt. Men Z5an var legendariskt långsam på att starta kameran, kanske ett samband?

    Efter återställning funkade Z5C bra i drygt en vecka, sen återkom samma problem. Wipeade cachen men det var knappt märkbar skillnad.

    Däremot var ju telefonen i ett smidigt format, rätt snygg och IP-Klassad..
     
  3. LeBron

    LeBron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2012
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Verkar som att jag är långt ifrån den enda som upplever dessa problem då. Värt att reklamera 3ggr tills man får ta ut något annat? Helt värdelöst.
     
  4. plunken

    plunken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2014
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    I morse skulle jag ta en promenad.
    Jag kör med SBH 70 Bluetooth.
    Har ett skal med dit klistrad ficka för mitt id och kontokort.
    La jag mobilen med fronten mot midjan hackade ljudet hela tiden.
    Vände jag den om funkade bättre men inte helt problemfritt.
    Vet kör jag NFC inkopplad med kontokortet i den klistrade fickan får mobilen spratt funkar inte alls och ha det på.

    Nu vet jag inte hur det är med andra märken men blir inga fler Sony mobiler.
     
  5. bran

    bran Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Z5C

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Z5C
    Platta:
    Z4 Tablet
    Finns en tråd på XDA om BT-problemet, samt en lång tråd på Sony-forumet. Stort jävla skämt, min är typ oanvändbar att använda frö att spela musik över BT. Enligt koncept-mjukvaran till Z3 så tog dom bort FM-radion för att den störde blåtanden (info på xperiablog).
     
  6. SpeedTriple

    SpeedTriple Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2016
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Har en Z3+, som sedan MM uppdateringen är helt oanvändbar vad gäller BT.
    Handsfree i bilen funkar i 10 sekunder sen kopplar den ner för att återansluta efter en stund, om jag har tur. för att sen koppla ner igen helt.
    I familjen har vi 3 st olika blåtandshögtalare hade innan MM inte ett problem att ansluta, nu kan jag inte ansluta till någon av dem.
    Och det där jvla throw som startar om hela tiden.
    Trodde i min enfald att Sony skulle skicka ut en uppdatering direkt eftersom det uppstod direkt efter uppdateringen, men nu är det 3 månader av katastrof.
     
  7. Vipan

    Vipan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Just köpt en Compact och har stors problem med att få BT att fungera bra. Det raspar och verkar som om luren och BT tappar kontakten med varandra. De behöver vara några decimeter från varandra för kontakt. Aldrig varit med om någonsin.
     
  8. Vipan

    Vipan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Problem solved. Beror på kompabilitet. Klockrent i bilen och med mina monsterlurar som använder throw.