Htc Froyo release dates announced Htc Desire getting froyo first

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Xcito, 20 jul 2010.

  1. Mandrag

    Mandrag Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Problemet med FroYos version är att den förutsätter att appen i fråga är skriven för att installeras på SD-kortet, annars kan den inte flyttas dit utan måste precis som med 2.1 installeras i telefonens minne. I dagsläget är väldigt få appar skrivit med stöd för Froyos APPS2SD, och du kommer i princip ha ett lika fullt telefonminne som du har med 2.1. Troligen kommer väl allt fler appar skrivas med apps2sd-stöd i framtiden, men i dagsläget kommer du bli väldigt besviken om du väntar på Froyo för att kunna installera fler appar.

    En övrig nackdel som jag ser mer Froyos apps2sd i dagsläget är att du manuellt måste flytta över appen (eller en del av appen då, allt flyttas inte) till SD-kortet, medan hackade A2SD+ sköter sig självt och lägger allt du installerar på SD-kortet.

    För att komma till punkt, som jag anser det, så krävs det i princip att du rootar telefonen om du vill kunna få ut full funktionalitet vad gäller att lägga in obegränsat med appar.
     
  2. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
  3. jokrsolutions

    jokrsolutions Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Aldrig är lyckan lång :( Tack för info!
     
  4. Travolta

    Travolta Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    2 080
    Mottagna gillanden:
    868
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Inget nytt, de har länge sagt att det under andra halvåret ska komma. De har också sagt att vissa telefonmodeller får vänta längre och att Desire blir en av de första telefonerna att få Froyo. Alltså kan vi få Froyo om några veckor medan andra HTC-telefoner får vänta några månader till.
     
  5. Anwar93

    Anwar93 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har som bäst kommit upp i 48 grader. Och då är den varm!
     
  6. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Och datumet säger att ovanstående är skrivet den 8 juli...

    Nu var ju inte den första av de två "nyheterna" i originalinlägget särskilt mycket nyare (7 juli) men den andra om HTC Droid Incredible är ju från den 19 juli.

    Därmed inte sagt så mycket om vad som är sant/inte sant, det kan bara framtiden utvisa...
     
  7. Xcito

    Xcito Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    En snubbe hos xda forums fick det här:

    Dear Jonathan, Thank you for contacting us in regards to your flash player issue. Within the next 2 weeks HTC wil release the Android 2.2 OS over the air. The will enable the lastest version of Adobe Flash Player on your device and will resolve any exisiting issues. I trust that this resolves your query, please do not hesitate to contact us again if required. Thank you for contacting HTC. Best regards, xxxxxxxxxxxxx HTC Technical Support


    To send a reply to this message or let me know I have successfully answered your question log in to our ContactUs site using your email address and your ticket number xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
     
  8. Mandrag

    Mandrag Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hmm, det här känns ju väldigt bekant och tillförlitligt :)
     
  9. Xcito

    Xcito Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Ahh såg att den va från 18 juni. Så den e gammal. Sorry
     
  10. yayayay

    yayayay Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    1 080
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    För en inbiten tekniknörd så är Froyos motsvarighet självklart ingen höjdare. Men om vi vill att Android ska växa och bli större bland de som inte är så teknikintresserade måste man ha ett användarvänligt system, och det är onekligen det inbyggda i Froyo till skillnad från A2SD/A2SD+. Självklart vore det bättre om systemet i Froyo fungerade som A2SD+, men jag tror att Google vill undvika att man måste partitionera minneskortet.
     
  11. Anwar93

    Anwar93 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Aldrig att han fick det... HTC Support ger aldrig ut info. När jag skrev och klaga över utrymmet för apps. (som råkar vara dryga 120mb) så svara han först
    Efter det skrev jag
    Och då svara han
    Detta va för 8 dagar sen. Så Support leker antingen dumma, eller så vet dom inte något!