Ny rootade HTC NORDIC ROM baserad på 2.17.401.2

Diskussion i 'Magic' startad av TheNano, 20 aug 2009.

  1. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    gud , kan jag har missat något igen , jag föreslår att du flashar via fastboot , den funkar , det vet alla . Jag ska kolla upp det nu
    något är fel med Superuser ska rätta till den , funkar allt så blir det nog inga ändringari framtiden
     
    Last edited: 31 aug 2009
  2. tbear

    tbear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2009
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Tack, ingen fara, sånt händer

    Jag testar via fastboot imorgon, var lite lat tänkte göra detta lite snabbt innan jag la mig, det straffar sig alltid :-)
     
  3. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag insåg att när Wlan blev bra jag tg bort rätt su och därför blev superuser grinig på den andra su n jag hade också i min rom . nu flashar jag min med den senaste su jag hade , går det så lägger jag upp en zip fil
     
  4. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    väl det var faktiskt inte riktigt det som var problemet utan man måste ha USBdebugging på , så sätter du på den och startar om ska allt gå fint, tror jag hade sett detta någonstans tidigare


    Just nu kör jag romen och allt jag ser verkar funka. om något krånglar kan ni alltid byta kärna och pusha wlan.ko och testa, så jag lägger ner bred support för just denna ROM
     
    Last edited: 31 aug 2009
  5. tbear

    tbear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2009
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hej Nandroid,
    Tack för hjälpen och ett fantastiskt arbete med Romet
    Det funkade strålande att slå över till USB debug och få root :-)
     
  6. nosslin

    nosslin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Grymmt nöjd med denna ROM, nu när även wifi funkar :) Grymmt bra jobbat !!
     
  7. tbear

    tbear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2009
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Testat denna lite och upptäckte att bluetooth tyvärr inte är stabilt för mig. Fungerar initialt för att ringa med, men sedan verkar det hänga sig, får inget ljud i headsetet och även om jag stänger av headsetet så indikerar fortfarande telefonen att bluetooth är kopplat mot det...

    Är det någon annan som använder BT och det funkar fint med denna rom?
    Tyvärr använder jag bluetooth headset för alla samtal så jag backade tillbaka till daldroids "orginalrom", men har någon en idé på en lösning så testar jag gärna.
    (testade med två olika hedset, Jabra BT530 samt SE HBH IS800, båda funkade fint innan men strulade tyvärr här)
     
  8. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    som jag nämnde tidigare så vill jag att de som får sådana problem att återgå till originala kärnan, det ska finnas även en sådan med theter aktiverad men jag har ingen direkt länk än , jag laddar upp en fil i denna tråd dock inget vidare support på den, testa och se, det krävs ingen wipe , annars kan du flasha på egen hand via fastboot.
    http://dl.getdropbox.com/u/185312/a.../OriginalHTC_Rooted_Originalkernel_signed.zip
     
  9. tbear

    tbear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2009
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hej,
    Tack testar direkt :-)
    Trodde jag läst igenom hela tråden, men jag måste missat din rekommendation om detta.
     
  10. RawHead

    RawHead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5
    Telefon 2:
    Galaxy S4
    Platta:
    Nexus 7
    Det verkar fungera kanon nu! Stor eloge till TheNano för denna!! Jag kom från original ROM och uppdaterade igen för WiFi och har inte behövt köra wipe alls. Allt 'bara funkar' vilket gör mig till en happy bunny.
     
  11. nosslin

    nosslin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Klockan på min telefon har blivit helt crazy. Den går alldeles för fort, inte bara hela timmar utan även minuter. Spelar ingen roll om jag har automatisk uppdatering på eller av. Någon annan som har samma problem eller är det bara min telefon som är kass?
     
  12. gonzo

    gonzo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Klockan

    Jag har också noterat samma problem i går, kan inte minnas att det problemet fanns i v4 kärnan. Ska nergradera kärnan och se om det löser sig. Man tycker ju att HTC borde ha en separat hårdvaru RTC klocka, men det verkar ju inte så. Verkar som om någon nerdelning av CPU klockan till tid klockan verkar fel. Om jag har förstått det hela rätt så ska CPU hastigheten ha ökats upp i denna kärna.
     
  13. nosslin

    nosslin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det allra konstigaste är att om jag slår på automatisk uppdatering av klockan så ändras tiden....men inte till rätt tid.
     
  14. nosslin

    nosslin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Installerade overclockwidget och sänkte cpu hastigheten till orginal. Nu har den visat rätt tid i en hel timme!
     
  15. gonzo

    gonzo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vad bra. Då ska jag göra samma sak, vilken hastighet är original hastigheten?
     
  16. nosslin

    nosslin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När jag ska gå in och kolla det så ser jag att klockan går fel igen :(
    Men betydligt mindre fel än förut, så det kan ha med cpu hastigheten att göra.

    Min står inställd på Min:245760 Max:384000 (tror 384000 är orginal, men inte 100%)

    Ska testa att kör 384 fast hastighet nu så får vi se ifall det blir bättre
     
  17. gonzo

    gonzo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har också ställt min på Min:38400 Max:384000, hade lite problem att få igenom det för appen frös telefonen en stund. Det var bara att prova tills det inte blev några felmeddelanden.... :D
     
  18. nosslin

    nosslin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fungerar fortfarande inte, gick 3 minuter för fort på 10 minuter
     
  19. gonzo

    gonzo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Min klocka har nu gått rätt i 20min !! Tänka sig... Att man kan vara så glad för en sådan sak, det skulle jag inte kunna tro när jag gick upp i morse. :)
     
  20. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag känner igen felet från en tråd på XDA , dock inte har allt i minnet , ni bör först och främst använda orginal som ingår i https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=18769&postcount=168 will ni ha theter i andra hand kan ni testa andra som finns ute ,en bra sådan vore den här rån denna tråd http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=538645 ni kan fiska upp det ur zip filen annars jag har packat RamonRas sensate kärna i en zip fil, updattera som vanligt utan wipe http://dl.getdropbox.com/u/185312/android/NewHTC_ROM/Ra_Kernel_wlan_signed.zip
    alternativ
    Ni kan ladda ner update.zip versionen av en annan kärna här och flasha som vanligt utan wipe, testa redglass https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=17820&postcount=1