Samsung s7 edge flickering screen

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av dglz, 16 maj 2016.

  1. dglz

    dglz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej

    Lämnade in min mobil på Tre för 3 veckor sedan efter som min skärm började flimra . Den har nu legat på serviceverkstad i 2 veckor utan att dom har gjort något med den. Då dom väntar på reservdelar som tydligen inte finns i samsungs lagar. Någon annan som råkat ut för samma sak? vad kan det vara för reservdel ? min gissning är något typ av kretskort. Tack på förhand.... ursäkta min kassa stavning!
     
  2. Effect

    Effect Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Poco F3
    ROM:
    Global MIUI 12.0.5
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, Mi Band 4, Sony 65" XC8505
    antagligen kretskort som du säger och kanske även skärm. Varit en del S7:or med flickering screen eller det mystiska strecket :)
     
  3. silca

    silca Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge 32gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge 32gb
    Lämna in min på en 3 butik den 25 runt 18 tiden. Dom sa att den kommer skickas dagen efter runt 16 tiden. Mobilen kom iväg den 27 istället för 26. Så här ser serviceloggen ut:[​IMG]
    [​IMG]
    Som ni ser står det återvänder oreparerad. Jag ringde då servisstället och frågade varför det är så när det står att dom bytt delar.
    Tydligen så kunde inte samsung leverera en del som behövdes. Så dom skickade mobilen till samsung och sa att antingen lagar dom den eller så får jag en ersättningsenhet. Vad det nu innebär. Han sa att den kan vara en använd mobil. Men att om jag ser att den ser använd ut så skulle jag begära ut en ny i 3 butiken.
    Skall ringa dom på måndag och se om dom vet något nytt om min mobil.

    Edit 8 juni: Har ringt i tisdags och fick svar att min mobil inte har skickats till samsung utan att dom har gjort ett ärende till samsung om DOA och att jag kommer få hämta ut en ny mobil i 3 butiken så fort samsung har svarat.
    Ringde idag och fick ett annat svar. Mobilen borde ha skickats till samsung efter som att det borde vara en DOA och att jag måste vänta tills samsung har skickat en ersättningsmobil. och det kan ta upp till 14 dagar sen sen service skickade ärendet till samsung. Troligen i fredags eller i tisdags. Kan man begära ersättning när mobilen har varit på service längre än 14 arb dagar? För vart lovad mobilen nu i fredags av 3 butiken. Men den 14 juni har det gått 14 arb dagar sen jag lämna in mobilen.

    Edit 9 juni: Ringde in idag igen och fick reda på att dom har avslutat min order och gjort en intern order som jag som kund ej kan följa på deras portal. Han sa till mig att samsung väntar på kvitto från 3 och att mobilen räknas som en DOA när samsung inte kan ta fram reservdelar snabbt (inom 10 dagar, om de nu är sant lr ej vet jag ej) och att samsung skall kolla på mobilen med deras egna service tekniker. Dock så verkar mobilen inte vara skickad till dom.

    Edit 10 juni: Ringde nyss och dom sa att dom väntar på att samsung ska godkänna DOAn så 3 butiken kan ge mig en ny mobil.
     
    Last edited: 10 jun 2016
  4. silca

    silca Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge 32gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge 32gb
    Har pratat dagligen med tres nya service partner. Fortfarande samma svar "vi väntar svar från Samsung ang doa" ca 3 veckor senare fortfarande inget nytt. Har ringt 3 kundtjänst för att kunna få ut ett svar om vad som händer med min mobil. Inget svar blir bara tillsagd att vänta någon dag eller kopplad till någon annan avdelning. Nu ca 50 arga samtal senare. Så har jag äntligen fått pratat med 2 chefer. Gav dom 2 alternativ. Antingen väntar jag någon dag till men att jag skall ha en gear s2 som kompensation eller att jag får hämta ut en ny mobil i närmaste 3 butik. En kvart senare så fick jag hämta ut en ny mobil även fast dom sagt att den borde komma från Samsung inom 3 dagar. Tre har som policy att om man vill prata med en chef så tar det upp till 48 timmar. Jag ringde 3 imorse och bad om att få hämta ut ny mobil men dom la på luren 3 gånger för dom blev irriterade på att jag hade ringt varje dag i ca 3 veckors tid. Efter flera samtal så blev jag kopplad till 3 kundtjänst kön igen. Men då när dom koppla mig så fick jag ett 3e alternativ prata med tres växel. Och det var väldigt bra för då begärde jag att få prata med någon som har befogenheter att göra mer än first line support (minions). 20 min förklaring och dom bad mig återkomma på onsdag. Då gav jag dom 2 alt de där med gear 2.

    Vad har jag lärt mig av detta? Prata ALDRIG med folk som inte kan bestämma själva eller med folk som inte har några befogenheter alls.

    Jag fick ny mobil med alla tillbehör. Ca 800kr rabatt på månadskostnaden, och mera blir det nog för skulle återkomma till dom senare ang kompensation för detta problem.

    Stå på er när ni ringer. Nöj er inte med ett simpelt svar. Prata med dom som sitter högre upp för dom vill inte att skit som detta skall komma ut.

    Ursäkta jag skriver som en kratta. Ni kanske förstår ändå. :)