One Tap Tennis (Tips/Recension)

Diskussion i 'Spel' startad av RURAL, 24 maj 2016.

  1. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    - Så vad gör du på fritiden då?
    - Jag försöker spendera tid med min sambo, min katt och så spelar jag One Tap Tennis.

    Chillingo bevisar återigen att enkelhet kan vara ett vinnande koncept i den mobila spelvärlden. One Tap Tennis är ljusår ifrån den prakt som t.ex. Virtua Tennis strävat efter att uppnå - och som kanske inte lämpar sig för mobilskärm.
    I One Tap Tennis sköts det mesta av sig själv. Din gubbe befinner sig automatiskt där bollen slår ner, du behöver inte tänka på några konstiga regler eller poängräkningsysstem. Det enda du behöver göra är att nudda skärmen, i rätt ögonblick, för att slå tillbaka bollen till motståndaren.
    För varje lyckat slag fylls en mätare på och när den är smockfull slår du en vinnande boll, och går vidare i turneringen. Skulle du däremot missa (du kommer missa!) att slå tillbaka bollen med så mycket som en tiondels sekund, så står du som förlorare och halkar ner till en sista plats igen. Du kan dock spara din position i turneringarna genom att kolla på en reklamfilm a' 30 sekunder vilket känns både smart och harmlöst.

    Supersimpelt, supercharmigt och enormt beroendeframkallande.
    Grafiken är något slags åttabitarsvurm fast med härligt smidiga animationer och spelet har dessutom en speakerröst som roar genom att låta allt annat än just road:

    - Wow... I did not expect such emotions...

    Allt eftersom du klättrar i ligorna låser du upp nya karaktärer. Det enda som skiljer dem åt är just utseendet. Du kan förvänta dig ninjor, zombies, disco dudes, hipsters, cowboys, aliens och allt däremellan. Dessa kan kombineras lite hur du vill, t.ex. ett alienhuvud i ninjadräkt och lederhosen. Det skänker en viss upptäckarglädje i ett spel som faktiskt hade klarat sig fint utan något extra alls. Det är helt enkelt så kul.
    Det är lite som att charmen från Tennis på NES möter hänsynslösheten från Dark Souls med ett belöningssystem inspirerat av Crossy Road. Ni hör ju själva. En hit.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.chillingo.onetaptennis.android.gplay

     
    Last edited by a moderator: 24 maj 2016
    indika och bernard gillar detta.
  2. Solillaquist

    Solillaquist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2013
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det verkar onekligen skoj, även om jag är skeptisk mot EA-loggor. :)