Tips: Tillbehörstråden Galaxy S7

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av qudos, 17 feb 2016.

  1. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Den du länkar till är inte i glas, det är rätt gummiaktigt och om man använder skal på baksidan så lossnar skärmskyddet i kanterna. (spigen armour skydd är vad jag har).
    Jag är inte nöjd med dry skyddet från zagg, trodde det skulle vara mindre gummi och hårdare som glas men tyvärr inte.
     
    kupster gillar detta.
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Detta är ett plastskydd som inte har någon gummikänsla. Dessutom har det en helt otroligt bra passform, så bra att man inte kan se att det sitter ett skydd

    http://www.ebay.com/itm/152055375063

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
     
  3. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Har du testat om det funkar med något baksidesskal eller om kanterna rivs upp lätt då?

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
     
  4. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Det stämmer...de på Mediamarkt visar detta när jag frågade efter härdat glas..
    20160518_191804.jpg

    Det skyddet från Copter är stoppade i alla butiker p.g.a. fabrikations fel...
    Var köpte du Spigen? Ingen svensk butik som säljer?
    Jag köpte mitt favorit skal Spigen Neo Hybrid på Netonnet, bra pris dessutom... Men det verkar vra svårt att hitta bra displayskydd i härdat glas...
     
  5. Marquzz

    Marquzz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
  6. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Jag hittar ingen displayskydd som heter Spigen Armour...? Du kanske menar skal...
    ...fattar inte...Spigen var grymma på härdat glas och nu får de ursel kritk på S7...det andra som får bättre omdöme verkar inte vara i glas...

    http://www.spigen.com/collections/galaxy-s7/products/galaxy-s7-screen-protector-glas-tr-slim-hd
     
  7. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Inte använt Spigen glas men deras vanliga skärmskydd till S7 duger mycket väl tycker jag :)

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
     
  8. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER


    Jag har flera skal. Testade först med ett flipcase med inbyggt tpu och det fungerade tills jag skulle ta ur telefonen då ville ena hörnet följa med. Det beror på att jag fick dit skärmskyddet lite lite snett. Har ett annat flipcase som inte går över kanten lika mycket och det fungerar utmärkt.

    Fick dit skärmskyddet så otroligt bra i övrigt så jag har inte lust att ta bort det bara för att det sitter lite snett.
     
  9. azz0n^

    azz0n^ Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  10. Marquzz

    Marquzz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Tänkte det då det ändå är jobbet som pröjsar :)

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
     
  11. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Jag köpte skyddet från Spigen (Rugged Armor) stavade visst fel på mitt inlägg.

    Sedan har jag HD dry skärmskyddet också, det är det som lossnat en del pga fodralet från Spigen.
    Riktig gummikänsla precis som vanliga copter/zagg skydden brukar ha. Långt ifrån Exoglass känslan som jag hoppas ska komma till S7
     
  12. Flightcrank

    Flightcrank Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Någon som har hittat något bra "plånbokscase" som håller telefonen med magnet istället för en plastform?
    Det är mycket smidigare att plocka loss telefonen om den hålls med magnet och det känns som att det kommer att hålla längre. Alla som jag hittar verkar dock köra med plastformen.
     
  13. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    http://billigamobilskydd.se/magnet-wallet-samsung-galaxy-s7-g930f

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
     
  14. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 282
    Mottagna gillanden:
    9 523
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Har fått hem en USB Tester.

    http://www.dx.com/sv/p/daul-usb-lcd...current-voltage-tester-capacity-tester-367513
    [​IMG]
    [​IMG]
    Den har två inputs; usb, micro-usb och två outputs; usb, usb.


    Hade tänkt testa hur usb-laddning på en mängd prylar, bla;
    1) mobilens original snabbladdare (Adaptive Quick charging) 15W med och utan den trådlösaladdaren.
    2) billig kina-snabbladdare 10W med och utan den trådlösaladdaren.
    5) quadcopters och annat junk.


    De här testerna kanske hade passat bättre i en annan tråd, ex, Batteritråden S7, men den mer för batteriförbrukning än laddning.


    Efter några enkla initiala tester verkar det lite svårt att dokumentera hur det ser ut vid snabbladdning då det snabbt ändras och jag inte har någon videokamera samt att loggningsprogrammet i mobilen behöver ha fler samplingspunkter, SystemMonitorLite saknar endel inställningar bla Battery History har ingen Update Interval som går att ändra. Ett mer detaljerat förlopp kan dock äta batteri om det är dåligt programmerat.

    När man kopplar in USB Tester behöver man ibland; en könbytare, USB hane-till-hane adapter, kort usb-till-microusb kabel, för att minimera och tabort extra kablar som kan påverka resultatet.


    Den här har en buzzer som låter, 1 Hz, när det det är låg inspänning, under 4.6V, vilket det kan vara när snabbladdare används. Tanken är väl god men det blir lite tröttsamt i längden.
     
    Last edited: 21 maj 2016
    Kingson gillar detta.
  15. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Hm kan man både ladda och testa med den...? I så fall undrar jag om man kan ställa in strömmen så att man får datorns usb port att ladda snabbare...?

    Jag köpte en billaddare fr Kjell&Co 199kr, en snabbladdare som verkar både starkare och smidigare än Samsungs...väldigt liten är den vilket jag behöver när jag drar över locket... 20160519_182040.jpg

    Hade varit kul att se även tester på billaddare...
     
  16. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Last edited: 23 maj 2016
  17. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 282
    Mottagna gillanden:
    9 523
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Det är en "Tester" som visar USB laddnings V A (Volt, Ampere) med olika varningsbeep vid över och under V A.

    Specs:
    Input: 3 - 15V
    Input current/ampere: 0 - 3.5A

    USB1 - OUT1 (usb nere): visar snabbladdning och olika "features" (ej data transmission).
    USB2 - OUT2 (usb uppe): visar laddning (data transmission).

    Vet inte om den kan visa två saker som laddas samtidigt, då den har som sagt två IN- och två OUT-anslutningar. Den kan visa 9 olika grupper av info som man bläddrar fram med knappen.


    Har tagit några foton men den tydliga "backlight" belysta displayen som är lätt att se med ögat blir helkass på foton, både med och utan blixt, skumt.
     
  18. GATUPLAN

    GATUPLAN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Ni som har Ikeas trådlösa laddare...hur bra är dem? Hur snabbt kan de ladda en S7a...räcker de 2.0A till att aktivera snabb laddning...?
     
    Last edited: 24 maj 2016
  19. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 282
    Mottagna gillanden:
    9 523
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    lite OT...
    Har laddat en ny quadcopter och använde USB Tester för att se V A samt mah(milliAmpereTimmar). Den håller reda på hur mycket ett batteri, tex LiPo battery har laddats även om du avbryter laddningen via datorns USB port, kopplar ur USB Tester och tex tar med LiPo-batteriet i en Fire-Proof-Bag samt kopplar in det i en PowerBank. Då visar den aktuell mah och fortsätter laddningen.

    Förstår dock inte varför den har 9 grupper som den håller reda på?
    Om man tex har 6 st LiPo batterier som man tänkt ladda så är det bara 2 st inputs i USB Tester?

    Manualen är bedrövlig :)

    Skall försöka ta reda på mer om den här prylen och hur den funkar med snabbladdning för mobil. Det verkar vara 2 st chip i den som hanterar USB out 1 och 2.

    Det kan vara så att den maskinella översättningen från kinesiska lurar en att tro att den hanterar mobilens snabbladdning men att det mer är anpassat för quadrocopters LiPo batterier?


    Jag ville ju har denna USB Tester till lite allt möjligt samt mobilens olika laddare, även laddaren för bilens ciggarettuttag till mobilen.

    Hade tänkt testa den laddaren men motorhuvens vajer har gick av i förra veckan, kan inte underhålls ladda bilbatteriet mer än att köra omkring, kör väldigt lite. Det skulle fixats idag men vajern hade inte inkommit än.
     
  20. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    [​IMG]

    Fick skalet från Skinwrap idag. Passade bra med kolfiber på guldfärgen tyckte jag, dock bara på baksidan. Vill någon ha övriga delar kan jag skicka mot frakt.


    Tapatalking with iPhone